[xp] acounts "clonen"

Pagina: 1
Acties:

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik ben bezig op een computer opnieuw in te richten. Nu moeten op deze computer 5 personen gaan werken, met 5 verschillende accounts.

Ik ben nu behoorlijk lang bezig geweest om voor 1 user alle instellingen aan te passen, zoals:

teletubbies achtergrond uit
menu op standaard zetten
start menu aanpassen
irritante meldingen weghalen (zoals take a tour :r )
verkenner aanpassen
enz...

nu zou ik het graag zo willen heben dat de instellingen bij de 4 andere users ook zo worden, zoder dat ik al die instellingen nog vier keer aan moet passen.

is er een manier om die accounts gelijk te maken, een soort van clonen dus?
maar dan natuurlijk wel zo dat ze allemaal hun eigen mappen houden (zoals "mijn documenten"

het start menu is al opgelost (alles in "all users" gedumpt)

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Configuratiescherm -> Systeem -> Geavanceerd -> Instellingen van gebruikersprofielen -> Profiel dat goed is ingesteld aanklikken -> Kopiëren naar -> Bladeren naar "Default User" map (onder docs & settings) -> OK klikken

Vanaf nu krijgen alle nieuwe users standaard de instellingen van het profiel dat je gekopieerd hebt.
Dit is trouwens wel voor de Nederlandse versie maar lijkt me dat je er wel uitkomt.

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11-2025

bas.kb

BI'er :P

Dat was kort maar krachtig :P

• AtlonXP1800
ik kan de "copy to" button alleen niet aanklikken bij de user waarvoor alles goed ingesteld staat... :(
als ik inlog onder de naam van een andere gebruiker waarbij nog niets aangepast is kan ik wel de "copy to" voor die user gebruiken

zou dit kunnen komen doordat de aangemaakte user al 900 mb aan bestanden heeft?
alle users zijn trouwens admins

/edit: ik heb het denk ik al gevonden, je kan gewoon het profiel van de ingelogde user niet kopieren 8)7

denk dat het nu wel gaat lukken

[ Voor 20% gewijzigd door AtlonXP1800 op 07-03-2004 13:46 ]

• AtlonXP1800
bedankt NoTimeToPlay, het werkt prima! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door AtlonXP1800 op 07-03-2004 14:09 ]