Nieuw GoT Design - (X)HTML feedback

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.415 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 15:55:
Op het moment dat jij bijv. een topiclijst met 150 postings serverside renderd zal de parser de hele template inlezen, parsen en het resultaat daarvan door de webserver laten verzenden. Er is nogal een groot verschil tussen het verzenden van 10kb aan rauwe gegevens of 50kb aan gegevens incl. markup.
Daarvoor heeft men compressie uitgevonden. Gewoon de outputstream door gzip halen. De steeds herhalende markup wordt goed gecomprimeerd.

Verder, als er per se rauwe gegevens moeten worden verzonden, dan is het nog steeds beter om dat dmv XML (+gz) te doen dan met JS. Daar is XML voor bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:43

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 16:15:
[...]
Raar, nooit gemerkt. 'padding' heb je ook verwijdert hoop ik? :)
Ja, dat kwam gisteravond opeens naar voren; ik ga er nog wel eens naar kijken, de div was even een quick-fix. Zo zijn er wel meer dingen die ik qua semantiek nog wel ga verbeteren, maar daar gaat gewoon nog veel tijd in zitten en ergens wil ik gewoon graag wat grote stappen maken om toch zo snel mogelijk met een werkend template te kunnen komen; zoals gezegd: tweaken kan altijd nog :)
[...]
Is dat nog steeds zo? Zeker als die dingen gecached zijn dan weet de browser het al.
ik zal eens kijken wat het effect is; die border="0" is sowieso makkelijk weg te werken mbv een
Cascading Stylesheet:
1
2
3
a img {
  border-width: 0px;
}

scheelt ook weer wat bytes ;)
[...]
Ja ;)
:D
* crisp doet ff ctrl-F

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
om nog even op het al-dan-niet gebruiken van img-elementen voor layout-afbeeldingen terug te komen, na eventjes gepield te hebben schaar ik mij toch maar achter de "semantisch correcten" ;). Onderstaand voorbeeldje plaatst de achtergrond in de container (in het voorbeeld een div, kan natuurlijk ook de th zijn) ipv de anchor, wat het knipperen van de achtergrond alsmede het knipperen van de cursor in IE6-met-cache-uit elimineert:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
<!DOCTYPE html PUBLIC     "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" 
        "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="nl" xml:lang="nl">
    <head>
        <title>Semantisch correcter en no-IE6-flicker</title>
        <style>
            div {
                background: #F5F5F5 no-repeat 4px 7px;
                width:100%;
                height:21px;
                padding-top:4px;
            }

.expanded  {background-image: url(fieldset_open.gif);}      
            .collapsed {background-image: url(fieldset_closed.gif);}

div a {
                float:left;
                text-decoration:none;
                margin-right:4px;
                font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
                font-size:12px;
                font-weight: bold;
                color:#000;
            }

a:hover {text-decoration:underline};
            a:hover, a:visited {color:#000;}

.toggle {
                line-height:0px;
                font-size:0px;
                width:11px;
                height:11px;
                margin-top:3px;
                margin-left:4px;
            }
        </style>
        <script type="text/javascript">
            function toggle(oAnchor) {
                sClass = oAnchor.parentNode.className;
                sClass = (sClass =="expanded")?"collapsed":"expanded";
                oAnchor.parentNode.className = sClass;
            }
        </script>
    </head>
    <body>  
        <div class="expanded">
            <a class="toggle" href="#" onclick="toggle(this)"></a>
            <a href="#">Devschuur</a>
        </div>
    </body>
</html>

edit:

anti-layout-vernaai-actie

[ Voor 12% gewijzigd door Genoil op 07-03-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mierenneukerij:
code:
1
2
3
img{
 border:0;
}
Uiteraard kun je de ';' nog weglaten en alles op 1 lijntje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 16:33:
mierenneukerij:
code:
1
2
3
img{
 border:0;
}
Uiteraard kun je de ';' nog weglaten en alles op 1 lijntje zetten.
och, dat zijn typisch van die dingen die je achteraf doet; ondertussen heb ik de previews dusdanig aangepast dat ze valideren, en wat ook template-technisch realiseerbaar is. :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daaruit volgt (geheel automatisch) de vraag: 'application/xhtml+xml'?

(Anne gaat zo nog even kijken naar de updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 17:44:
Daaruit volgt (geheel automatisch) de vraag: 'application/xhtml+xml'?

(Anne gaat zo nog even kijken naar de updates)
Dat is webserver tweaking, en ik vraag me af of dat geen negatieve gevolgen gaat hebben voor bepaalde browsers...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoho, niet alleen webserver tweaking. Je moet tevens 100% (nee, 200%) zeker zijn dat elke pagina well-formed is. Anders is/gaat het mis. Browser problemen zijn simpel te verhelpen door eerst de accept header te checken.

(De templates waren nog niet heel erg veranderd, behalve dan wat opvallende errors, dus daar gelden vorige comments/replies nog voor)
edit:
@hieronder, he*

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 16:28
Je stuurt het enkel naar de browsers die het aankunnen. Geen problemen dan :) (tenzij je niet-validerende xml gaat sturen ;)).

What (s)he says :).

[ Voor 9% gewijzigd door coubertin119 op 07-03-2004 17:56 ]

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 17:53:
Hoho, niet alleen webserver tweaking. Je moet tevens 100% (nee, 200%) zeker zijn dat elke pagina well-formed is. Anders is/gaat het mis. Browser problemen zijn simpel te verhelpen door eerst de accept header te checken.
Dan is dat dus absoluut geen optie; er is geen enkele garantie dat elke pagina well-formed zal zijn buiten de opmaak van de templates zelf.
(De templates waren nog niet heel erg veranderd, behalve dan wat opvallende errors, dus daar gelden vorige comments/replies nog voor)
Inderdaad, ik heb puur eerst de errors opgelost zodat ik in ieder geval nu een goede basis heb.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terabyte schreef op 07 maart 2004 @ 16:19:
[...]

Daarvoor heeft men compressie uitgevonden. Gewoon de outputstream door gzip halen. De steeds herhalende markup wordt goed gecomprimeerd.

Verder, als er per se rauwe gegevens moeten worden verzonden, dan is het nog steeds beter om dat dmv XML (+gz) te doen dan met JS. Daar is XML voor bedoeld...
Voordat de zaak gecomprimeerd wordt zal de webserver wel die 50kb moeten behandelen en comprimeren.

Het is gewoon een feit dat serverload minder wordt dmv het outputten van rauwe data tov voorgeprepareerde data. Een stresstest leverde hier een increase van 26% op in snelheid onder zware load.

De client xml data laten parsen is wel een mooie techniek, ik gebruik hetzelf ook veel maar heeft wel als nadeel tov js arrays dat het stukken zwaarder is, en vooral bij grote xml files merk je hier wel enorme vertragingen aan de client.

