[check] [mening] Mijn nieuwe systeem!

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• SOUL-FIGHTER
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo,
Ik wil een nieuw systeem gaan kopen en ik weet ook wel welke. Maar mij vraag is of jullie willen beoordelen of het een goede keus is en/of de componenten bij elkaar passen. Ik heb er al een tijdje over nagedacht dingen geschrapt en toegevoegt, maar dit is het geworden. Belangrijke dingen zoals HD en de Case heb ik al en die zijn vrij nieuw :).

De samenstelling:
Asus K8V Deluxe K8T800
AMD Athlon 64 3000+ (2.0 Ghz)
Kingston DIMM 512 MB
Q-Tec Voeding
Zalman CNPS 7000A-AlCu
Sharkoon Case ventilator SL2
NEC Floppydrive
C-S Fangrill
Club 3D Radeon 9800 Pro
Thermaltake Giant II
Diverse Floppy Kabel Round
Advance Kabel U133-IDE Silver
Diversen Memory Cooling Kit
Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS
SoundBlaster Inspire T5400
Coolermaster Aerogate II
Sharkoon Neon-String

Ik zal bepaalde dingen gaan flashen, zoals de 9800Pro naar een 9800XT

Hij zal moeten dienen voor extreme game graphics (voor HALO), Grafische Webdesign (Photoshop/Flash), foto/film bewerking. Hij moet niet teveel lawaai maken, daarom heb ik niet voor standaard koelers gekozen :)

Meer Specifieke dingen nodig, vraag en ik post :P!

[ Voor 14% gewijzigd door SOUL-FIGHTER op 07-03-2004 11:31 ]

Verwijderd

Zo te zien ga je niet echt bezuinigen. Zou je er dan niet voor kiezen een wat duurdere voeding te kopen? (Zalman, Antec o.i.d.)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 11:29 ]

Verwijderd

we hadden het er al over gehad op msn he vincent ;)

ik vind het een wreed systeem maar een andere voeding is idd wel een goed id....

t ziet er wel goed uit :P

• SOUL-FIGHTER
  • Niet online
Ja dat zou meschien een idee zijn, maar mijn ervaring met Qtec is goed, zowiezo vervang ik die standaard koelers in de voeding ;) Maar welke andere voeding raad je dan aan?

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
tis volgens mij niet de bedoeling dat dit soort vragen op GoT worden gesteld, daar je op het net heel veel reviews van onderdelen kan vinden om zo zelf een goed systeem in elkaar te zetten.
daarnaast is 't ook heel afhankelijk van je budget, persoonlijke voorkeur e.d.

enige wat ik erop aan te merken heb, is die Q-Teq voeding, zou toch persoonlijk voor een echte merkvoeding (AOpen, Antec enz.) gaan als je toch zoveel geld uitgeeft aan de rest..

[ Voor 27% gewijzigd door NewbieNeo op 07-03-2004 11:31 ]

Verwijderd

A.T.C. schreef op 07 maart 2004 @ 11:28:
Ja dat zou meschien een idee zijn, maar mijn ervaring met Qtec is goed, zowiezo vervang ik die standaard koelers in de voeding ;) Maar welke andere voeding raad je dan aan?
Ik heb zelf een Zalman 400 watt voeding, het is geen goedkope voeding maar dan heb je wel wat ;)
Bij de Q-tec, aan hoeveel watt zat je te denken?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:43

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 11:26:
Zo te zien ga je niet echt bezuinigen. Zou je er dan niet voor kiezen een wat duurdere voeding te kopen? (Zalman, Antec o.i.d.)
Hier sluit ik mij helemaal bij aan, een dergelijk zwaar systeem vraagt veel van je voeding dus bespaar daar niet op. Antec Truepower kost wat, maar is super stabiel. Je kan ook naar Channel Well kijken, die hebben het zelfde binnenwerk als Antec Truepower maar zijn iets goedkoper omdat ze geen bekende naam hebben.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• SOUL-FIGHTER
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 11:30:
[...]

Ik heb zelf een Zalman 400 watt voeding, het is geen goedkope voeding maar dan heb je wel wat ;)
Bij de Q-tec, aan hoeveel watt zat je te denken?
Ikzelf zat te denken aan een Q-Tec 550 watt, maar ik ga nu ook maar even naar die andere merken kijken :)

Verwijderd

misschien dualchannel geheugen pakken (2*256mb) ??
Is toch altijd wel wat sneller namelijk :)

Weet alleen zo uit m'n hoofd niet of je moederbord dat ondersteund...

nee zo te zien... misschien dus kijken voor een ander moederbord...?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 11:48 ]

Verwijderd

mmm ik heb zo'n qtec 450 W low noise gold versie... allemaal k** reviews, maar dat ding werkt bij mij in orde hoor. Slaat nooit uit en het volt niveau is zeer stabiel. Ik heb daarentegen een oude Aopen die af en toe wel eens gebreken vertoont.

• SOUL-FIGHTER
  • Niet online
Ik heb moet nog kijken voor een dual channel mobo, maar weet neit zkr of ik dat doe :) Zowiezo neem ik 2 staafje 512 ram :)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
Ik zou als ik jouw was voor een MSI mobo gaan aangezien die goedkoper, beter, uitgebrijder en gewoon bter zijn _/-\o_ Check de reviews maar ;)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat heb je eerst allemaal zelf uitgezocht? Waar staan je bronnen? Waarom heb je deze dingen gekozen? De antwoorden op deze vragen kan ik al niet terug vinden in je topicstart, dat is al geen goed teken. We zijn hier niet vies van systeemvragen, maar dan moet je wel met een specifieke topicstart komen. In dit geval is bijna alles gewoon zelf op te zoeken. Zie ook: CSL FAQ - Systeemvragen.

Als je wat research doet b.v. kom je er achter dat de gehuegencontroller in de processor zit, er zijn geen dual channel mobo's voor Athlon 64 CPU's, net als er geen singlechannel mobo's zijn. :o

Aangezien je nog redelijk nieuw bent, raad ik je aan nog eens goed de registratievoorwaarden door te lezen. Hier kan je vinden welke je moet doen, voordat je een topic opent.

Lees wat reviews door, bijvoorbeeld deze, ik denk dat je dan een stuk sneller een conclusie kan trekken. Aangezien je weinig vooronderzoek hebt gedaan, gaat dit topic dicht.

[ Voor 20% gewijzigd door Laurent op 07-03-2004 13:37 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.