"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
Maar ik zou als ik jou was eens naar Papst fan's gaan kijken (www.papst.de). Die zijn stil, koelen goed maar zijn wel duur
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
zijn er ook verloopjes van 80->120mm voor fans? dan kan ik mss ook op mn cpu een 120mm enermax zetten.
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
Verwijderd
jahoor, kijk hier:FanToom schreef op 07 maart 2004 @ 13:57:
mja mja papst, ik weet niet, ben dr niet zo weg van, hebber er daar ook 1 van maar die is niet echt wat je zegt van wauw
zijn er ook verloopjes van 80->120mm voor fans? dan kan ik mss ook op mn cpu een 120mm enermax zetten.
http://www.perfect-system...ductgroep=Coolers-Overige
mooie site trouwens, kon ik nog niet, thx
[ Voor 26% gewijzigd door Tom-my op 07-03-2004 14:14 ]
Verwijderd
Wat betreft de trechter: Sharkoon Fanadapter blauw 80mm naar 120mm. Houd er alleen rekening mee dat een trechter ietwat verlies heeft. Het vervangen van de Delta door een fan met exact dezelfde airflow is dan ook niet aan te raden (of je moet nu al een aardige marge hebben).
je CPU fan op 5v laten lopen wil je zijn CPU dood hebben of zoVerwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 20:49:
Die delta fan op 5v laten lopen ? is dat misch een idee ?
[ Voor 3% gewijzigd door reb65 op 07-03-2004 20:54 ]
Verwijderd
Valt ook nog wel mee, mijn cpu die overgeclockt is van 2600+ naar 3600+, vind het niet erg om zonder fan te draaien ( artic copper silent ).rebtor schreef op 07 maart 2004 @ 20:53:
[...]
je CPU fan op 5v laten lopen wil je zijn CPU dood hebben of zo
ja maar als je een van hebt waarvan ze zeggen dat die een geweldige airflow( zie stukje hierboven) lijkthet me niet best om hem eraf te halen of langzamer te laten lopen)Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 20:55:
[...]
Valt ook nog wel mee, mijn cpu die overgeclockt is van 2600+ naar 3600+, vind het niet erg om zonder fan te draaien ( artic copper silent ).
bij mij moet ik er niet aan denken dat mijn fan stilvalt want mijn cpu is stressed 64 graden ik heb een XP2000+ zo'n oud heefthoofd geval
[ Voor 4% gewijzigd door reb65 op 07-03-2004 21:08 ]
heb al een paar keer meegemaakt, dat mijn broertje de CPU fan stil zette met een BSOD als gevolg..
op mijn CPU zit (voorlopig) een 80mm papst die ik op 0, 5 en 12V kan schakelen..
maar voor wat betere prestaties ga ik binnenkort ook een 80 => 120mm fan adapter opzetten met een 120mm papst erop, zodat ie dus nog beter koelt en toch niet meer herrie gaat maken..
ik raad dus ook aan om zo'n fanbus erbij te zetten, of het in de vorm van een kant-en-klare ding is of gewoon een sinpel doe-het-zelf 3 standen schakelaartje. het bespaart je een hoop herrie als je 't toch niet nodig hebt..
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Ook heb ik een 120mm enermax in mn kast en eigenlijk met heel weinig lawaai en een flinke lucht verplaatsing
werkt meestal (lees altijd) nog goed zat.