Toon posts:

[win98se] Hoofdopstartrecord gewijzigd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee daar,

Ik heb een probleem:

Zodra ik m'n computer opstart krijg ik boot failure, hij vind het cd-rom station niet, de brander niet, en zelfs de floppydrive niet :S
Opstarten met opstartdiskette van win98se lukt dus ook al niet.
Dan tik ik af en toe ENTER in, en kom ik wel gewoon in windows, wel zonder cd-rom station, zonder brander en zonder floppydrive :S.. die vindt ie niet meer..

Ook staat dit in het systeembeheer bij Prestaties:

* De hoofdopstartrecord is gewijzigd, Raadpleeg de belangrijke gegevens.
* Wisseling van compatibeliteitsmodus verlaagd de algehele systeemprestaties.

Ook staat in het apparaatbeheer, dat het systeem de Primaire IDE-controller (dubbele fifo) en de Secundaire IDE-controller niet heeft gevonden. daar staat een geel uitroepteken voor.

Nu is mijn vraag: Hoe los ik dit op? Ik vind het beetje link om C: te formatteren, want dadelijk blijven die stations weg, en kan ik windows niet opnieuw installeren.

Wie o Wie kan mij helpen a.u.b.

Alvast bedankt!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 08:53

Elektronicanet

Leds do it!

Je moet het in ieder geval niet op je harddisk zoeken, maar eerder in de Bios of op het moederboard zelf. Misschien zit een stekker maar half aangedrukt? Dan kan ie soms ook raar doen... Reset je bios eens :?

Nederlander in België

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij heb jij een of ander vervelend virussje te pakken.
de hoofdopstartrecord staat beter bekend als Master Boot Record (ofwel MBR). Je zou FDISK/MBR kunnen draaien om te kijken of daarmee het probleem opgelost wordt.

Ik vrees echter dat er meer aan de hand is en dat je beter gewoon je hdd leeg kunt gooien en alles opnieuw kunt installeren. Als hij problemen geeft bij de IDE controllers, je cdromspelers en zelfs je floppy niet herkend wordt in Windows zal er iets goed fout zitten.

Kijk eens in je bios om te kijken of het spul daar allemaal WEL aanstaat. Als dat zo is kun je gewoon vanaf een cd of floppy booten en je systeem opnieuw te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik zal even kijken in de BIOS, of daar wel alles aanstaat,
en idd, als ik in windows kom, krijg ik een melding dat dit veroorzaakt kan zijn door een of ander virus ja :|
Maarja, ik laat zo wel weten, of het gelukt is..

Verwijderd

Topicstarter
het is niet gelukt.

de floppy drive staat gewoon aan in de BIOS.
toen had ik wat gewijzigd aan de IDE-controller, maar dat hielp al helemaal niet, want toen starte het systeem helemaal niet meer op.
die heb ik dus weer teruggezet, maarja....... wat nu :?

Verwijderd

Topicstarter
nouja, ik heb het wat verkeerd gezegd, m'n floppydrive doet het wel,.. maar zodra ik wil booten vanaf de a: .. blijft het systeem zeg maar hangen.. doet verder niks.. begint ook niet met booten ofzo.. dat is weird.. daarom dacht ik dat de floppy ook was uitgeschakeld, maar heb hem hier net getest, en hij werkt gewoon.. behlave de dvd-rom en brander niet..

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 08:53

Elektronicanet

Leds do it!

Dit zou inderdaad toch wel een virus kunnen zijn. Ik heb zoiets ook ooit gehad met OpaServ. De diskette die ik gebruikte om te booten werd geinfecteerd omdat hij niet gelockt stond. Zet het schuifje op een GOEDE opstartdiskette maar eens op Lock.
Als je de mogelijkheid hebt, moet je eens een andere harddisk aansluiten met windows.

Nederlander in België

Pagina: 1