[Bluetooth en USB] Geen drivers te bekennen?

Pagina: 1
Acties:

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sinds een half jaar ben ik een teleurgestelde gebruiker van een BlueTooth dongle. Deze dongle is van het merk w-linx (website). Dit apparaat geeft meer problemen dan gebruikersgenot.

Wat het probleem nu is, is dat er geen driver meer voor te vinden is. De bijgeleverde drivers werkten vanaf het begin al niet (versie 1.2.nogwat). Ik heb toen met heel veel geluk toen al eens 1.3.27 drivers kunnen downloaden. Dezen werkten wel aardig, maar hadden ook vaak last van uitvallers.

Ik ben op zoek gegaan naar nieuwe drivers, de website van w-linx (wat een zooi) geeft geen relaas. Ook Widcomm.com biedt geen drivers meer aan. Toen heb ik eMule maar eens aangeslingerd en daarin gezocht naar drivers. Dat leverde een aantal programmas plus cracks op. Als ik een installatie van zo'n crack start dan verschijnt op een gegeven ogenblik de melding dat geen Bluetooth device kon worden gevonden. Hoe dit kan is mij vrijwel onduidelijk. Maar om jullie een handje te helpen zou het er misschien mee te maken kunnen hebben dat wanneer ik mijn dongle inplug er helemaal geen "Nieuwe Hardware Gevonden"-bericht wordt vertoond onder Windows XP. Als ik de Wizard "Nieuwe Hardware Toevoegen" uitvoer dan verschijnt echter na een tijdje het lijstje met o.a. "USB Bluetooth Device" met een groot geel vraagteken ervoor. Klik ik vervolgens op "Volgende" dan verschijnt de foutmelding: "Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39).

USB Bluetooth Jewel --> USB Bluetooth 3Com - Truuk heb ik uitgeprobeerd met mijn originele software die nog wèl werkte, maar op een gegeven ogenblik moest je de tab "Details" openen, deze is bij mijn dongle niet aanwezig.

De fabrikant van mijn dongle is waarschijnlijk CSR.

[update]
Ik heb nog eens geprobeerd het hardware-id te achterhalen, dat blijkt dus USB\VID_07B8&PID_B02A te zijn. Een search op google leverde dit op:
code:
1
%USB\VID_07B8&PID_B02A.DeviceDesc%=HCIBridge2, USB\VID_07B8&PID_B02A ; AboCom (Hawking) VID&PID
Dus waarschijnlijk kan ik die Abocom software dus ook gebruiken. Maar ook op die site kan ik geen drivers vinden.

Ik heb dus die bovenstaande truuk nog eens geprobeerd, maar zoals ik al zei, de dongle wordt niet meer herkend, of ik kan in ieder geval geen drivers meer installeren. Dus kan ik ook niet die 3Com drivers laten gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door b19a op 07-03-2004 13:45 . Reden: meer info :) ]

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:36
Lekker vaag allemaal.
Maar een tip misschien staan er op www.driverguide.com wat drivers voor jouw dongle

• b19a
  • Niet online
ik kan er niks bruikbaars vinden

• b19a
  • Niet online
't probleem is momenteel dat ik geen nieuwe drivers kan installeren voor het product, het wordt simpelweg niet weergegeven in Apparaat beheer, ook niet wanneer ik "verborgen app. weergeven" aan heb gezet.

• b19a
  • Niet online
Hmm... ik heb m'n pc maar opnieuw geïnstalleerd, de dongle werkt wel, maar heeft nog wel de nodige kuren :(. Zo wil de Nokia 3650 software niet fijn werken met de 3Com software.