copy van wxp met ghost van disk naar disk lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marcelhijma
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 09:58
ik heb wxp geinstalleerd op een ide DISK, op C (incl. SATA drivers).
heb nu een nieuwe SATA schijf.
met ghost 2003 een partitie copy naar de sata schijf.
ik ontkoppel de IDe harde schijf.
de SATA schijf wordt de C drive, hetgeen ook de bedoeling.

WXP komt niet op: herkent geen Operating Systeem op de C schijf.

Middels repair een FIXBOOT uitgevoerd.

Haalt niks aan.

SCANDISK geeft een logische fout aan op de disk.

Hardewarematig is er echter niets aan de hand.

De REPAIR functie lost niets op.

Gaat er iets fout met de CLONE functie van GHOST ? Ik het me niet voorstellen.

(de inhoud van de C schijf lijkt goed te zijn, echter WXP herkent iets niet)

Iemand een idee ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je wel een partitie als actief gemarkeerd? Je vertelt dat je alleen een partitiecopy uitgevoerd hebt namelijk :)

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
in de bios bij boot sequence wel de SATA schijf kiezen als eerste..

• marcelhijma
hoe zet ik een partitie actief ?

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
marcelhijma schreef op 07 maart 2004 @ 20:42:
hoe zet ik een partitie actief ?
als je start krijg je die zooi te zien van je serial ata.. staat meestal bij hoe je erin komt

bij de VIA is dit geloof ik TAB toets tijdens opstarten.. daar kun je je partitie actief maken..

dan ga je naar je bios en gooi je bij de boot sequence die active partitie bovenaan en klaar

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12 13:47
en doe ook nog ff FIXMBR ipv alleen maar FIXBOOT

Systeem Specs

• marcelhijma
ik snap hier niets van:
na de ghost clone copy (partitie naar partitie) ontkoppel ik de andere harde schijf
vervolgens start ik op en blijft de nieuwe schijf hangen op het windows logo, welke vlak voordat je account tevoorschijn komt, verschijnt

dus de startup van windows gaat een hele tijd goed; je ziet diverse logo's langs komen en dan is het over.

WXP start wel op, echter na een seconde of 30 stopt deze ermee.

wat zit hier nou fout ?

[ Voor 13% gewijzigd door marcelhijma op 08-03-2004 21:50 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:09

momania

iPhone 30! Bam!

Je gaat van een IDE controller naar een SATA controller.. Heb je dan ook wel SATA drivers in je windows intstallatie zitten, anders gaat het idd nooit goed.

Kan je booten in safe-mode? De-installeerd dan daar de IDE controller dirvers en installeer je SATA drivers.

Het hele idee van clonen met Ghost is nml dat je er vanuit gaat dat je hardware specs gelijk blijven, maar als je van controller veranderd is dat niet meer. Het is een clone tool en geen kopieer/halve install tool.

[ Voor 29% gewijzigd door momania op 10-03-2004 00:36 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:03
Het veranderen van de HD controller (dat is eigenlijk wat hier gebeurt) zorgt ervoor dat Windows in de soep loopt. In Windows staat waar ie geinstalleerd staat (welke HD en op welke hd controller). Door over te schakelen op SATA zorg je ervoor dat instellingen/verwijzingen niet meer kloppen en daardoor loopt Windows gewoon vast.
Oplossing: Windows opnieuw installeren.

• marcelhijma
ja alles zit erin: bij de install van windows heb ik de specifieke SATA driver meegenomen.

Kan ook niet anders: want WXP boot prima, echter na een seconde of 20 stopt deze.

Nogmaals alles geprobeerd:
FIXMBR / FIXBOOT / COnversie naar FAT32 etc etc.

Zucht dan maar een gehele install ??? en dus GHOST nooit meer kunnen vertrouwen.

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
momania + Jimsterrr
Hebben het naar mijn mening bij het rechte eind. Is eigenlijk ook vrij logisch.
Zucht dan maar een gehele install ??? en dus GHOST nooit meer kunnen vertrouwen.
Ghost werkt dus prima > alleen gebruik je het dus verkeert

[ Voor 56% gewijzigd door datkanveelbeter op 10-03-2004 00:47 ]

• marcelhijma
dat lijkt zo maar is niet zo: de nieuwe SATA schijf wordt prima herkend onder WXP op de oude schijf.