Maar laten we deze discussie maar stoppen, het gaat immers over de xhtml van het nieuwe design, en het wordt anders een ja nee spelletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
ziet er leuk uit, wat mij opvalt is dat wanneer je de onMouseOver menutjes in de bovenste balk activeert is dat de AD en de quicksearch dan ineens spoorloos zijn... is dat nog een bugje of kan dat niet anders? Ik zie 't iig met IE6 (iets anders gebruik ik niet...)

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
Ja dat is zo.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowrider schreef op 07 maart 2004 @ 18:14:
ziet er leuk uit, wat mij opvalt is dat wanneer je de onMouseOver menutjes in de bovenste balk activeert is dat de AD en de quicksearch dan ineens spoorloos zijn... is dat nog een bugje of kan dat niet anders? Ik zie 't iig met IE6 (iets anders gebruik ik niet...)
Dat is neem ik aan gedaan ivm de mogelijkheid dat advertisements swf movies kunnen zijn. Dan is er echter nog de mogelijkheid om de transparancy attribute van de swf movie op true te zetten, dan vallen dhtml layers er wel overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Uhm. Ik heb zojuist de pagina bekeken in een text reader alleen ik heb wat problemen ermee, ik zal na het eten proberen het wat duidelijker op te sommen. Gezien het toegangelijk maken van de site voor slechtzienden/blinden e.d. natuurlijk onder usability valt.

Maar ik moet nog controleren met de nieuwste versie van de reader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd naar het percentage huidige gebruikers wat een text based browser gebruikt. Is dit zelfs op GoT niet extreem laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? zegt hulde aan alle devmensen die hier tijd insteken...nice work! :)

paar suggesties:

• dropdown menu's werken niet bij mij in FireFox / XP. Ze werken wel in Safari1.2 / OSX en IE6 / XP. Wat er gebeurt in FireFox -> Bij MouseOver verdwijnt input van search en verder niets. Ik heb nog even gekeken met Webdeveloper pack maar kon zo 1-2-3 niets vinden
• Misschien een suggestie om alvast een nieuwe categorie in Mantis toe te voegen, kan iedereen hier zijn bugs submitten. Bugs staan dan in ieder geval centraal zodat ze niet vergeten kunnen worden, ze kunnen assigned worden aan de verschillende developers, en deze draad blijft schoon zodat discussies hier kunnen plaatsvinden.

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 18:21:
[...]

Dat is neem ik aan gedaan ivm de mogelijkheid dat advertisements swf movies kunnen zijn. Dan is er echter nog de mogelijkheid om de transparancy attribute van de swf movie op true te zetten, dan vallen dhtml layers er wel overheen.
Klopt; dit moet echter nog getweaked worden; sommige browsers doen het wat dat betreft beter dan IE dus is het niet noodzakelijk om altijd de QS en de banner te verbergen. Het transparancy attribuut zetten wordt erg lastig (onmogelijk zelfs) omdat de content natuurlijk van een ander domain komt.
oh,when? schreef op 07 maart 2004 @ 18:54:
* oh,when? zegt hulde aan alle devmensen die hier tijd insteken...nice work! :)

paar suggesties:

• dropdown menu's werken niet bij mij in FireFox / XP. Ze werken wel in Safari1.2 / OSX en IE6 / XP. Wat er gebeurt in FireFox -> Bij MouseOver verdwijnt input van search en verder niets. Ik heb nog even gekeken met Webdeveloper pack maar kon zo 1-2-3 niets vinden
Ga ik nog naar kijken.
• Misschien een suggestie om alvast een nieuwe categorie in Mantis toe te voegen, kan iedereen hier zijn bugs submitten. Bugs staan dan in ieder geval centraal zodat ze niet vergeten kunnen worden, ze kunnen assigned worden aan de verschillende developers, en deze draad blijft schoon zodat discussies hier kunnen plaatsvinden.
mwa, er is maar 1 devver dus dat lijkt me een beetje overkill... ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 18:43:
Ik ben wel benieuwd naar het percentage huidige gebruikers wat een text based browser gebruikt. Is dit zelfs op GoT niet extreem laag?
Gordijnstok, het voor text-based browser toegankelijk maken is niet zo'n enorme moeite imo, dus kan het er wel snel ff bijgenomen worden. Bovendien is het huidige design ook viewable met een text-based browser, dus zulke simpel realiseerbare support laten vallen hoeft niet bepaald vind ik :).

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coubertin119 schreef op 07 maart 2004 @ 19:00:
[...]
Gordijnstok, het voor text-based browser toegankelijk maken is niet zo'n enorme moeite imo, dus kan het er wel snel ff bijgenomen worden. Bovendien is het huidige design ook viewable met een text-based browser, dus zulke simpel realiseerbare support laten vallen hoeft niet bepaald vind ik :).
Ik vraag gewoon of er statistische data bekend is ;) Niets meer niets minder.

Waarom vermeld je trouwens dat je actief lid bent van een front anti tables voor opmaak, maar je homepage nu net is gelayouted met tables :+ Best typerend :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik weet niet of dit met het template te maken heeft. Maar het zou wel handig zijn als GoT ook gebruik zou kunnen maken van de site navigation bar zoals die in Mozilla/Opera wordt gebruikt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Johnny schreef op 07 maart 2004 @ 19:08:
Ik weet niet of dit met het template te maken heeft. Maar het zou wel handig zijn als GoT ook gebruik zou kunnen maken van de site navigation bar zoals die in Mozilla/Opera wordt gebruikt.
Dat is een puntje wat nog op mijn todo staat...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Respect!
offtopic:
Ik kan me voorstellen dat vele meubels hier moeite hebben met een nieuw design, maar het ziet er gewoon verzorgder uit en de useability is gestegen. Ik denk dat daar weinig tegen in te brengen valt.
  • Het lijkt mij een goede optie om de woorden "view" en "quote" standaard zichtbaar te hebben, maar optioneel uit te kunnen zetten. Alhoewel je er waarschijnlijk geen ruimte mee wint door de ondertitel van moderators etc.
  • Het lijkt mij erg handig om, nu je daar rechtsbovenin toch al veel ruimte gewonnen hebt (goede zaak om de user-related icons ook onder de usericon te zetten!), een knop te hebben die "
  • [topic=29]
  • " en/of "[topic=29#1]" in je clipboard (of hoe heet dat) zet. Handig voor topic-referenties.
  • Wat mij betreft moeten alle icons (m.u.v. de user-related icons) groter.
  • Ik vind de optie om aantal berichten en registratiedatum tevoorschijn te toveren een beetje overbodig. Als 1 van de redenen ervan is het voorkomen van bijvoorbeeld nutteloze reacties op slechte topicstarts van nieuwe users: zet het dan automatisch aan, want die nutteloze reacties komen veelal van users die ook niet verder kijken dan hun neus lang is.
  • Horizontale scrollbalk voor te brede code/layoutverneuking lijkt me een erg goede feature, wellicht ook een verticale vanaf 20 regels ofzo?
  • Over "dit of dat verdient ook wel wat (meer) design"-opmerkingen: het oog wil ook wat, maar het is en blijft een forum, geen fancy community.
offtopic:
Ik weet dat dit getweak van latere zorg (als het dat al is) is, maar ik kon het toch niet laten de CSS-bytesaving-mierenneukmodus aan te zetten:

color: #000000; => color: #000;
margin: 50px 0px 0px 0px; => margin: 50px 0px 0px;
border-width: 0px 0px 1px 0px; => border-width: 0px 0px 1px; (border-bottom-width:1px)
#content div.message div.post { padding-left: 20px; padding-top: 4px; }
=> padding: 4px 0px 0px 20px;

