The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room
sorry, het is een pci kaart
met
modprobe ne2k-pci
wordt de drivermodule geladen. vervolgens kun je met
ifconfig eth0 IPADRES netmask NETMASK up
je verbinding instellen (hoofdletterwoorden vervangen door de correcte waarden
) tenzij je dhcp gebruikt, dan zul je een dhcpscriptje moeten draaien.
modprobe ne2k-pci
wordt de drivermodule geladen. vervolgens kun je met
ifconfig eth0 IPADRES netmask NETMASK up
je verbinding instellen (hoofdletterwoorden vervangen door de correcte waarden
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Ja das allemaal wel leuk, maar hij wil dat het in debian automatisch met opstarten enzo gebeurt, right?
Dan moet je /etc/network/interfaces even configgen naar je eigen behoeften..
Voorbeeldje:
iface eth0 inet static
address 192.168.0.1
netmask 255.255.255.0
network 192.168.0.0
broadcast 192.168.0.255
Dit is dan voor je interne netwerkje, mocht je 'm gebruiken voor internet (bijv. kabel) moet je er nog even gateway onderzetten en de ip-adressen vervangen door die die je gekregen hebt van je isp..
succes
Dan moet je /etc/network/interfaces even configgen naar je eigen behoeften..
Voorbeeldje:
iface eth0 inet static
address 192.168.0.1
netmask 255.255.255.0
network 192.168.0.0
broadcast 192.168.0.255
Dit is dan voor je interne netwerkje, mocht je 'm gebruiken voor internet (bijv. kabel) moet je er nog even gateway onderzetten en de ip-adressen vervangen door die die je gekregen hebt van je isp..
succes
Mocht /etc/modules niet op auto (maar op #auto) staan, dan moet je eerst even de 8390 module laden volgens mij.
in /etc/modutils/network of zo kan je de modules laten laden.
in /etc/modutils/network of zo kan je de modules laten laden.
Als hij het dan toch zo wil hebben dat het allemaal wordt gestart bij het booten, voeg dan meteen ff de regel
ne2k-pci
toe aan /etc/modules , anders werkt het nog niet.
ne2k-pci
toe aan /etc/modules , anders werkt het nog niet.
Verwijderd
Dit zijn allen tijdelijke oplossing. Bouw zo snel mogelijk die driver in je kernel, want wie wil'r nou een netwerk-kaart driver als module? Niemand toch?
Als je iets veel gebruikt is't je netwerkkaart wel
Als je iets veel gebruikt is't je netwerkkaart wel
en hoe zou ik dat eventueel moeten doen dan?
(bedankt voor de reacties tot nu toe
)
ik zal alles zo snel mogelijk proberen
(bedankt voor de reacties tot nu toe
ik zal alles zo snel mogelijk proberen
Deleon: wat is er mis met je netwerkkaartdriver als module? En waarom is dat 'tijdelijk'? Ik heb vrijwel alles als module hier en ik kan nou niet zeggen 'dat niemand dat nou wil'.
oke ik heb dus dat bestand ge-edit. En ik kan dus vanaf mijn windows pc mijn linux-bak pingen en andersom, maar misschien een stomme vraag, waarom zie ik mijn linux-bak niet vanaf mijn windows pc?Op vrijdag 15 december 2000 15:52 schreef OkKiS het volgende:
iface eth0 inet static
address 192.168.0.1
netmask 255.255.255.0
network 192.168.0.0
broadcast 192.168.0.255
In je Windows netwerkomgeving zul je je linuxbak niet zomaar terugvinden. Als je dat wilt, zul je Samba moeten draaien op je linuxbak.
Het heet niet voor niets WINDOWS netwerkomgeving. Da's iets van windows he?
Wil een Linux-machine daar zichtbaar in zijn, dan heb je idd Samba nodig. (apt-get install samba). Dan haal je in /etc/inetd.conf het hekje voor #SWAT weg en je kunt met je favoriete browser (mozilla) http: //localhost: 901/ Je samba configureren.
Wil je dat je computer op een fatsoenlijke manier op het internet kan, dan moet je de volgende dingen doen: Pas je /etc/network/interfaces aan zoals hierboven beschreven.
zet in /etc/modutils/aliases de regel: "alias eth0 ne2k-pci" En het netwerk zal automatisch gestart worden.
zet in /etc/resolv.conf je DNS-servers om ervoor te zorgen dat je geen nummers, maar namen kan intikken:
nameserver 195.66.24.5 (bijvoorbeeld)
En klaar is klara. Geen ifconfig, geen /etc/modules geen gedoe. Alles is gebeurd. (Oh ja. Vergeet niet om "update-modules" uit te voeren.)
Wil een Linux-machine daar zichtbaar in zijn, dan heb je idd Samba nodig. (apt-get install samba). Dan haal je in /etc/inetd.conf het hekje voor #SWAT weg en je kunt met je favoriete browser (mozilla) http: //localhost: 901/ Je samba configureren.
Wil je dat je computer op een fatsoenlijke manier op het internet kan, dan moet je de volgende dingen doen: Pas je /etc/network/interfaces aan zoals hierboven beschreven.
zet in /etc/modutils/aliases de regel: "alias eth0 ne2k-pci" En het netwerk zal automatisch gestart worden.
zet in /etc/resolv.conf je DNS-servers om ervoor te zorgen dat je geen nummers, maar namen kan intikken:
nameserver 195.66.24.5 (bijvoorbeeld)
En klaar is klara. Geen ifconfig, geen /etc/modules geen gedoe. Alles is gebeurd. (Oh ja. Vergeet niet om "update-modules" uit te voeren.)
Pagina: 1