Fujitsu D1107 -> Start niet door

Pagina: 1
Acties:

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb hier een oude Fujitsu-Siemens D1107 liggen, dus ik ging hem even uitproberen. Nu gebeurd er dit: Ik zet de computer aan, hij start op, ik zie nog even het schermpje van info over de videokaart, hij komt in de post, dit gaat allemaal goed, hij herkent de hardeschijf, de floppy enz. Maar dan wordt het beeld zwart na dit allemaal getest te hebben. Nu weet ik dat hij gaat zoeken naar een floppy of een hardeschijf om daarvan te booten. Maar dat doet hij dus niet!! Ik heb al andere hardeschijf geprobeerd, andere floppydrive, instellen dat hij eerst van floppy moet booten, maar dit helpt allemaal niet. Hij ligt los op de houten tafel. Wie kan mij helpen???

Fujitsu-Siemens D1107 zonder de LAN
Intel Pentium II 350
64MB RAM PC100 van IBM
300watt voeding van Sweex (had even niks anders)
S3 Trio64 V+ (had ook even niks anders)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:14

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wat doet 'ie als je er helemaal geen HD aanhangt?

Hier stond een dode link.

• daandegoeiste
  • Niet online
Dan doet hij hetzelfde. Het beeld blijft zwart. Als ik er wel een harde schijf aan hang, dan lijkt de harde schijf uit en aan te gaan. Kan ook aan de harde schijf liggen, die is nogal oud :P

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De HD lijkt uit en aan te gaan? Hang het beestje eens aan een andere voeding dan...

• daandegoeiste
  • Niet online
Ik bedoel dat als hij herkent word, dan gaat hij uit en aan (dat lijkt zo). Aan een andere voeding doet hij hetzelfde. In de oorspronkelijke computer deed hij dat ook, maar dan startte hij wel altijd door. Ik heb trouwens al meer problemen gehad met die moederbord, maar dan startte hij wel altijd door. Het lijkt erop dat het moederbord kapot is :'(

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dan lijkt het idd op een dood mobo. Probeer eens een CMOS reset, voor de zekerheid...

• daandegoeiste
  • Niet online
Dit helpt ook niet, er zit trouwens niet eens zo'n CMOS reset jumpertje op 8)7

• daandegoeiste
  • Niet online
Bedankt voor de reacties, maar het moederbord is dood. Hij begint ineens te roken en te stinken. Er kan een slotje op.
Pagina: 1