[ Voor 3% gewijzigd door X-Lars op 07-03-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

X-Lars schreef op 07 maart 2004 @ 19:53:
Respect!
offtopic:
Ik weet dat dit getweak van latere zorg (als het dat al is) is, maar ik kon het toch niet laten de CSS-bytesaving-mierenneukmodus aan te zetten:

color: #000000; => color: #000;
margin: 50px 0px 0px 0px; => margin: 50px 0px 0px;
border-width: 0px 0px 1px 0px; => border-width: 0px 0px 1px; (border-bottom-width:1px)
#content div.message div.post { padding-left: 20px; padding-top: 4px; }
=> padding: 4px 0px 0px 20px;
Om even te reageren op je post:

• ik dacht dat de verkorte schrijfwijze niet overal goed werkt?
• ipv 0px kan mag je 0 gebruiken

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 18:31

sjaakaq

It might get loud

Even my 2 cents:
standaard staat het zoekgebiedje er (met invulveld, knop enz.). Dit verdwijt echter als ik over een menu-item met een 'verschijnend submenu' hover. Ik browse in Opera 7.23 en ik weet niet of dit hoort maar mij lijkt het vrij onhandig..

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
leokennis schreef op 07 maart 2004 @ 20:10:
Even my 2 cents:
standaard staat het zoekgebiedje er (met invulveld, knop enz.). Dit verdwijt echter als ik over een menu-item met een 'verschijnend submenu' hover. Ik browse in Opera 7.23 en ik weet niet of dit hoort maar mij lijkt het vrij onhandig..
Nog maar een keer dan: het verdwijnen van de QS heeft te maken met het feit dat o.a. IE geen layer over een select kan laten vallen; dit moet nog getweaked worden voor browsers die daar geen probleem mee hebben...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Ik zie deze topic nu pas en ga hem niet nu helemaal door zitten lezen, dus misschien is het al gezegd wat ik ga zeggen, in dat geval sorrie. :)
Ik vind dat niet bepaald duidelijk is wat die bolletjes links van de forums betekenen. Ik neem aan dat dat wel zal zijn waar nieuwe berichten geplaatst zijn, maar dat raad ik alleen maar omdat ik weet dat dat normaal op die plek staat. Een rood puntjes vind ik nou niet echt een duidelijk icoon daarvoor.

Verder vind ik de kleuren echt ronduit lelijk. Dat enorme grijze vlak op hogere resoluties rechts is al niet erg mooi, maar om het dan ook nog maar eens boven én onder er aan toe te voegen, dat vind ik niet mooi. Het is te flets zo, net alsof ik op een bijna monochrome monitor zit te kijken.
Ik vind het heel erg netjes dat de dingen met gegevens over de poster (MSN, ICQ, homepage, profile) nu onder diens icoon staan in plaats van rechtsboven het bericht, waar nog wel quote en edit staan. Dit komt de duidelijkheid zeker te goede, netjes!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 18:31

sjaakaq

It might get loud

Ik zie deze topic nu pas en ga hem niet nu helemaal door zitten lezen, dus misschien is het al gezegd wat ik ga zeggen, in dat geval sorrie.
Dat gold ook voor mij ;)

Maar in de 'uiteindelijke' versie blijft die searchbox dus wél staan?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
leokennis schreef op 07 maart 2004 @ 21:39:
[...]

Dat gold ook voor mij ;)

Maar in de 'uiteindelijke' versie blijft die searchbox dus wél staan?
In browsers die daar geen probleem mee hebben wel ja.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Lees het toch maar even helemaal dan. Het is echt mateloos irritant als iedereen achter elkaar hetzelfde zegt. Als het je dan zoveel moeite kost om het topic even door te lezen, moet je maar gewoon niet posten.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
X-Lars schreef op 07 maart 2004 @ 19:53:
Respect!
offtopic:
Ik kan me voorstellen dat vele meubels hier moeite hebben met een nieuw design, maar het ziet er gewoon verzorgder uit en de useability is gestegen. Ik denk dat daar weinig tegen in te brengen valt.

[lijstje]
even algemeen: dingen optioneel maken kan altijd later nog, of dat wel of niet handig cq noodzakelijk is zal de praktijk moeten uitwijzen. Ook nieuwe opties en features zijn pas voor later, ik ga vooralsnog uit van de huidige functionaliteit.
De userpost en regdatum heb ik voor users hierin beschikbaar gemaakt puur en alleen eigenlijk om het pijltje voor de nick ook in usermode een functie te geven; het verdere nut valt inderdaad over te twisten, maar het zit er nu eenmaal al in...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Okay, duidelijk. Ik reageerde alleen even hier op:
crisp schreef op 07 maart 2004 @ 03:02:
[...] voldoet dit aan usability eisen? is het intuitief genoeg? kan de code/structuur nog geoptimaliseerd/verbeterd worden? [...]
En het voldoet dus niet aan mijn usability eisen :+. Never mind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Clay schreef op 07 maart 2004 @ 13:50:
eerst _o_ hulde :P dan schieten:

[...]
werkt dit ooit (en waar is het voor nodig?):
code:
1
try{ document.domain='tweakers.net' }catch(e){}
ja, ik heb 'm niet over het hoofd gezien hoor, en deze dingen ga ik nog naar kijken :)

Die document.domain is voor interscriptability tussen www.tweakers.net en gathering.tweakers.net (o.a. foto-album), en ja dat werkt :)
De try-catch is om foutmeldingen op DEV en BETA te voorkomen.

[ Voor 59% gewijzigd door crisp op 08-03-2004 07:11 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Ik denk dat ik pas weet of het aan mijn usability-eisen voldoet als de layout daadwerkelijk in gebruik genomen is :)

Ik vind hem er iig goed uitzien _/-\o_
wel een beetje ruime opzet (maar dat is al gezegt geloog ik)

Mag de nieuwe layout ook gebruikt (afgekeken, niet gekopiëerd) worden voor andere t.net of GoT doeleinde? (zoals dpc-stats)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:12

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik had in LA reeds deze post gemaakt, maar hier in W&G past hij beter thuis wellicht. Een copy/paste:

--------------------------------------------------------------------------------------

Het viel me op dat de tekst bij berichtopties voor gebruikers niet helemaal lekker uitgelijnd is bij 'edit', 'quote' en 'view', zoals hieronder te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~dux/got/882316/1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~dux/got/882316/2.jpg
Internet Explorer 6.0 op WinXP SP1 met alle patches. Screenshots zonder cleartype.