In de oude situatie:

IDE: C / D
SATA: H / I / J / K

Ontkoppel ik de oude dan wordt het:
C / D / E /F

Daar kan dus niets mee mis zijn: SATA wordt aldus herkend.

Dus wat kan ik dan verkeerd gebruiken: SATA wordt in beide situaties gebruikt !

Uiteraard afgelopen dagen lopen zoeken her en der: er zijn zat mensen die van IDE naar SATA hebben lopen copieren en alles werkt prima.

[ Voor 30% gewijzigd door marcelhijma op 10-03-2004 00:50 ]

• marcelhijma
Jimsterrr schreef op 10 maart 2004 @ 00:39:
Het veranderen van de HD controller (dat is eigenlijk wat hier gebeurt) zorgt ervoor dat Windows in de soep loopt. In Windows staat waar ie geinstalleerd staat (welke HD en op welke hd controller). Door over te schakelen op SATA zorg je ervoor dat instellingen/verwijzingen niet meer kloppen en daardoor loopt Windows gewoon vast.
Oplossing: Windows opnieuw installeren.
Als dit zo zou zijn zou WXP nooit kunnen opstarten (booten) en dat is echt het geval: de boel loopt na een seconde of 20 vast, exact op hetzelfde punt.

De schijf is gecontroleerd met een tool v/d leverancier en alles is goed.

• Jimster
Lees mijn post nog maar eens door.
In welke topics gaat het wel goed?
edit:

oeps.. te laat

[ Voor 20% gewijzigd door Jimster op 10-03-2004 00:58 ]

• marcelhijma
ik heb het al in de gaten: WINDHOOS heeft maar 1 oplossing: de boel opnieuw installeren.

Helaas heeft niemand me kunnen helpen.

Maar evengoed bedankt voor de moeite !!!

[ Voor 15% gewijzigd door marcelhijma op 10-03-2004 00:54 ]

• Jimster
marcelhijma schreef op 10 maart 2004 @ 00:52:
[...]
Als dit zo zou zijn zou WXP nooit kunnen opstarten (booten) en dat is echt het geval: de boel loopt na een seconde of 20 vast, exact op hetzelfde punt.

De schijf is gecontroleerd met een tool v/d leverancier en alles is goed.
Bij het booten worden de basis dingen van windows geladen vanaf je actieve partitie.. nu dus je SATA disk. Op een gegeven moment wordt de kernel van windows geladen met daarin de verwijzingen naar je oude disk (op je IDE controller). Daardoor loopt windows dus vast.

• marcelhijma
ik ken mensen die gecopied hebben met ghost van ide naar STA en all works fine !

verder diverse forums afgestruind en DIVERSE malen gelezen dat dit werkt en waarom niet ?

WXP kijkt echt slechts naar z'n drive en that's it.

De PC boot met SATA / WXP start op, echter na 20 seconden loopt de boel vast.

Heeft dus niets met hardware op DAT niveau te maken (buiten echte hardidsk problemen dan) - immers de boel start wel degleijk op !

==> er wel van uitgaand dat de SATA drivers geinstalleerd zijn op de betreffende WXP.

[ Voor 11% gewijzigd door marcelhijma op 10-03-2004 00:58 ]

• marcelhijma
even gezocht:

Door bratos - Tuesday 12 August 2003 23:53

ik heb toevallig vanmiddag een SATA schijf voorzien van een ghost image.
via een normale ata schijf dan. (deze is bootable).
daarna niks raars ondervonden. een install van cd heb ik niet getest.
het was op n albatron bord met intel 865 chipset.

