Toon posts:

DiVX op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yow,

Ik heb een IBM Thinkpad laptop (p2, 128sdram etc.) die goed werkt. Windows XP erop, PowerDVD en wat andere troep. Maar als ik DiVX films wil afspelen schokt het beeld enorm. SVCD films werken daarintegen wel heel goed (heel goed, mwa.. 19fps ofzo). Ook heb ik een topic hierover gelezen, waaruit ik weinig wijzer werd. Weten jullie misschien een oplossing?

- Patch- >:)

Edit: onder DiVX versta ik ook de XViD codec (wat meer van deze tijd (8>)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 10:31 ]

Verwijderd

1. Om welk ander topic gaat het?
2. Groeten hoeft niet.
3. Wat voor videokaart zit erin?
4. Heb je al geprobeerd de kleurdiepte van Windows op 16 bits te zetten?

Etc.

Verwijderd

probeer het eens met windows 2000 :)

serieus: ik denk dat je pc gewoon niet veel harder gaat, en zeker niet in combinatie met win xp.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 10:33 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat voor p2 heb je erop zitten? Want voor divx heb je echt minimaal 450Mhz nodig, en dan werken alleen de divx 3.11 films nog goed. Voor xvid heb en nieuwere codecs zul je nog wat snellers in huis moeten hebben.

Dus de patch die ik je aanraad is op een of andere manier een snellere porc in je thinkpad zetten, maar dat gaat denk ik niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
1. Topic nummer: Divx kijken op me laptop kijken schokt?!?!
2. Ok
3. Moment, zoek ik zo even op :)
4. Ja, hielp zo goed als niets.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien SVCD wel werkt, zal de video kaart het nog wel aankunnen. Kwaliteit van SVCD is soms zelfs hoger (of altijd). Komt het misschien doordat DiVX eerst weer gedecode moet worden ofzo? Dat dat geheugen kost? En mijn lappy daarvoor te traag is?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 10:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 10:34:
Aangezien SVCD wel werkt, zal de video kaart het nog wel aankunnen. Kwaliteit van SVCD is soms zelfs hoger (of altijd). Komt het misschien doordat DiVX eerst weer gedecode moet worden ofzo? Dat dat geheugen kost? En mijn lappy daarvoor te traag is?
met name cpu kracht.

maar draai eens een divx, en kijk dan naar de belasting van je cpu en hoeveel mem hij gebruikt.

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 09:42
Op een P2 is het mogelijk om Divxjes af te spelen, mits een groot geheugen (laptop :?), en deftige optimalisaties. Op een P2 266 is het mogelijk, wanneer de divxfile in lage kwaliteit is geencodeerd, anders kun je het wel vergeten denk ik.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 10:34:
Precies divx moet ge-encode worden en dat kost heel veel rekenkracht en die heeft jouw compu simpelweg niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dus een optie is de divx'jes "even" reencoden naar SVCD en dan erop doen? Desnoods de bitrate/ar nog wat omlaag halen.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 10:30:
Yow,

Ik heb een IBM Thinkpad laptop (p2, 128sdram etc.) die goed werkt. Windows XP erop, PowerDVD en wat andere troep. Maar als ik DiVX films wil afspelen schokt het beeld enorm. SVCD films werken daarintegen wel heel goed (heel goed, mwa.. 19fps ofzo). Ook heb ik een topic hierover gelezen, waaruit ik weinig wijzer werd. Weten jullie misschien een oplossing?

- Patch- >:)

Edit: onder DiVX versta ik ook de XViD codec (wat meer van deze tijd (8>)
Hoe snel is de P2 :?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Je hebt zowiezo al te weinig RAM om WInXP goed te draaien. Minimaal 256 is aanbevolen, dit bevorderd niet echt je divx performance. GEwoon Win2k erop zetten en idd je snelheid van je PII vermelden.

dikzak

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is dit geen optie: meuktracker: MoviX 0.8.1 ? :?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

een heel ander OS? dan kun je niet zo goed win 2k pakken ofzow :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 10:55:
[...]

een heel ander OS? dan kun je niet zo goed win 2k pakken ofzow :)
Dat is waar, maar voor mijn gevoel gaat Movix wat beter om met 'trage' processoren.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Heb je dit alleen als je op de stroom van de accu werkt, of ook als je gwoon de stekker int stopcontact heb :?

Want de laptop van me zus is ook prima om filmpjes mee te kijken, alleen als je dan de stroom weghaald, en de laptop dus stroom van de accu moet krijgen, begint ie nogal te flippen 8)7

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 09:42
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 11:05:
Heb je dit alleen als je op de stroom van de accu werkt, of ook als je gwoon de stekker int stopcontact heb :?

Want de laptop van me zus is ook prima om filmpjes mee te kijken, alleen als je dan de stroom weghaald, en de laptop dus stroom van de accu moet krijgen, begint ie nogal te flippen 8)7
Heel wat laptops klokken zichzelf automatisch terug wanneer de accu gebruikt wordt. Een groter probleem is dat bij veel van die dingen dat niet zelf in te stellen is. Er zijn er een paar waarbij een gehacked bios hulp kan bieden.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
DivX kan stukken zwaarder zijn dan SVCD, zeker als er tijdens het encoden alle truukjes zijn gebruikt om de film zo klein mogelijk te maken. Het afspelen kan dan op oudere computers inderdaad niet vloeiend lopen.

Je kan de DivX decoder configuration utility (in de map waar je DivX hebt geinstalleerd, even zoeken naar config.exe) wat aan de instellingen rommelen, bijvoorbeeld dat 'film-effect' wat lager zetten.
Ook kan je, zodra je je mediaspeler hebt gestart, hem een hogere prioriteit geven door op het proces rechts te klikken, en daar de prioriteit op hoog te zetten (realtime is niet aan te raden). :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 11:01
Divx draaide hiero prima op mijn oude laptop, maar die was ook ietsjes sneller.

192 mb ram, 366mhz.

Onder windows media player draaide het voor geen meter, bsplayer draaide het perfect. Wellicht kan je dat proberen.

Verwijderd

Topicstarter
De exacte specs:

-Accu voeding gewoon,
-Intel Pentium 2 397 mhz (EDIT: TyPO:))
-Magicgraph256AV (nu op 16 bits, normaal 32)

en bij de codec voor XViD (wat ik normaal kijk) gebruik ik FFDShow om te decoden. Is er een andere xvid codec waar je wel iets kan aanpassen? Dat kan bij FFDshow niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 14:56 ]

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-08 09:12
oh een typo :P

[ Voor 80% gewijzigd door PingOvercrash77 op 07-03-2004 14:59 ]

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

Pagina: 1