----

Verder vraag ik me af of dit geen goed moment is om die serie contacticons (MSN, ICQ, homepage en profiel) in eenzelfde stijl + grootte te gooien?

Een voorstel:

Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~dux/got/882316/3.jpg

Klik hier voor een voorbeeld van hoe een hele post er dan uitziet, en hier voor het zipje met de icons.

edit:
Bedenk me nu pas ('t is laat/vroeg) dat die ICQ-icon wel problematisch gaat worden door dat ICQ-script wat gebruikt wordt. Wellicht dat door middel van een PHP-script te controleren valt welke kleur het icon heeft wat gestuurd wordt van icq.com en dat er in plaats daarvan een eigen icon geladen wordt.
Crisp heeft reeds genoemd hier een statisch icon van te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door DUX op 08-03-2004 07:36 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:03
offtopic:
Crips, moet je trouwens niet jouw (??) ReactID eventjes weghalen?

/me kijkt met een schuin oog naar: [rml][ silver] FAQ url-fout bij XML[/rml] :P

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

crisp: ik heb nog wat design-technische opmerkingen (met name op het gebied van styles), maar die zet ik wel in een mailtje naar je.

Voor de rest van de users: het heeft niet echt veel zin om nu nog dingen over het design te gaan roepen, zoals je in betreffende MED en in het LA topic al hebt kunnen lezen. Hier dus alleen dingen aandragen die de HTML of CSS zouden kunnen verbeteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 10:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Pelle schreef op 08 maart 2004 @ 10:17:
crisp: ik heb nog wat design-technische opmerkingen (met name op het gebied van styles), maar die zet ik wel in een mailtje naar je.
Wil je die opmerking ook hier posten :) ? Vind het topic vrij leerzaam en benieuwd wat je voor opmerkingen hebt.

CC mag uiteraard ook, maar begrijp dat je dat liever niet doet ;)

Eidt: Aha, op die manier. Prima, carry on ;)

[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 08-03-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Opmerkingen hebben betrekking op de design -> html conversie. Kleurtjes, fontjes, hover-kleurtjes, etc. Is niet echt interessant, maar vooral van toepassing op hoe het eruit komt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het aan mij zou liggen, padding boven aan het geheel, "henk" linksbovenin (en dan niet zo vaag geskewed) in kleur en je hebt de identiteit van GoT weer terug.

Deze graphics zien er niet helemaal lekker uit IE6/WinXP:

* forum_active.gif (te sterke anti-alias)
* fieldset_open.gif (driehoekje mag subtieler, positie mag ook 1px naar beneden)

Op mijn resolutie van 1280 bij 1024 (96 DPI) fullscreen IE6/WinXP vind ik het jammer dat de gecentreerde versie van GoT verloren gaat.

Pff.. in ieder geval, geef mij maar de optie de huidige layout te kiezen, please? Moet je voor de gein eens stats bij gaan houden welke layout de users gaan kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lezen is moeilijk, nietwaar? Het gaat hier om het TECHNISCHE gedeelte.
edit:
Als zelf mensen die na dit bericht posten het nog niet begrepen hebben, wat blijkt, stem ik voor een topic clean-up en eventueel een link in de eerste post naar dat andere topic. Dit schiet dus niet op.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 17:18
Ik vind hem echt sjique de fiebel, het enigste is waarom links van het beeld?
Gewoon in het midden zetten is veel mooier.
Op TFT en CRT is hij goed te bekijken...

Ga zo door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Ik vindt het zeker een wreed design, past zo ie zo als beter bij jullie frontpage

maareh dat page 1,2,3 enz... dat gaat toch nog wel met een dropdown menutje :)
Want sinds die op got zit heb ik hem altijd aan.

En klopt het dat de search verdwijnt als je mouseover doet over de menuitems :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ja, dat klopt :O
En als je niet weet waar je het over hebt (want dit heeft een reden namelijk), dan lijkt het me verstandiger dat je je er niet mee bemoeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
In de huidige variant zie ik als ik eerst in het search-vakje druk, en dan met de muis een menu uitkiest die de search-vakje overlapt, nog steeds de cursor knipperen in het search-vakje, omdat die nog focus() heeft. Misschien een strategische blur() ergens?

Met Netscape 7.01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

BtM909 schreef op 07 maart 2004 @ 20:09:
[...]
• ipv 0px kan mag je 0 gebruiken
Dat pikt IE niet altijd :p

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

:( IE :( :( * Mx. Alba gaat overal in zijn CSS maar 0 in 0px veranderen dan :( :(

[/offtopic]

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 08-03-2004 16:13 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 08 maart 2004 @ 15:54:
[...]

Dat pikt IE niet altijd :p
Geef eens een concreet voorbeeld :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

BtM909 schreef op 08 maart 2004 @ 16:14:
[...]

Inderdaad, 0 = 0 en blijft 0, of het nu 0px, 0em, 0cm of 0pt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Allereerst mijn complimenten; het (source) ziet er echt heel goed uit!

Verder, ik weet niet precies hoe dit momenteel is geregeld in de topic admin; maar momenteel staan "Topic Admin" en "Speciale Zut" op hetzelfde niveau. Toch wordt met het inklappen van "Topic Admin" ook "Speciale Zut" ingeklapt. Zou het een idee zijn hier wat indenting op toe te passen? Dus dat duidelijk wordt dat "Speciale Zut" onder "Topic Admin" valt?

Verder weet ik niet of het mogelijk is om de indenting van de items in de select op een andere manier te doen dan met  's :?

En wat is de reden dat er (lijkt) random door het document javascripts verspreid staan? Vooral van onderstaande lijkt het me niet dat ze op die plaats pas nuttig zijn?

<script type="text/javascript">readCookies()</script>
<script type="text/javascript">external_links()</script>

is dat omdat er verschillende subtemplates worden gebruikt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

_/-\o_ Structuur ziet er zo op het eerste gezicht netjes uit (mijn complimenten voor het werk)...

Wel had ik nog het idee dat de structuur van de list_messages nog niet helemaal correct was. Als je die laatste namelijk bekijkt zonder stylesheet of met lynx (of een screenreader) ziet deze er nog vreemd uit. Zo ziet het blok vanaf de #header er een beetje ongestructeerd uit (hoewel hij dat in de source wel is) en vanaf de post is alles weer OK.

Daarnaast zou ik de 'spring voorbij navigatie' niet opnemen in de navigatie. Nu moet je dus eerst in de navigatie komen om voorbij de navigatie te gaan :? Wellicht zouden jullie dit artikel over 'Blind Surfen' bij Naarvoren nog eens kunnen lezen als achtergrondinformatie. Verder is de source van bijvoorbeeld Struikelblok ook behoorlijk gestructureerd.

