Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[fans] zoek vervanging voor delta 80hp

Pagina: 1
Acties:

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Heb nu een delta 80 hp op mn cpu staan. Op zich fijn ding (koelt als de nete) maar dat ding maakt nog meer herrie dan je oma die rondvliegt op een stofzuiger.

Heeft iemand een goede vervanging, dat ik wel een fan krijg die goed koelt, maar niet het hele blok wakker houdt?

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11 18:44

M14

Heb hier ook zo'n Delta fan (52dB). Die maakt idd veel herrie, maar met een beetje muziek merk je het niet meer zo :)

Maar ik zou als ik jou was eens naar Papst fan's gaan kijken (www.papst.de). Die zijn stil, koelen goed maar zijn wel duur :P

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
mja mja papst, ik weet niet, ben dr niet zo weg van, hebber er daar ook 1 van maar die is niet echt wat je zegt van wauw

zijn er ook verloopjes van 80->120mm voor fans? dan kan ik mss ook op mn cpu een 120mm enermax zetten.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

FanToom schreef op 07 maart 2004 @ 13:57:
mja mja papst, ik weet niet, ben dr niet zo weg van, hebber er daar ook 1 van maar die is niet echt wat je zegt van wauw

zijn er ook verloopjes van 80->120mm voor fans? dan kan ik mss ook op mn cpu een 120mm enermax zetten.
jahoor, kijk hier:
http://www.perfect-system...ductgroep=Coolers-Overige

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
nicenice, nice, is kijken of ik dan een enermax op mn cpu ga zetten.

mooie site trouwens, kon ik nog niet, thx

[ Voor 26% gewijzigd door Tom-my op 07-03-2004 14:14 ]

Verwijderd

Vergelijk de airflow/herrie van diverse ventilatoren. Aangezien de Delta's gemaakt zijn op puur veel airflow zul je denk ik moeten uitwijken naar grotere ventilatoren om niet om te komen van de herrie.

Wat betreft de trechter: Sharkoon Fanadapter blauw 80mm naar 120mm. Houd er alleen rekening mee dat een trechter ietwat verlies heeft. Het vervangen van de Delta door een fan met exact dezelfde airflow is dan ook niet aan te raden (of je moet nu al een aardige marge hebben).

Verwijderd

Die delta fan op 5v laten lopen ? is dat misch een idee ?

• reb65
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:40
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 20:49:
Die delta fan op 5v laten lopen ? is dat misch een idee ?
je CPU fan op 5v laten lopen wil je zijn CPU dood hebben of zo

[ Voor 3% gewijzigd door reb65 op 07-03-2004 20:54 ]

Verwijderd

rebtor schreef op 07 maart 2004 @ 20:53:
[...]

je CPU fan op 5v laten lopen wil je zijn CPU dood hebben of zo
Valt ook nog wel mee, mijn cpu die overgeclockt is van 2600+ naar 3600+, vind het niet erg om zonder fan te draaien ( artic copper silent ).

• reb65
  • Laatst online: 10:40
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 20:55:
[...]

Valt ook nog wel mee, mijn cpu die overgeclockt is van 2600+ naar 3600+, vind het niet erg om zonder fan te draaien ( artic copper silent ).
ja maar als je een van hebt waarvan ze zeggen dat die een geweldige airflow( zie stukje hierboven) lijkthet me niet best om hem eraf te halen of langzamer te laten lopen)

bij mij moet ik er niet aan denken dat mijn fan stilvalt want mijn cpu is stressed 64 graden ik heb een XP2000+ zo'n oud heefthoofd geval

[ Voor 4% gewijzigd door reb65 op 07-03-2004 21:08 ]

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:47
ben ik blij dat ik een P4 heb.. :P
heb al een paar keer meegemaakt, dat mijn broertje de CPU fan stil zette met een BSOD als gevolg..

op mijn CPU zit (voorlopig) een 80mm papst die ik op 0, 5 en 12V kan schakelen..
maar voor wat betere prestaties ga ik binnenkort ook een 80 => 120mm fan adapter opzetten met een 120mm papst erop, zodat ie dus nog beter koelt en toch niet meer herrie gaat maken..

ik raad dus ook aan om zo'n fanbus erbij te zetten, of het in de vorm van een kant-en-klare ding is of gewoon een sinpel doe-het-zelf 3 standen schakelaartje. het bespaart je een hoop herrie als je 't toch niet nodig hebt..

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
Ik tem mijn 80x38MM delta HP met een simpele rheobus. Zo rond de 6 volt blijft het geluid aangenaam en verplaatst ie nog dito lucht. Het houdt mijn xp'tje op max clocks (2.0@2.53) zo rond de 56 graden icm een alpha PAL8045. (wat overigens ook een heerlijke heatsink is :) )

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Nou voor die delta heb ik gewoon een baybusje draan hangen met flinke potmeters erop. Maar evengoed als ik die op de helft zet (wat ik geloof 8volt zou moeten zijn ongeveer, want die potmeter gaat daggik van 5v tot 12v) blijft het flink herrie produceren. Mij maakt dat niet zoveel uit maar mijn vriendin begint het aardig zat te zijn. En zeker met het warme weer wat binnen enkele maanden weer gaat komen, moet de fan bijna voluit spugen om het zaakje koud te houden.

Ook heb ik een 120mm enermax in mn kast en eigenlijk met heel weinig lawaai en een flinke lucht verplaatsing :), nadeel daarvan is dat ik niet meer weet hoeveel :(.

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ik zou gewoon standaard op 7 volt laten lopen :)
werkt meestal (lees altijd) nog goed zat.
Pagina: 1