Toon posts:

Router en Modem

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Draytek 2200E router staan en wil daar graag mijn pc's en modem aan hangen, maar nu wil ik graag weten of het wel mogelijk is om met een Motorolla SB4200E modem mogenlijk is om hier een routernetwerk te plaatsen, zo ja hoor ik graag hoe ;)
Ik heb al verschillenden dingen geprobeert maar als ik mijn instellingen voltooid heb dan staat er bij WAN connection geen IP adres in mijn router instellingen.
B.V.D.

Verwijderd

Wát wil je :?

Verwijderd

Topicstarter
Duh, weten of het mogenlijk is met mijn modem een routernetwerk te maken, lees dan voordat je een reply doet

Verwijderd

Pardon? Jij bouwt een wazig verhaal waaruit ik *niet* kan opmaken wat je wilt. Reageer jij maar eens even niet zo geirriteerd :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 12:23:
Pardon? Jij bouwt een wazig verhaal waaruit ik *niet* kan opmaken wat je wilt. Reageer jij maar eens even niet zo geirriteerd :/
''Ik heb hier een Draytek 2200E router staan en wil daar graag mijn pc's en modem aan hangen, maar nu wil ik graag weten of het wel mogelijk is om met een Motorolla SB4200E modem mogenlijk is om hier een routernetwerk te plaatsen, zo ja hoor ik graag hoe''

Wat is daar wazig aan??? niets volgens mij, vrij duidelijk

Verwijderd

maar nu wil ik graag weten of het wel mogelijk is om met een Motorolla SB4200E modem mogenlijk is om hier een routernetwerk te plaatsen
Mogelijk om hier een routernetwerk te plaatsen :? Waar te plaatsen? Wat bedoel je met een routernetwerk?

Vraag dan gewoon of het mogelijk is dat modem aan te sluiten op die router. Daar kan ik namelijk wel een antwoord op geven: dat modem is een EuroDOCSIS modem, die waarschijnlijk met L2TP inbelt. Als dat zo is gaat dit niet werken; en wel omdat die Draytek geen L2TP ondersteunt.
Daarvoor moet je dus een andere router hebben.

Als je nou nog even zou vertellen wat voor ISP je hebt, hebben we het wel compleet denk ik zo.

Edit: Wanadoo, zo te zien. Dan gok ik dat je inderdaad met L2TP inbelt en in dit draadje moet wezen: Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 12:30 ]

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 12:25:
[...]

''Ik heb hier een Draytek 2200E router staan en wil daar graag mijn pc's en modem aan hangen, maar nu wil ik graag weten of het wel mogelijk is om met een Motorolla SB4200E modem mogenlijk is om hier een routernetwerk te plaatsen, zo ja hoor ik graag hoe''

Wat is daar wazig aan??? niets volgens mij, vrij duidelijk
Het is gewoon vaag opgebouwd, punt uit.

Wat jij dus wil, is gewoon die draytek in de prullenbak laten liggen en een switch op je modem aansluiten en dat je modem tegelijkertijd als router gaat fungeren? Wat heb je gezien op de webpagina van je modem? (als die er al 1 heeft)

Het zinnetje:
Supports up to 32 users – ideal for home and small businesses
op de Motorola pagina suggereerd wel iets van router mogelijkheden. (hee hop, motorola, niet motorolla)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 12:28:
[...]

Mogelijk om hier een routernetwerk te plaatsen :? Waar te plaatsen? Wat bedoel je met een routernetwerk?

Vraag dan gewoon of het mogelijk is dat modem aan te sluiten op die router. Daar kan ik namelijk wel een antwoord op geven: dat modem is een EuroDOCSIS modem, die waarschijnlijk met L2TP inbelt. Als dat zo is gaat dit niet werken; en wel omdat die Draytek geen L2TP ondersteunt.
Daarvoor moet je dus een andere router hebben.

Als je nou nog even zou vertellen wat voor ISP je hebt, hebben we het wel compleet denk ik zo.

Edit: Wanadoo, zo te zien. Dan gok ik dat je inderdaad met L2TP inbelt en in dit draadje moet wezen: Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)
ISP is Wanadoo, en is idd een Eurodocsis modem.

Verwijderd

Dan verwijs ik je door naar het genoemde draadje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.