• Jimster
Onder Windows 98 kan je vaak gewoon het mobo vervangen zonder reinstall. WinXP is gewoon wat moeilijker. Dat het soms goed gaat is gewoon geluk hebben.
Voordat je WinXP nog gaat installeren zou ik nog ff proberen om C:\windows\repair\system te kopieren naar c:\windows\system32\config\
Succes!
marcelhijma schreef op 10 maart 2004 @ 00:57:
WXP kijkt echt slechts naar z'n drive en that's it.
Is echt niet zo. Wat ik heb gezegd is imho de enige verklaarbare reden waarom Windows niet wilt laden.
Mijn hersenspinsel:
SATA geintegreerd in chipset: ghost lukt
SATA via aparte controller: ghost lukt niet
offtopic:
Het is gewoon windows en geen windhoos. Dat wordt op GoT niet echt op prijs gesteld namelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Jimster op 10-03-2004 01:11 ]

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
OK > stel je je hebt een nieuwe XP(OS) geinstalleerd op je SATA schijf.
Hier maak je een image van, effe later zet je deze image weer terug naar je SATA schijf.

Als je dit toepast met JOUW (marcelhijma) theorie zou het moeten zijn dat XP gewoon opstart en na 20sec ermee ophoud, 8)7

Dacht het niet he> jij wel :?

:X

• marcelhijma
datkanveelbeter schreef op 10 maart 2004 @ 18:55:
OK > stel je je hebt een nieuwe XP(OS) geinstalleerd op je SATA schijf.
Hier maak je een image van, effe later zet je deze image weer terug naar je SATA schijf.

Als je dit toepast met JOUW (marcelhijma) theorie zou het moeten zijn dat XP gewoon opstart en na 20sec ermee ophoud, 8)7

Dacht het niet he> jij wel :?

:X
Ik weet niet waar ji het over hebt.

Heb van C - IDE naar SATA gecopierd en SATA wordt vervolgens C; na 20 seconden stopt de boel ermee.

That's it.

Verwijderd

Staat de data wel op de schijf?
Is de partitie actief?
Is de SATA driver geinstalleerd?

Wat je in ieder geval NIET moet doen is de andere schijf erbij hangen en dan naar Windows booten. Hierdoor worden je driveletters namelijk gehusselt zodat hij later niet meer van die schijf wilt booten (resultaat: loopt vast na 20sec booten).

Je Ghost toch wel onder Dos?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 20:21 ]

• marcelhijma
euss ik ontkoppel de andere schijf in zijn geheel.
de sata primaire partitie wordt inderdaad C.

Ik lees toch echt in m'n SATA vraag dat het mogelijk moet zijn of niet soms ??

Met andere woorden: Als je via een dongle kunt omhangen ............

Overigens uit jou reactie merkte ik dat jij een verouderde GHOST versie gebruikte.

Volgens jou moet dus probleemloos kunnen (*vermits alle drivers aanwezig zijn onder het OS en dat is het geval bij mij en dus weerde de vraag:

Waarom boot de PC / Start WXP op en stopt na een sec of 20 ???

Antwoorden:
Staat de data wel op de schijf? 100%
Is de partitie actief? 100%
Is de SATA driver geinstalleerd? 100%

Andere zaken: FIXBOOT en FIXMBR uitgevoerd
NTFS naar FAT32 conversie uitgevoerd (je weet het maar nooit)
CHKNTFS uitgevoerd: alles goed (althans toen de partitie nog NTFS was)

[ Voor 83% gewijzigd door marcelhijma op 10-03-2004 20:33 ]

Verwijderd

Even wat hardwarevraagjes:
Welke chip zit er op die dongle? Welke harddisk gaat het precies om? (voorbeeld: Marvell 8818030-TBC based SATA dongle en ATA133 Maxtor schijven vinden elkaar niet lekker - en gaat niet werken [DOS wel, maar Windows niet]).

Gaat het trouwens ook fout als je de schijf via satadongle wilt gebruiken om Windows te installeren (dus niet via Ghost, maar via de Windows XP installatieCD)?

Overigens een handig topic: [rml][ Ervaringen] opgeloste SATA (RAID) config-problemen[/rml] :Y)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 20:37 ]

• marcelhijma
Let wel: ik heb nog geen dongle (ik kom van IDE af) en m'n volgende stap is een schone installatie en eignelijk twijfel ik er niet aan dat dit gaat werken; maar ach da's weer een hele avond software installeren.

