Toon posts:

Batterij-Verbruik Minolta Dimage 7hi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben sinds kort in het bezit van een 7hi, tegen een redelijk zacht prijsje. De camera schiet echt zéér mooie plaatjes, maar het batterij verbruik valt me een beetje tegen. Na +/- 25 plaatjes geeft 'ie al aan dat ik m'n batterijen zo snel mogelijk moet verwisselen! Is dat normaal? OF zijn er bezitters die veel langer doen met de origineel geleverde batterijen?

Verder heb ik extra NiMH penlites van Trust (2000 mAh), maar die presteren helemaal waardeloos. Wat zijn de beste extra batterijen die ik er bij kan kopen? 'k heb al iets gelezen over batterijen met een gekoelde lader, werkt dat echt?

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik kan je de 1800 of 2100 mAh penlites van GP wel aanraden. Een collega van mij gebruikt een setje 2100 mAh batterijen van GP met zijn Canon A80 en hij kan er wel 250-300 foto's mee maken zegt ie.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het kan ook aan je instellingen liggen.

Controleer op welke "brightness" je LCD staat en of je niet per ongeluk de autofucos constant aan hebt staan.

Aangezien je zegt dat je hem voor een zaht prijsje hebt gekocht kan het zo zijn dat de camera al eerder is gebruikt en de vorige eigenaar niet erg goed met de batterijen is omgegaan waardoor ze nu weinig capaciteit hebben.

Trouwens, watvoor lader gebruik je?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 09:30:
Ben sinds kort in het bezit van een 7hi, tegen een redelijk zacht prijsje. De camera schiet echt zéér mooie plaatjes, maar het batterij verbruik valt me een beetje tegen. Na +/- 25 plaatjes geeft 'ie al aan dat ik m'n batterijen zo snel mogelijk moet verwisselen! Is dat normaal? OF zijn er bezitters die veel langer doen met de origineel geleverde batterijen?

Verder heb ik extra NiMH penlites van Trust (2000 mAh), maar die presteren helemaal waardeloos. Wat zijn de beste extra batterijen die ik er bij kan kopen? 'k heb al iets gelezen over batterijen met een gekoelde lader, werkt dat echt?
1-Dit Model is berucht vanwege z'n hoge stoomverbruik........

2-Wat je nodig hebt zijn natuurlijk goede batterijen , maar vooral een goede lader die ze ook vol krijgt, microprocessor gestuurd......, die laders met koeling zijn supersnelle, omdat de batterijen dan te warm worden, moeten ze gekoeld worden, is duur en niet goed voor je batterijen.

Goede merken : GP,Sony, Panasonic, Sanyo, Nexcell,Varta enz.

Ik gebruik zelf het Hema ladertje , 4 uur met 12V snoertje, voldoet goed

• On Parole
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12
Ik ben zelf ook in het bezit van een Dimage 7Hi maar ik kan met volle accu's (diverse merken 1800 - 2100 mah) toch zo'n 80 tot 100 foto's maken.

Dit is natuurlijk wel afhankelijk van het gebruik van de flits en het display. Ik gebruik zelf meestal de EVF en heb deze zo ingesteld dat wanneer ik er niet in kijk deze uit gaat.

Dit doe je door de EVF display switch in stand auto te zetten (middelste stand) en dan in het setup menu bij Adv.2 de waar voor EVF Auto Switch op EFV auto ON te zetten.

Het energie verbruik van de Dimage 7i en de 7Hi zijn sterk verbeterd ten opzichte van de standaard Dimage 7.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-02 22:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

1-Dit Model is berucht vanwege z'n hoge stoomverbruik........
De Dimage7 had een vrij hoog stroomverbruik. Bij z'n opvolgers valt dat heel erg mee. Op een setje 200mAh's zou je een stuk of 150 foto's moeten kunnen maken als je niet voortdurend de flits gebruikt en je alleen met de EVF werkt. Ik ervaar het stroomverbruik van mijn 7Hi totaal niet als een probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Femme op 07-03-2004 13:37 ]

Verwijderd

Femme schreef op 07 maart 2004 @ 13:36:
[...]

De Dimage7 had een vrij hoog stroomverbruik. Bij z'n opvolgers valt dat heel erg mee. Op een setje 200mAh's zou je een stuk of 150 foto's moeten kunnen maken als je niet voortdurend de flits gebruikt en je alleen met de EVF werkt. Ik ervaar het stroomverbruik van mijn 7Hi totaal niet als een probleem.
Ik zat inderdaad aan de oude 7 te denken.
Ik heb zelf een S414 met ook een reputatie op dat gebied en het valt in de praktijk best mee, ik moet wel een een setje wisselen, so what?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 12:16:
[...]
die laders met koeling zijn supersnelle, omdat de batterijen dan te warm worden, moeten ze gekoeld worden, is duur en niet goed voor je batterijen.

Goede merken : GP,Sony, Panasonic, Sanyo, Nexcell,Varta enz.

Ik gebruik zelf het Hema ladertje , 4 uur met 12V snoertje, voldoet goed
Ik heb GP batterijen (1800mAh) met een GP lader, die laad die dingen in iets van 58 minuten op, maar ik heb niet het idee dat die lader superwarm wordt ofzo? Is verder ook niet gekoeld voor zover ik weet...

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.rcmart.com/catalog/images/gp_pb_220.jpg
Zo'n lader is het dus...

[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 07-03-2004 15:40 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

XanderH schreef op 07 maart 2004 @ 15:37:
[...]

Ik heb GP batterijen (1800mAh) met een GP lader, die laad die dingen in iets van 58 minuten op, maar ik heb niet het idee dat die lader superwarm wordt ofzo? Is verder ook niet gekoeld voor zover ik weet...

edit:
[afbeelding]
Zo'n lader is het dus...
Dat doet dat ding dan goed (maar het gaat om de temperatuur van de batterijen, niet van de lader), maar ik bedoelde die supersnelle van 3 kwartier of zo, dan moet je gaan koelen want de batterijen worden anders gebraden..........

Verwijderd

Topicstarter
thanx voor alle reacties. Heb er weer een dagje mee gespeeld en het blijken vooral de Trust batterijen te zijn die ondermaats presteren. Met de bijgeleverde Sanyo's toch wel 80 à 90 foto's geschoten. (EVF op auto, LCD uit). Ligt in elk geval niet aan de camera schat ik zo..

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb 2100 mAh batterijen van de hema en die doen het prima en als die de batt rood aangeefd doet die het nog een hele tijd duss...

MT v3 | EMS 147, VNS 117, BMS 112 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:42
Ik heb ook een minolta F200 en die vreet ook batterijen. Op zich kan je redelijk lang door, maar met de bijgeleverde sanyo 1850 mAh is na een paar foto's de fut er al een beetje uit. Ze doen het nog wel, maar je moet dan steeds langer wachten tot de flits is opgeladen, bovendien gaat dan ook het schermpje uit enzo.

Sinds kort ook een setje GP 2100 erbij en hiermee lijkt het een stuk beter te gaan (ofwel langer doorgaan met snel opladen van de flits).

Strava

Pagina: 1