[ADSL]ISRA slordig, hoe netter maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 15:22
Ik heb mijn modem zelf met succes aangesloten. Het 'lastige' was dat in het ISRA-kastje de lijn al gesplitst werd. Achter het kastje ging één naar het kastje zelf voor de telefoon beneden, en één ging direct door naar boven (in de muur).

Toen ik ADSL kreeg heb ik dus de naar boven gaande lijn losgehaald, en eerst de ADSL splitter ervoor gehangen, en daarna een telefoonsplitter voor de telefoon beneden en boven. Al met al is het dus een beetje profosorisch in elkaar geprutst. Hier volgt een foto ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.mlems.demon.nl/GoT/Modem/IMG_0693_small.jpg
^Klik voor grote versie^

Even korte uitleg:
Waar de witte stekker uit de muur komt gaat er een kabeltje naar de Line-ingang van de splitter, vandaar gaat er één kabeltje naar de modem, en één direct in de telefoonsplitter, vanwaar er één kabeltje naar de telefoon gaat, en één via een kroonsteentje profosorisch weer is vastgezet aan het kabeltje achter het ISRA punt naar de bovenverdieping. (maar voor de helft te zien door een tafel die niet te verplaatsen is).

Nu is het dus niet zo netjes dat de kabel die naar boven gaat eerst naar buiten komt en vervolgens weer via een gaatje in de wandcontactdoos naar binnen gaat. Voor mij thuis vind ik deze oplossing voldoende, maar ik moet nu ook andere mensen gaan aansluiten op ADSL, en dan wil ik het toch wel wat netter oplossen.

Hoe kan ik dit het beste doen. Ik zat er zelf aan te denken om gewoon een extra wandcontactdoos te installeren, zodat ik gewoon het kroonsteentje weg kan halen.
Of gewoon de hele splitter & telefoonsplitter in de muur bouwen, maar dan heb ik nog steeds twee uitgangen nodig. Één voor de telefoon beneden, en één voor de ADSL modem.
Als je het kapje van de wandcontactdoos afhaal, zie je dat er niet genoeg ruimte is voor een extra wandcontactdoos of de splitters. Dus dan zou ik met de boor tekeer moeten gaan. Niet echt bevordelijk als je dit bij andere mensen ook moet gaan doen.
Dus ik vraag mij af of er niet gewoon een veel makkelijkere manier is die ik gewoon over het hoofd zie!
En hebben de meeste huizen zo'n constructie als bij ons, of zijn de meeste huizen gewoon lekker simpel uitgerust met één lijn die je simpel kan splitten?

btw. de foto is niet scheef genomen, de modem en splitter hangen gewoon schuin, was een beetje lastig om hem onder de tafel op te hangen, en dat dubbelzijdige tape laat niet meer los als hij eenmaal hangt :Y)

SRK35ZS-W

Verwijderd

Het is uit het zicht en het werkt
Boeien hoe het er uit ziet

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 12:54 ]

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 13:59

jwbagger

,.-~'`'~-.,

bij ons had ik genoeg ruimte achter de contactdoos (waar het isra punt zit), en heb ik daar IN gewoon de splitter kunnen hangen. Heb bijgeleverde korte telefoonkabeltjes doorgeknipt, zodat ik 1 punt aan de oorspronkelijke stekker kon vastschroeven en andere punt in de splitter rammen. Het adsl kabeltje uit de splitter via klein extra gaatje uit de contactdoos laten lopen, en ziet dr gewoon strak uit zo (geen kabels in zicht etc). Alleen moet je er wel toevallig de ruimte voor hebben in je contactdoos natuurlijk :)

Verwijderd

Als je niet in de muur wilt boren gebruik je toch gewoon opbouwdoosjes?

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 15:22
Kijk, zoals jwbagger het beschrijft is het inderdaad wel handig. Maar het moet dan natuurlijk wel passen. En als dat niet past, dan is zo'n opbouwdoosje inderdaad best handig! Had ik nog niet eens aan gedacht 8)7. Ik ga morgenavond bij iemand weer ADSL installeren, zal eens kijken wat voor type aansluiting KPN daar heeft laten maken.

SRK35ZS-W