Harddisk: Seagate SATA 120 GB (met tool van leverancier gechecked: alles OK)

IDE overhangen naar SATA gaat dus probleemloos:

Uit een andere thread:

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Is een stom probleem, dat inderdaad door middel van de F6 optie zou moeten worden voorkomen.

Ik heb hetzelfde gehad, alleen dan met een Ultra controller. Met F6 ziet ie de schijf netjes, setup draait, maar zodra hij gaat rebooten om de setup af te ronden, ziet hij geen schijf en dus kan je WinXP de setup niet afmaken. Belachelijk dat zo'n bug in winXP zit.

Hoe dan ook dit is dus op te lossen, dat zei je zelf ook al, door te installeren met de hardeschijf op de onboard primaire IDE aansluiting.

Je kan zoals jij wil wel je HD weer terug op de S-ATA aansluiting hangen, en wel zo:

Installeren van WinXP met je HD op de primaire IDE onboard.

Na setup de basis dingen zoals videokaart enzo installeren, net wat je nodig vindt.

Hoewel er waarschijnlijk niets aan je S-ATA aansluiting hangt, handmatig de drivers voor de S-ATA aansluiting installeren.

Nu je HD overhangen naar de S-ATA aansluiting, in de BIOS de juiste boot-instellingen doorgeven (booten vanaf S-ATA)

Rebooten, klaar is kees

Suc6

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

[ Voor 88% gewijzigd door marcelhijma op 10-03-2004 20:40 ]

• marcelhijma
momania schreef op 10 maart 2004 @ 00:35:
Je gaat van een IDE controller naar een SATA controller.. Heb je dan ook wel SATA drivers in je windows intstallatie zitten, anders gaat het idd nooit goed.

Kan je booten in safe-mode? De-installeerd dan daar de IDE controller dirvers en installeer je SATA drivers.

Het hele idee van clonen met Ghost is nml dat je er vanuit gaat dat je hardware specs gelijk blijven, maar als je van controller veranderd is dat niet meer. Het is een clone tool en geen kopieer/halve install tool.
Is dus niet waar !

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Zo ingewikkeld is dit toch niet?!

De Windows 2K kernel (XP dus ook) identificeert schijven inderdaad aan de hand van hun ID nummer (iets netter dan naar C:\ kijken). Hierdoor kun je ook je driveletters in Windows anders mappen. Wanneer je nu je HD verplaatst van ata naar S-ata (met convertor) gaat dit meestal goed omdat de ID van de HD gelijk blijft (uiteraard wel S-ATA drivers vooraf installeren!). Wanneer je het spul naar een fysiek andere HD kopieert gaat het gewoon NOOIT werken. Het is wel mogelijk om dit te fixen door te ghosten en dan vanuit je oude windows het register van de nieuwe HD aan te passen en daar dan de HD ID's om te draaien. Dit is mij ooit een keer gelukt (zoek er maar eens op op google als je het wil vinden). Bij XP schijnt trouwens een reparatie met de installatie CD soms ook nog eens uitkomst te geven. Nog nooit ge-attempt door mij..

[ Voor 9% gewijzigd door BCC op 10-03-2004 20:57 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Zet in je C:\boot.ini de opdracht /SOS achter /fastdetect.
Hierdoor zie je geen bootlogo meer, maar een aantal schermen met info waar windows mee bezig is tijdens het opstarten. Geen idee of daar foutmeldingen terecht komen, maar je kunt als het goed is wel zien waar ie blijft hangen. Het laatste scherm is de HDD check (geen fouten gevonden geeft "volume is clean" als output).
Als je klaar bent met testen en het bootlogo terug wil haal je /SOS weer weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 20:57 ]

