Wij hebben het volgend probleem met onze citrix server: het duurt meer dan een minuut vanaf het aanklikken van een app (bvb word) totdat de app effectief op het scherm staat, is dit normaal ?? Calculator starten duurt overigens even lang.
Hij blijft het meeste van de tijd hangen bij het initializing schermpje
Ik heb zelf niet zo veel ervaring met citrix, ben eerder een beginneling.
Wat heb ik al geprobeerd?:
-mcafee disablen (eerst ini files excluden) zowel op server als op clients (niet gedisabled op de server zelf)
-app starten direct op de server
-zitten klooien met instellingen op client helpt ook niet echt.
Deze zaken geven echter geen resultaat. Starten op de server zelf duurt me dunkt langer als op de clients zelf.
sysinfo:
server:
dual PIII 1ghz
W2k server
512Mb ram
Mcafee 4.5 (ik denk dat der den diene voor iets tussen zit) zowel op servers als clients
aanloggen gebeurd op een NT4 SBS met novell (versie weet ik niet vanbuiten)
clients:
varieerd
P2 333
cel 500
W95-98
64-128mb ram
Netwerkinfo:
alles ligt op 100mbit, forced. De rest van het netwerk werkt op goede normale snelheid.
Load op server en clients is niet hoog (evenals het geheugengebruik op server) op het moment van het starten van de app.
troughput op nic is ook niet echt hoog, piekt even op 5Kb/sec (gemeten met DU meter)
Clients draaien 7.00 versie met 128bits SSL (oudere versies trouwens hetzelfde prob)
Daar we in de toekomst vaker gaan werken met citrix is het de bedoeling dat dit een beetje vlot loopt. Onze interne soft gaat daar mee gaan werken. Het is niet de bedoeling dat iedere keer je het prog opstart, je meer dan een minuut moet wachten eer de app op je scherm staat.
**edit**
Wij werken met roaming profiles. Die op een andere server staat. Servers zijn onderling verbonden op de 3com switch (100mbit)
Die 3com switch is dus ook onze "hoofdswitch" Daarop zijn er twee 16P 3coms aangesloten.
Zowel op de 16P als op de 24P met de laptop werken doet nix aan de snelheid.
Netwerktroughput is met een 10mbit kaartje 700-800Kb/sec (DU meter) dus dat zit volgens mij wel goed)
**edit2**
W2k heeft alle updates denk ik (moet morgen eens kijken)
Hij blijft het meeste van de tijd hangen bij het initializing schermpje
Ik heb zelf niet zo veel ervaring met citrix, ben eerder een beginneling.
Wat heb ik al geprobeerd?:
-mcafee disablen (eerst ini files excluden) zowel op server als op clients (niet gedisabled op de server zelf)
-app starten direct op de server
-zitten klooien met instellingen op client helpt ook niet echt.
Deze zaken geven echter geen resultaat. Starten op de server zelf duurt me dunkt langer als op de clients zelf.
sysinfo:
server:
dual PIII 1ghz
W2k server
512Mb ram
Mcafee 4.5 (ik denk dat der den diene voor iets tussen zit) zowel op servers als clients
aanloggen gebeurd op een NT4 SBS met novell (versie weet ik niet vanbuiten)
clients:
varieerd
P2 333
cel 500
W95-98
64-128mb ram
Netwerkinfo:
alles ligt op 100mbit, forced. De rest van het netwerk werkt op goede normale snelheid.
Load op server en clients is niet hoog (evenals het geheugengebruik op server) op het moment van het starten van de app.
troughput op nic is ook niet echt hoog, piekt even op 5Kb/sec (gemeten met DU meter)
Clients draaien 7.00 versie met 128bits SSL (oudere versies trouwens hetzelfde prob)
Daar we in de toekomst vaker gaan werken met citrix is het de bedoeling dat dit een beetje vlot loopt. Onze interne soft gaat daar mee gaan werken. Het is niet de bedoeling dat iedere keer je het prog opstart, je meer dan een minuut moet wachten eer de app op je scherm staat.
**edit**
Wij werken met roaming profiles. Die op een andere server staat. Servers zijn onderling verbonden op de 3com switch (100mbit)
Die 3com switch is dus ook onze "hoofdswitch" Daarop zijn er twee 16P 3coms aangesloten.
Zowel op de 16P als op de 24P met de laptop werken doet nix aan de snelheid.
Netwerktroughput is met een 10mbit kaartje 700-800Kb/sec (DU meter) dus dat zit volgens mij wel goed)
**edit2**
W2k heeft alle updates denk ik (moet morgen eens kijken)
[ Voor 19% gewijzigd door StarWing op 07-03-2004 12:56 ]
Page intentionally left blank.