Toon posts:

[XP] Opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc probeer te starten gaat alles goed tot aan het windows XP opstart scherm. Op het moment dat het windows logo komt loopt de pc vast. Heb al geprobeerd om in veilige modus te draaien maar dan loopt de pc ook vast.

specs:
Duron 700Mhz 384 MB RAM 40GB HD

• ZeroKay
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-04 13:45
Overclocked?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 14:25

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wat heb je als laatste gedaan voordat je pc niet meer wilde booten?

[ Voor 23% gewijzigd door Tukk op 07-03-2004 12:52 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Nee pc is niet overclocked

Ik heb het geheugen wat verwisseld. Er zaten 3 banken in en er zat 1*256MB en 1*128 MB in. Ik heb er 1*256 MB en 2*64 MB van gemaakt. Dit werkte niet en toen heb ik het weer terug gezet. Mijn pc werkt nu echter niet meer.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
duw er eens alleen die 256 in

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan en dan blijf ik hetzelfde probleem houden

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11-2025

bas.kb

BI'er :P

Flitst er een foutmelding voorbij die eruitziet als deze:

http://www.kortenbout.com/download/PICT0008.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg helemaal geen foutmelding. De pc wil net het windows opstartscherm weergeven en op het moment dat dat scherm infaded loopt ie vast.

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11-2025

bas.kb

BI'er :P

Druk tijdens dat vastlopen eens op ESC.

Ik krijg dan die foutmelding waarna die direct reboot

Heb een soort van hetzelfde probleem denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd maar op ESc drukken heeft bij mij geen effect. Ik heb het scherm eens wat beter bekeken en het ziet eruit als het windows opstart scherm alleen dan donkerder en zonder het blauwe balkje. (dat gaat volgens mij pas lopen na het gedeelte waarop mijn pc vast loopt)

Verwijderd

hier ff een linkje... kijk ff of je er wat aan heb

http://www.jsiinc.com/SUBO/tip7400/rh7456.htm

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei een krijg geen foutmelding of niks. Mijn pc loopt alleen vast.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kijk even wat voor merk je HD is, download bij de fabrikant een testprogramma en test je harddisk. Test ook je geheugen met memtest x86.

Beide testprogramma's starten op vanaf floppy.

Hiermee kun je uitsluiten of het aan de HD of het geheugen ligt.

Verwijderd

Welk moederbord met welke bios-versie?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn probleem nog eens beter bekeken. Niet dat het nu al werkt maar ik heb inmiddels meerdere configuraties geprobeerd.
De computer loopt niet iedere keer op hetzelfde gedeelte vast. processor en cooler en geheugen zijn inmiddels goed schoon gemaakt.
Ik heb een test gedraaid met winxp bootcd zonder HD en ook dan loopt mijn pc vast. Ik weet zo onderhand niet meer waar ik mijn probleem moet zoeken. Iemand nog ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn probleem opgelost. Het bleek dat de geluidskaart te stoffig was waardoor er waarschijnlijk of een los contact of een kortsluiting ontstond waardoor pc vastliep. Goed schoonmaken was voldoende.
Pagina: 1