Verwijderd

BCC schreef op 10 maart 2004 @ 20:53:
Wanneer je het spul naar een fysiek andere HD kopieert gaat het gewoon NOOIT werken. Het is wel mogelijk om dit te fixen door te ghosten en dan vanuit je oude windows het register van de nieuwe HD aan te passen en daar dan de HD ID's om te draaien. Dit is mij ooit een keer gelukt (zoek er maar eens op op google als je het wil vinden).
Het is mij een maand geleden gelukt met Ghost 2003, *zonder* registry aanpassingen. Was wel van IDE naar IDE (40GB naar 160GB), maar toch.
Wellicht houdt de nieuwste Ghost er nu rekening mee?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 20:56:
[...]
Het is mij een maand geleden gelukt met Ghost 2003, *zonder* registry aanpassingen. Was wel van IDE naar IDE (40GB naar 160GB), maar toch.
Wellicht houdt de nieuwste Ghost er nu rekening mee?
Ghost niet, dat weet ik heel zeker. Het lijkt me sterk dat je niet één van de door mij omschreven stappen hebt gedaan.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

BCC schreef op 10 maart 2004 @ 20:58:
Het lijkt me sterk dat je niet één van de door mij omschreven stappen hebt gedaan.
Is toch echt zo :)
Gewoon 1 op 1 overgezet...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:31
marcelhijma schreef op 10 maart 2004 @ 20:25:
euss ik ontkoppel de andere schijf in zijn geheel.
de sata primaire partitie wordt inderdaad C.
Waar kun jij zien dat je primaire s-ata partitie C wordt als XP niet opstart ?
Ik lees toch echt in m'n SATA vraag dat het mogelijk moet zijn of niet soms ??

Met andere woorden: Als je via een dongle kunt omhangen ............

Overigens uit jou reactie merkte ik dat jij een verouderde GHOST versie gebruikte.
Ghost 8.0 (de laatste versie) is er in zowel DOS als 32bit versie, en voor het kopieren van systeem-partities is echt de dos-versie aan te raden.
Volgens jou moet dus probleemloos kunnen (*vermits alle drivers aanwezig zijn onder het OS en dat is het geval bij mij en dus weerde de vraag:

Waarom boot de PC / Start WXP op en stopt na een sec of 20 ???

Antwoorden:
Staat de data wel op de schijf? 100%
Is de partitie actief? 100%
Is de SATA driver geinstalleerd? 100%

Andere zaken: FIXBOOT en FIXMBR uitgevoerd
NTFS naar FAT32 conversie uitgevoerd (je weet het maar nooit)
CHKNTFS uitgevoerd: alles goed (althans toen de partitie nog NTFS was)
Het lijkt mij, en ben niet de enigste, dat er toch iets mis gaat met je driveletters.
Hoe heb je precies de partitie gekopieerd, gewoon met Partition -> Partition ?
Bevat je s-ata schijf misschien nog meer primaire partities, probeer deze anders tijdelijk te hiden met bv partiton magic, en kijk of xp dan wel opstart.

• marcelhijma
OK bedankt voor jullie reacties en ideeen; ga dit morgenavond weer eens proberen.

Dit is de Partition magic info:

Note: het gaat om drive H die niet werkt op hert moment dat ik DISK2 ontkoppel (waardoor drive H, drive C wordt)

General System Information:
Total Physical Memory (bytes): 536,330,240
Used Physical Memory: (bytes): 223,641,600
Maximum Page File Size: (bytes): 1,311,514,624
Current Page File Size: (bytes): 280,961,024

=
Partition Information for Disk 1: 114,471.0 Megabytes
Volume PartType Status Size MB PartSect # StartSect TotalSects
===========================================================================================================
H: FAT32X Pri,Boot 8,503.1 0 0 63 17,414,397
ExtendedX Pri 105,967.8 0 1 17,414,460 217,022,085
EPBR Log 34,004.8 None -- 17,414,460 69,641,775
I: NTFS Log 34,004.7 17,414,460 0 17,414,523 69,641,712
EPBR Log 33,000.7 17,414,460 1 87,056,235 67,585,455
J: NTFS Log 33,000.7 87,056,235 0 87,056,298 67,585,392
EPBR Log 38,962.3 87,056,235 1 154,641,690 79,794,855
K: NTFS Log 38,962.3 154,641,690 0 154,641,753 79,794,792