Komen overigens de accesskey's nog terug? In de huidige layout zit dit ingebakken, maar in het nieuwe template kan ik deze niet meer vinden. Persoonlijk vind ik dit altijd erg handig (useable).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woudloper schreef op 08 maart 2004 @ 17:43:

Daarnaast zou ik de 'spring voorbij navigatie' niet opnemen in de navigatie. Nu moet je dus eerst in de navigatie komen om voorbij de navigatie te gaan :? Wellicht zouden jullie dit artikel over 'Blind Surfen' bij Naarvoren nog eens kunnen lezen als achtergrondinformatie. Verder is de source van bijvoorbeeld Struikelblok ook behoorlijk gestructureerd.
Ik heb het precies zo gedaan as de schrijver van dat artikel het wil. De focus staat standaard op het 'spring voorbij navigatie' linkje. Volledig volgens de richtlijnen. Ik zou niet weten waarom dat anders zou moeten.
Komen overigens de accesskey's nog terug? In de huidige layout zit dit ingebakken, maar in het nieuwe template kan ik deze niet meer vinden. Persoonlijk vind ik dit altijd erg handig (useable).
Ongetwijfeld komen die wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

BtM909 schreef op 08 maart 2004 @ 16:14:
[...]

Tijdens mijn dev-periode n half jaar geleden meen ik me te herinneren geworsteld te hebben met de margin in CSS. Die werd volledig genegeert als ik er niet px achter zette. Weet het alleen niet weten te reproduceren... zal wel ge'fixt' zijn met update X oid. Sowieso vind ik het trouwens n stuk netter even aan te geven welke maat je gebruikt, al is het maar omdat je later je code weer terug moet lezen ;).

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 08 maart 2004 @ 19:18:

Tijdens mijn dev-periode n half jaar geleden meen ik me te herinneren geworsteld te hebben met de margin in CSS. Die werd volledig genegeert als ik er niet px achter zette. Weet het alleen niet weten te reproduceren... zal wel ge'fixt' zijn met update X oid. Sowieso vind ik het trouwens n stuk netter even aan te geven welke maat je gebruikt, al is het maar omdat je later je code weer terug moet lezen ;).
En ik zet juist vrijwel nooit een maat achter een 0 omdat dat compleet zinloos is. IE heeft dit altijd prima gedaan. IE pikt het zelfs heel aardig als je een maat weglaat bij waarden ongelijk aan nul. Mozilla en co doen daar een beetje moeilijk over. Behalve bij 0, dat doet elke browser goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Crisp, complimenten! Wanneer denk je dat we daadwerkelijk kunnen gaan genieten van de nieuwe layout?

Paar puntjes waarvan ik me afvraag waarom je hiervoor hebt gekozen:
-Dropdown menu: waarom een div in een li? Een li kan toch direct een ul bevatten?
-Waarom een span binnen een href?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
CrashOne schreef op 08 maart 2004 @ 19:35:
Crisp, complimenten! Wanneer denk je dat we daadwerkelijk kunnen gaan genieten van de nieuwe layout?
ligt een beetje aan de tijd die ik er in kan steken de komende weken; helaas blijkt mijn vrije tijd steeds schaarser te worden :(
Paar puntjes waarvan ik me afvraag waarom je hiervoor hebt gekozen:
-Dropdown menu: waarom een div in een li? Een li kan toch direct een ul bevatten?
Om een relatief referentiepunt te hebben om de ul te kunnen positioneren
-Waarom een span binnen een href?
om de text dmv een selector te kunnen verbergen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

HTML:
1
2
3
            var board_script_url='http://gathering.tweakers.net/forum',board_usericon_url='http://gathering.tweakers.net/usericons/',board_template_url='http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/',board_smiley_url='http://gathering.tweakers.net/global/smileys/';try{document.domain='tweakers.net'}catch(e){}
        </script>

is natuurlijk veel beter zo:

HTML:
1
2
3
4
5
6
<!-
var board_script_url='http://gathering.tweakers.net/forum',board_usericon_url='http://gathering.tweakers.net/usericons/',board_template_url='http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/',board_smiley_url='http://gathering.tweakers.net/global/smileys/';
try{document.domain='tweakers.net'}catch(e){ }
// -->
</script>

(met mijn excuses voor de layout :))

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Mx. Alba schreef op 09 maart 2004 @ 10:11:
is natuurlijk veel beter zo:
Er word niet gescript voor IE < 4 :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

disjfa schreef op 09 maart 2004 @ 10:16:
Er word niet gescript voor IE < 4 :)
Maar ivm XHTML-validatie is het nog steeds beter om javascript in een comment te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Mx. Alba schreef op 09 maart 2004 @ 10:21:
Maar ivm XHTML-validatie is het nog steeds beter om javascript in een comment te zetten...
Zie de startpost :)
Het is geen ramp als het niet valideert door een stukje javascript..
Bovendien zou het dan in een CDATA-sectie moeten staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Rickets op 09-03-2004 10:27 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Rickets schreef op 09 maart 2004 @ 10:25:
Zie de startpost :)
Het is geen ramp als het niet valideert door een stukje javascript..
Bovendien zou het dan in een CDATA-sectie moeten staan.
Validatie is anders verdomd handig om foutjes uit de code te halen... Kijk, als code niet valideert omdat het beoogde effect niet op een validerende wijze te verkrijgen is, is daar helemaal niets mis mee. Maar in dit geval is om validerende code te krijgen alleen een <!- commentje --> nodig... Ik zie echt niet in waarom je dat niet zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Mx. Alba schreef op 09 maart 2004 @ 10:40:
Validatie is anders verdomd handig om foutjes uit de code te halen... Kijk, als code niet valideert omdat het beoogde effect niet op een validerende wijze te verkrijgen is, is daar helemaal niets mis mee. Maar in dit geval is om validerende code te krijgen alleen een <!- commentje --> nodig... Ik zie echt niet in waarom je dat niet zou doen.
Een reden kan zijn dat validatie geen doel op zich is, en dat je dit soort ranzige dingen wilt vermijden.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mx. Alba schreef op 09 maart 2004 @ 10:40:
[...]

Zoals al gezegd; de 'netste' manier is dan altijd nog
<![CDATA[
... unescaped script content ...
]]>
</script>
:)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:40
Wat hadden we ook alweer geleerd? De bovenstaande oplossingen (comments en CDATA-sections) werken niet altijd even lekker. Stop het script in een extern bestandje en je bent klaar.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

DiMension schreef op 09 maart 2004 @ 11:09:
Wat hadden we ook alweer geleerd? De bovenstaande oplossingen (comments en CDATA-sections) werken niet altijd even lekker. Stop het script in een extern bestandje en je bent klaar.
_o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat mij betreft is de huidige opzet qua javaScript gewoon goed. Een extern bestand zal niet voor gekozen zijn aangezien de data in de specifieke template beschikbaar is; en om het via een extern bestand te doen is een omweg nodig. Ik gaf alleen aan dat CDATA netter is dan de comment tags :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Ik vind het allemaal wel zwaar overdreven, zet gewoon je js in een script blok zonder extra comment-tags of cdata troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaZGuLL schreef op 07 maart 2004 @ 09:54:
Als jullie toch de boel aan het opfrissen zijn, denk dan ook even aan de kleur opmaak. Al dat bruin en rood, spontane flashbacks naar de 70s, krijg ik ervan.
Het blijft zo een beetje een muffig geheel.
IK vind het wel lekker strak , en rustig :)
van mij mogen de kleuren dan ook blijven , en het gaat toch om de info :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

André schreef op 09 maart 2004 @ 11:22:
Ik vind het allemaal wel zwaar overdreven, zet gewoon je js in een script blok zonder extra comment-tags of cdata troep.
In dit geval kan het ook prima. Het gaat pas problemen geven als er '&' en '<' en '>' in voorkomen, anders niet. Comments gebruiken is iig overbodig. En een CDATA section toevoegen is alleen nodig als bovenstaande van toepassing is, en dat is het nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En laat dat nou net niet kunnen, iig die var-definties worden gedaan door de variabelen uit React te halen (en om nou een externe js voor elke pageview dmv php te genereren terwijl het ook in je template kan...) en daarmee beschikbaar te maken voor allerlei andere javascripts verderop en/of die verder wel extern zijn.

