Niet bestaande PC uit workgroup verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:53

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Dit is waarschijnlijk een stomme vraag met een erg simpel antwoord, maar ik kan het niet vinden met de search.

Ik heb net een PC gerenamed, en nu staat de oude naam nog steeds naast de nieuwe naam in de workgroup. Vanzelfsprekend kan ik verbinding maken met de nieuwe naam, maar niet met de oude. Hoe verwijder ik die oude naam uit de workgroup? Rechtermuisknop>verwijder kan niet.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Gaat hij niet gewoon weg als je vernieuwen doet (f5)?

Verwijderd

Het is een gokje, maar probeer het eens met het commando 'nbtstat -R' (zonder quotes en case sensitive) vanaf de command prompt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 12:11 . Reden: moet zijn nbtstat ipv nbstat ]

Verwijderd

Die entries worden opgeslagen in een soort database op alle clients. Voor zover ik weet zijn die niet handmatig te verwijderen/flushen en is het gewoon afwachten totdat dit automatisch gaat.

Ik weet dit niet geheel zeker, misschien dat er sinds Windows 2000/XP betere voorzieningen zijn. Welk OS gebruik je?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Die oude naam verdwijnt vanzelf als je de browse master een keertje reboot.
Alhoewel . . . misschien moet je ook de backup browse master rebooten.
Overigens is rebooten niet strikt noodzakelijk; restart van de browser service is ook voldoende

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:53

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Supersnelle replies, dank :)

Ik draai XP Pro SP1.

F5 werkt niet.

Nbtstat -R werkt ook niet.

Hoe reboot ik de browse (back-up) master?

Edit: of misschien heeft nbtstat wel gewerkt, want hij is nu opeens weg :) Ik heb dit in het verleden vaker meegemaakt, maar dan bleven ze echt weken staan om dan opeens te verdwijnen. Probleem opgelost dus.

[ Voor 43% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-03-2004 12:22 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1