===========================================================================================================
Partition Information for Disk 2: 29,313.9 Megabytes
Volume PartType Status Size MB PartSect # StartSect TotalSects
C: NTFS Pri,Boot 9,389.5 0 0 63 19,229,742
ExtendedX Pri 19,924.4 0 1 19,229,805 40,805,100
EPBR Log 19,924.4 None -- 19,229,805 40,805,100
D:NO NAME FAT32 Log 19,924.3 19,229,805 0 19,229,868 40,805,037

Boot Record for drive H: (Drive: 1, Starting sector: 63, Type: FAT32)
1. Jump: EB 58 90
2. OEM Name: MSWIN4.1
3. Bytes per Sector: 512
4. Sectors per Cluster: 8
5. Reserved Sectors: 32
6. Number of FAT's: 2
7. Reserved: 0x0000
8. Reserved: 0x0000
9. Media Descriptor: 0xF8
10. Sectors per FAT: 0
11. Sectors per Track: 63 (0x3F)
12. Number of Heads: 255 (0xFF)
13. Hidden Sectors: 63 (0x3F)
14. Big Total Sectors: 17414397 (0x109B8FD)
15. Big Sectors per FAT: 16976
16. Extended Flags: 0x0000
17. FS Version: 0
18. First Cluster of Root: 1001957 (0xF49E5)
19. FS Info Sector: 1
20. Backup Boot Sector: 6
21. Reserved: 000000000000000000000000
22. Drive ID: 0x80
23. Reserved for NT: 0x01
24. Extended Boot Sig: 0x29
25. Serial Number: 0x404E5D73
26. Volume Name:
27. File System Type: FAT32
28. Boot Signature: 0xAA55

Boot Record for drive I: (Drive: 1, Starting sector: 17,414,523, Type: NTFS)
1. Jump: EB 52 90
2. OEM Name: NTFS
5. Reserved Sectors: 0
6. Number of FATs: 0
7. Root Dir Entries: 0
8. Total Sectors: 0
14. Total Sectors (>32MB): 0 (0x0)
15. Unused: 0x80008000
16. Total NTFS Sectors: 69641704
17. MFT Start Cluster: 4
18. MFT Mirror Start Clust: 524288
19. Clusters per FRS: 246
20. Clusters per Index Blk: 1
21. Serial Number: 0x4099E8B762193184
22. Checksum: 0 (0x0)
23. Boot Signature: 0xAA55

Boot Record for drive J: (Drive: 1, Starting sector: 87,056,298, Type: NTFS)
16. Total NTFS Sectors: 67585384
21. Serial Number: 0x915A4B9C9CB8AF69

Boot Record for drive K: (Drive: 1, Starting sector: 154,641,753, Type: NTFS)
16. Total NTFS Sectors: 79794784
21. Serial Number: 0x000170659B965A10

Boot Record for drive C: (Drive: 2, Starting sector: 63, Type: NTFS)
16. Total NTFS Sectors: 19229741
17. MFT Start Cluster: 786432
18. MFT Mirror Start Clust: 1201858
21. Serial Number: 0x4CC4270CC426F83A

Boot Record for drive D: (Drive: 2, Starting sector: 19,229,868, Type: FAT32)
1. Jump: EB 58 90
2. OEM Name: MSWIN4.1
4. Sectors per Cluster: 32
5. Reserved Sectors: 32
6. Number of FAT's: 2
7. Reserved: 0x0000
8. Reserved: 0x0000
13. Hidden Sectors: 19229868 (0x1256CAC)
14. Big Total Sectors: 40805037 (0x26EA2AD)
15. Big Sectors per FAT: 9958
16. Extended Flags: 0x0000
17. FS Version: 0
18. First Cluster of Root: 2 (0x2)
19. FS Info Sector: 1
20. Backup Boot Sector: 6
21. Reserved: 000000000000000000000000
22. Drive ID: 0x80
23. Reserved for NT: 0x00
24. Extended Boot Sig: 0x29
25. Serial Number: 0x103A13D5
26. Volume Name: NO NAME
27. File System Type: FAT32
28. Boot Signature: 0xAA55

[ Voor 99% gewijzigd door marcelhijma op 10-03-2004 22:51 ]

• Jimster
Haal ff een paar === weg aub.
Verder vind ik dat je je een beetje vervelend gedraagd. Zeggen dat dingen die hier 'beweerd' worden niet waar zijn zonder enige onderbouwing.
Ik denk dat het je niet gaat lukken zonder reinstall. Lees mijn posts nog eens door en zeg eens waarom je denkt dat ik ongelijk zou hebben.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:09

momania

iPhone 30! Bam!

