Ik probeer nu al een tijdje een webserver op te zetten maar kom er niet uit.
Aangezien dat ik nog helemaal niet weet van Linux, wil ik alles van het begin opzetten.
Dus geen systeem als Redhat
Eerst ben ik begonnen met Freesco-032.
Nadat ik alles had geïnstalleerd, kon ik de server niet benaderen via mijn browser.
Alle service waren in gestart, netwerkkaart was gevonden er werd aangegeven op welke adres ik mijn server kon beheren (IP + poort)
Na het lezen van verschillende topic heb ik nog een aantal dingen uitgeprobeert;
Extra netwerkkaart
Installatie nieuw drivers
Uitzetten firewall
Verschillende configuraties
Vervolgens ben ik maar over gestapt naar Debian;
Handleidingen gelezen
Gekozen voor een flopy installatie.
Volgende bestanden gedownload;
base-1.bin
driver-1.bin
linux.bin
rescue.bin
root.bin
installatieset ‘compact'
met RaWrite3 bootflopy gemaakt
PC geboot.
Na een dag was mijn PC nog vrolijk aan het booten.
Ik neem aan dat ik de verkeerde bestanden heb.
Kan iemand mij op weg helpen, vertellen of er een bestand is waar ik net zo makkelijk een bootflop mee maak als het bestand van Freesco-032.
Misschien nog wat tips voor de installatie die volgt.
Aangezien dat ik gebruik maar van een simpele modem wil ik mijn download zo kompact mogelijk houden. Alle nodige bestanden downloaden. Zodat ik gewoon door kan gaan met mijn installatie. Zonder elke keer maarweer het internet op te moet gaan om het volgende pakketje op te hallen.
Aangezien dat ik nog helemaal niet weet van Linux, wil ik alles van het begin opzetten.
Dus geen systeem als Redhat
Eerst ben ik begonnen met Freesco-032.
Nadat ik alles had geïnstalleerd, kon ik de server niet benaderen via mijn browser.
Alle service waren in gestart, netwerkkaart was gevonden er werd aangegeven op welke adres ik mijn server kon beheren (IP + poort)
Na het lezen van verschillende topic heb ik nog een aantal dingen uitgeprobeert;
Extra netwerkkaart
Installatie nieuw drivers
Uitzetten firewall
Verschillende configuraties
Vervolgens ben ik maar over gestapt naar Debian;
Handleidingen gelezen
Gekozen voor een flopy installatie.
Volgende bestanden gedownload;
base-1.bin
driver-1.bin
linux.bin
rescue.bin
root.bin
installatieset ‘compact'
met RaWrite3 bootflopy gemaakt
PC geboot.
Na een dag was mijn PC nog vrolijk aan het booten.
Ik neem aan dat ik de verkeerde bestanden heb.
Kan iemand mij op weg helpen, vertellen of er een bestand is waar ik net zo makkelijk een bootflop mee maak als het bestand van Freesco-032.
Misschien nog wat tips voor de installatie die volgt.
Aangezien dat ik gebruik maar van een simpele modem wil ik mijn download zo kompact mogelijk houden. Alle nodige bestanden downloaden. Zodat ik gewoon door kan gaan met mijn installatie. Zonder elke keer maarweer het internet op te moet gaan om het volgende pakketje op te hallen.