[edit]
Aham brahmasmi: ik heb je bericht verwijderd, het had inderdaad niks met de nieuwe layout te maken en is zelfs al vaker gerequest in React Bugs en Featurerequests

[ Voor 13% gewijzigd door ACM op 09-03-2004 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ACM schreef op 09 maart 2004 @ 13:21:
En laat dat nou net niet kunnen, iig die var-definties worden gedaan door de variabelen uit React te halen (en om nou een externe js voor elke pageview dmv php te genereren terwijl het ook in je template kan...) en daarmee beschikbaar te maken voor allerlei andere javascripts verderop en/of die verder wel extern zijn.
Kijk, dat is nou een goede reden om voor "minder dan stricte code" te kiezen. (Maar als de variabelen van het javascriptje niet uit React kwamen, zou ik je bashen tot je een ons woog >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Spider.007 schreef op 08 maart 2004 @ 16:31:
Allereerst mijn complimenten; het (source) ziet er echt heel goed uit!

Verder, ik weet niet precies hoe dit momenteel is geregeld in de topic admin; maar momenteel staan "Topic Admin" en "Speciale Zut" op hetzelfde niveau. Toch wordt met het inklappen van "Topic Admin" ook "Speciale Zut" ingeklapt. Zou het een idee zijn hier wat indenting op toe te passen? Dus dat duidelijk wordt dat "Speciale Zut" onder "Topic Admin" valt?
Is in de huidige layout ook zo en ik heb er nog niemand over horen klagen; iedereen heeft sowieso wel de standaard zut ingeklapt.
Verder weet ik niet of het mogelijk is om de indenting van de items in de select op een andere manier te doen dan met  's :?
Ja, je zou met padding kunnen werken, maar nog niet alle target-browsers ondersteunen dat in een option. Hetzelfde geldt voor optgroups - wordt ook niet door alle target-browsers ondersteund, en sommige browsers die het wel ondersteunen ondersteunen dan juist weer geen styling ervan waardoor het visueel weer niet mooi wordt. Daarbij kan je aan een label geen aktie hangen waardoor een deel van de functionaliteit (het ook kunnen kiezen van een forumcategorie) verloren zou gaan.
En wat is de reden dat er (lijkt) random door het document javascripts verspreid staan? Vooral van onderstaande lijkt het me niet dat ze op die plaats pas nuttig zijn?

<script type="text/javascript">readCookies()</script>
<script type="text/javascript">external_links()</script>

is dat omdat er verschillende subtemplates worden gebruikt?
Dat zijn scripts die dynamisch nog dingen met de content doen, en dat wil je zo dicht mogelijk bij de betreffende content uitvoeren om 'zenuwachtige' dingen te voorkomen. readCookies() klapt bijvoorbeeld de categorieen die je ingeklapt had weer in (default worden ze in uitgeklapte staat gerendert). external_links() voegt een onclick handler toe aan links die als external gedefinieerd zijn om ze in een nieuw window te kunnen openen.
Dit soort dingen hangen (of zullen gaan hangen) onder preferences; het zijn enrichments die de verdere werking van de site niet beinvloeden, maar wel features toevoegen die binnen statisch HTML niet mogelijk zijn.

Oh ja, uiteraard komen de accesskeys ook weer terug; die heb ik op dit moment simpelweg nog niet in deze opzet verwerkt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Weer wat kleine dingen aangepast, met name om de layout zonder stylesheet wat logischer te maken. Ik ontkom er daarbij niet aan om hier en daar wat inline styles te gebruiken, maar dat mag denk ik niet zo'n probleem zijn.
Al met al blijft het een kwestie van concessies doen, veel verbeteringsvoorstellen zijn gewoon praktisch niet uitvoerbaar of maken de opzet juist ingewikkelder.

Ik wacht trouwens nog op het mailtje van Pelle :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaXakA
  • Laatst online: 01-12-2021

AkaXakA

Just Kidding...

_/-\o_ Voor het design en de leesbaarheid van de code _/-\o_

Maar, ik zou geen goede gotter zijn als ik niet nog wat te mierenneuken had:

Afbeeldingslocatie: http://lounge.gameover.com/xtra/got-1.jpg

In de list categories pagina, botsen de 'last post' en de 'moderators' inhouden (heeft inhoud wel meervoud?) als de moderators kolom iets opgeschoven wordt...dan is 't prima.

Afbeeldingslocatie: http://lounge.gameover.com/xtra/got-2.jpg

Als je topics bekijkt met meerdere pagina's, dan zie je probleem B...het is ene beetje onduidelijk waar het topic titel begint en waar de nummering begint...
Stel je dit voor: "Topic: [css] Wat een bugs in IE 6 1 2 3 4 5 last"
Op het moment heeft GoT daar geen last van omdat alles onderstreept wordt, maar bij deze links zonder decoration is het misschien beter om er een tilde (~) of een streepje (-) tussen te doen, of mischien de pagina nummering wel te onderstrepen.

Probleem A is een stuk kleiner, maar mischien wil je dat icoontje (icon_label.gif) in een float van 100% doen zodat de text mooi uitgelijnd wordt.

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Zou je mij kunnen vertellen welke browser/versie je gebruikt?

De paginanummering moet inderdaad nog anders; een float voor het topicreports icoontje lijkt me een beetje overdone aangezien dat toch mod-only is, maar ik zal er wel eens naar kijken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
de inhoud waarin het in de pagina's om gaat, vooral de listings van de forums en de topics, vallen helemaal weg in het design.

je moet moeite doen om te zien wat er in de pagina belangrijk is.

Misschien handig om de forum titels en de topic titels in die listings er wat meer uit te laten komen.

Verder een heel mooi design _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic gaat niet over het ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
ik kom er net achter dat border-collapse in Moz nog steeds buggy is, en in Konqueror al helemaal nog niet goed werkt; terug naar cellspacing="0" dus...