Waar baseer jij dat dan op? Ik probeer je uit te leggen wat het probleem hier is: dat als je een controller veranderd, de aansturing ook anders moet en je dus nooit zomaar een image op verschillende hardware kan gebruiken.

Ik zie je nu meerderdeels ook alleen maar iedereen steeds opnieuw vertellen dat je gelezen hebt dat het wel zou kunnen etc, maar ik zie nog weinig resultaten van dingen die je geprobeerd hebt die wij voorgesteld hebben. Ik weet bv nog steeds niet of je wel in safe-mode kan booten of niet.

We proberen je hier allemaal zo goed mogelijk te helpen en je hoeft dus niet steeds uit te leggen wat je probleem is en je mag best op een andere toon reageren op replies die je krijgt. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Note: het gaat om drive H die niet werkt op hert moment dat ik DISK2 ontkoppel (waardoor drive H, drive C wordt)
Lees het stukje over driveID/driveletters nog eens goed (oa ook wat ik schreef over het probleem als de drives eenmaal ooit in Windows zijn geweest dat deze mapping niet meer klopt - om deze reden moet je Ghosten vanuit Dos zodat er geen mapping plaatsvind of moet een repairinstall doen nadat je de Ghost hebt gemirrored).

• marcelhijma
euss als je je boot c schijf cloned, moet je altijd vanuit dos werken en dat doe ik dus ook.
vandaag krijg ik die sata dongle binnen en ga m'n IDE schijf dan achter m'n Sata controller hangen.

Wat rest is het volgende:

1. IDE - Sata omhangen mogeleijk (met de SATA drivers geladen uiteraard)
2. Bit voor Bit copy naar andere schijf (welke vervolgens de native Boot schijf wordt) mogelijk ? ZO niet dan is WXP het enige OS waarbij dit niet kan ==> Overigens tientallen malen onder W98 uitgevoerd en dit werkte altijd)

Note Drive aanduiding (C) niet goed na de switch is geen optie, omdat bij een boot vanaf de WXP CDROM, ik via het herstel console aan WXP op C moet inloggen, dus staat WXP op de C drive.

• Jimster
Ik kan je garanderen dat je IDE schijf met een SATA dongle ook niet gaat lukken. Het probleem wat het 'niet laden van XP' krijg je ook als je een dongle gebruikt. Je gebruikt dan immers een andere HD controller.

• marcelhijma
status nu:
de dongle aansluiten op m'n IDE schijf lukte niet (de SATA controller herkende niets) - heb helaas geen check gedaan via de SATA utility.
Ik moet zeggen dat Abit dongle interfaceje ziet er nou ook niet echt solide uit.
(je sluit het aan op je 80 draads IDE aansluiting en er zit ook een spanningsaansluiting op.

enfin toen ik m'n IDE weer aansloot op de UDMA kabel geraakte ik in dezelfde problemen als de SATA schijf ! ==> WXP bleef hangen tijdens het opstarten ! ==> SCANDISK blijft fouten geven, terwijl CHKDSK geen fouten meer ziet.
Op OS niveaus staat er logisch iets niet goed, echter ik krijg dit niet gereset.

Ik wilde toch al een schone install doen op de SATA en dit lukte uiteraard wel.

de dongle ga ik v/d week weer mee stoeien (en ik ken nog iemand die er ook mee bezig is)

Verwijderd

Err... 't is dat ik nu tegen hetzelfde probleem oploop, maar iemand ooit gedacht aan sysprep???

-edit
sysprep werkt dus :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 21:41 ]

Pagina: 1