Ik heb nu wel een aparte stylesheet voor centreren ingebakken :)

Thanks for all the fish enzo, ik moet echter verder anders komt er nooit een nieuwe layout; de huidige status is wmb zoals het gaat worden tenzij er echt nog grote zwaarwegende bezwaren zijn over deze opzet...

[ Voor 52% gewijzigd door crisp op 14-03-2004 02:08 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

crisp schreef op 13 maart 2004 @ 14:21:
Ik wacht trouwens nog op het mailtje van Pelle :P
Ik ook :+
Zal even kijken wat ik vandaag nog kan doen.. en anders schop je me vanavond even op IRC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks for all the fish enzo, ik moet echter verder anders komt er nooit een nieuwe layout; de huidige status is wmb zoals het gaat worden tenzij er echt nog grote zwaarwegende bezwaren zijn over deze opzet...
Nog wel even een paar dingen:
  • Values van CLASS attributen, dingen als 'center' zijn imo not done.
  • Ik vraag me ook af waarom je input[type=image] gebruikt waarvoor het niet bedoelt is (het minimale wat je moet veranderen is ALT toevoegen, maar eigenlijk moet je input[type=button] of BUTTON gebruiken).
  • Verder heb ik een paar twijfels over het aantal DIVs en <br style="clear:both"/>, maar dat is niet zo heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 10:24:
[...]
Nog wel even een paar dingen:• Values van CLASS attributen, dingen als 'center' zijn imo not done.
klopt; dat was even snel wat hackwerk, kon zo gauw geen mooiere beschrijving verzinnen..
• Ik vraag me ook af waarom je input[type=image] gebruikt waarvoor het niet bedoelt is (het minimale wat je moet veranderen is ALT toevoegen, maar eigenlijk moet je input[type=button] of BUTTON gebruiken).
heb ik geprobeerd, maar buttons bleken niet in alle targetbrowsers goed te stylen.
Je hebt gelijk als je zegt dat daar geen submit-element hoort aangezien het alleen met javascript werkt; zou je javascript uitschakelen, dan zou de functionaliteit ook weg zijn. Mogelijk ga ik er nog wel heel iets anders van maken dus.
• Verder heb ik een paar twijfels over het aantal DIVs en
, maar dat is niet zo heel belangrijk.
niet echt belangrijk nee, misschien ga ik daar nog in een later stadium naar kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 14-03-2004 12:59 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

crisp schreef op 14 maart 2004 @ 12:38:
[...]

heb ik geprobeerd, maar buttons bleken niet in alle targetbrowsers goed te stylen.
Je hebt gelijk als je zegt dat daar geen submit-element hoort aangezien het alleen met javascript werkt; zou je javascript uitschakelen, dan zou de functionaliteit ook weg zijn. Mogelijk ga ik er nog wel heel iets anders van maken dus.

[...]
Is dat door de opzet die je nu gebruikt; of heb je daar altijd last van? input type="image" komt namelijk gewoon in de XHTML specs van w3 voor :) input type="image" zou dus geen probleem op moeten leveren als submitbutton

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Spider.007 schreef op 14 maart 2004 @ 13:55:
[...]

Is dat door de opzet die je nu gebruikt; of heb je daar altijd last van? input type="image" komt namelijk gewoon in de XHTML specs van w3 voor :) input type="image" zou dus geen probleem op moeten leveren als submitbutton
nee, input type=image werkt juist prima, maar ik misbruik dus een submit-element terwijl er eigenlijk helemaal geen form gesubmit wordt daar de actie puur javascript-based is.
Aangezien er wel een actie plaatsvind is puur een image juist weer 'te licht' qua betekenis; een button zou perfect zijn als ik die goed zou kunnen stylen met een background image; dit levert echter niet in alle browsers een mooi resultaat op.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Daarnaast, daar doelde ik eigenlijk in eerste instantie op, is input[type=image] een client-side imagemap waarmee je coordinaten kunt doorgeven aan de server. Het is dus een speciale submitter en hier is dat helemaal niet nodig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Is het niet mooier om de h1 te gebruiken voor "Nieuw GoT Design - (X)HTML feedback" i.p.v. wat je nu hebt "Gathering of Tweakers" :) ? Als we dan toch in de sfeer blijven van de sig van Anne ;). h1 zou overeen moeten komen met de title en is het titel van het document als ik het goed heb begrepen.

[ Voor 27% gewijzigd door We Are Borg op 14-03-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 14:25:
(Daarnaast, daar doelde ik eigenlijk in eerste instantie op, is input[type=image] een client-side imagemap waarmee je coordinaten kunt doorgeven aan de server. Het is dus een speciale submitter en hier is dat helemaal niet nodig.)
Toch neem ik aan dat jij het met me eens bent dat; indien er de vereiste ligt dat een plaatje gebruikt moet worden voor het versturen van een formulier; er beter een input type="image" gebruikt kan worden dan een img met een javascript actie eraan :)

Ik vraag me sowieso af of er uberhaubt mensen zijn die een input type=image specifiek gebruiken om de x en y coordinaten van de click op te vangen aangezien een imagemap daar beter geschikt voor is :)

zie ook http://www.utoronto.ca/ian/docs/imagemap.html

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat H1 geval zou inderdaad nog bekeken worden. Ik kan me herinneren dat crisp er problemen mee had, maar toen had hij de 'padding' oid niet verwijdert. Over dat button gedoe.

Alles wat JS afhankelijk is zou ik zelf uit de markup houden en er dynamisch instoppen met JS (createElement etc.). Optimale oplossing voor zo'n plaatje is zoiets:
code:
1
2
3
input[type=button]{
 content:url(img);
}
Maar ik denk dat alleen Opera kans heeft dat te ondersteunen. Verschil tussen een image map en input[type=image] is dat de laatstgenoemde ook de rest van het ingevulde formulier meestuurd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me sowieso af of er uberhaubt mensen zijn die een input type=image specifiek gebruiken om de x en y coordinaten van de click op te vangen aangezien een imagemap daar beter geschikt voor is :)
Een gewone submitknop is het best voor het versturen van een formulier als er verder geen coördinaten meegestuurd hoeven te worden.
Een gewone (client-side) image map is prima als er een relatief klein aantal gebieden is waarop geklikt kan worden, en op basis waarvan de client direct wordt doorgestuurd naar een bepaalde locatie, of op basis waarvan een actie plaatsvindt.
Een image submitknop is nodig als de data moet worden meegestuurd naar de server, dus hier kun je spreken over een server-side image map. De server verwerkt eerst de gegevens en stuurt dan relevante informatie terug.

Jouw opmerking geeft dus alleen maar aan dat je niet weet waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Dat gedoe met padding op het h-element heb ik op kunnen lossen; de main title is nog steeds 'Gathering of Tweakers', en die is in visuele modus niet zichtbaar omdat dan de titel al verwerkt is in de topbar. Derhalve heb ik voor de paginatitel een h2 gebruikt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet vervelend zijn, maar heb je ooit van het ISMAP attribuut gehoord? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 14:50:
[...]

Een gewone submitknop is het best voor het versturen van een formulier als er verder geen coördinaten meegestuurd hoeven te worden.
Een gewone (client-side) image map is prima als er een relatief klein aantal gebieden is waarop geklikt kan worden, en op basis waarvan de client direct wordt doorgestuurd naar een bepaalde locatie, of op basis waarvan een actie plaatsvindt.
Een image submitknop is nodig als de data moet worden meegestuurd naar de server, dus hier kun je spreken over een server-side image map. De server verwerkt eerst de gegevens en stuurt dan relevante informatie terug.
Euhh.. dat weet ik allemaal.. :?
Jouw opmerking geeft dus alleen maar aan dat je niet weet waar je het over hebt.
Hmm... dan ben ik toch benieuwt hoe je precies kunt achterhalen dat ik niet weet waar ik het over heb..?...

Het enige wat ik zeg is dat ik het nut van het meesturen van de coordinaten van de muis niet zie op het moment dat er een input type=image wordt gebruikt. Als de server deze coordinaten nodig heeft kan er beter gebruik worden gemaakt van het ISMAP argument in de image; als het puur om een klein aantal simpele gebieden van deze image gaat kan er hierbovenop clientside nog een map worden gedefinieerd.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Right, het ismap attribuut. Ik moet toegeven dat ik daar inderdaad niet aan heb gedacht. Maar het is dan gelukkig ook totaal niet te gebruiken in deze situatie. :)

Het enige juiste element dat in het geval van GoT gebruikt kan worden, is overigens de gewone submit knop, gestyled zodat het lijkt op wat er in het ontwerp staat. Helaas is het niet goed mogelijk om een plaatje als achtergrondafbeelding te gebruiken, en de tekst op de button weg te gooien. Browsers ondersteunen niet zo gek veel op dat gebied.

Next in line is de image submit knop. Aan die coördinaten hebben we inderdaad niet veel, maar het ging hem dan ook voornamelijk om het uiterlijk van de submit knop. A met al niet de beste keuze, maar wel best of the rest.

Volgende mogelijkheid: een plaatjein een linkje met eronder een javascript actie of iets dergelijks? Een afschuwelijke oplossing omdat je hiermee user agents buitenspel zet.

Laatste mogelijkheid: een plaatje in een link met het ismap attribuut. Waar we die voor nodig hebben is me een raadsel, maar de vorige oplossing was toch ook al niet fijn.

Oh, en ik trok mijn conclusie om de volgende reden:
Stel je voor dat je in een formulier een naam en een geografische locatie moet aangeven. Dan ga je niet met een img element en een ismap attribuut aan de gang. Een input type="image" voldoet hier beter.

Maar dit is volkomen offtopic, we hebben het over het nieuwe GoT design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Ik heb inderdaad de denkwijze van Cheatah gevolgd; Cheatah had in zijn opzet wel van een button gebruik gemaakt, maar die kreeg ik inderdaad in browsers als Mozilla niet goed gestyled (de value kreeg ik niet weg).
Toch is dit nog maar een semi-oplossing aangezien ik toch javascript nodig heb voor de actie; React werkt nu eenmaal niet overal met get-parameters.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:50

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hehe, een bug gevonden:
Als ik in de mod list_messages_mod.html op de text "maak een alias" druk dan gaat de checkbox van "Merge topic""aan of uit.
Ik denk dat dit puur copy,past werk was van het tabelonderdeeltje van de merge topic waardoor de label nog verwijst naar de "Merge topic".

(ik vond dat de modjes ook een goed werkend modpanel moeten hebben ;) )

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

AW_Bos schreef op 14 maart 2004 @ 20:55:
Hehe, een bug gevonden:
Als ik in de mod list_messages_mod.html op de text "maak een alias" druk dan gaat de checkbox van "Merge topic""aan of uit.
Ik denk dat dit puur copy,past werk was van het tabelonderdeeltje van de merge topic waardoor de label nog verwijst naar de "Merge topic".

(ik vond dat de modjes ook een goed werkend modpanel moeten hebben ;) )
De startpost van crisp
wat ik graag zou willen is feedback vanuit de meer professionele hoek (dus niet het standaard LA-gezeur): voldoet dit aan usability eisen? is het intuitief genoeg? kan de code/structuur nog geoptimaliseerd/verbeterd worden?

[ Voor 69% gewijzigd door We Are Borg op 14-03-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Idd, dat soort bugjes halen we er echt nog wel uit, als het niet in de templatefase is dan wel in de testfase; ik heb nu echter maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de cookie-code weer in te bakken zodat de in/uitgeklapte stand onthouden wordt :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Waarom neem je geen abbo op browsercam? Ik denk dat tweakers dit zeker wel kan betalen Afbeeldingslocatie: http://www.browsercam.com/images/example_image.jpg Kost $40 / maand unlimited use ;) Daar kun je geen users voor optrommelen want dan heb je tenminste meteen result. Werkt als een tiet voor mijn projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
crisp schreef op 14 maart 2004 @ 22:45:
Idd, dat soort bugjes halen we er echt nog wel uit, als het niet in de templatefase is dan wel in de testfase; ik heb nu echter maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de cookie-code weer in te bakken zodat de in/uitgeklapte stand onthouden wordt :P
Kan je dat ding standaard niet ingeklapt laten? Ik denk dat niemand de hele tijd met zo'n joekel van een modpanel zit GoTten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Xces schreef op 14 maart 2004 @ 23:00:
Waarom neem je geen abbo op browsercam? Ik denk dat tweakers dit zeker wel kan betalen [afbeelding] Kost $40 / maand unlimited use ;) Daar kun je geen users voor optrommelen want dan heb je tenminste meteen result. Werkt als een tiet voor mijn projecten.
waarom wel? ik heb de beschikking over de targetbrowsers, dus waarom zou ik het dan via een externe dienst doen? Lijkt me nogal omslachtig.
Daarbij ontwikkel ik op een van internet afgeschermde bak, dus moet ik ook nog eens extra moeilijk gaan lopen doen.
Het is op zich heel simpel: het moet goed werken in IE5.5+ en redelijk tot goed werken in recente builds van andere browsers, verder moet de broncode netjes en zo schoon mogelijk zijn. Ik weet ongeveer hoe de verdelingen liggen onder tweakers-bezoekers dus ik weet waar ik me op moet richten. Als er een fout optreedt in bèta-browser vaag merk X dan zal me dat worst zijn omdat dat dan hoogstwaarschijnlijk toch een browserbug is

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Rafe schreef op 14 maart 2004 @ 23:05:
[...]

Kan je dat ding standaard niet ingeklapt laten? Ik denk dat niemand de hele tijd met zo'n joekel van een modpanel zit GoTten :)
1x klikken en hij zit standaard ingeklapt hoor ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[Pelle] In dit topic alleen HTML/CSS/JS-technische opmerkingen. Geen vragen over wanneer het nou eens af is, of waarom het huidige design nou zo anders zou moeten etcetera :)
Zodra er vanuit de crew iets over te melden is, dan horen jullie dat vanzelf :)