Right, het ismap attribuut. Ik moet toegeven dat ik daar inderdaad niet aan heb gedacht. Maar het is dan gelukkig ook totaal niet te gebruiken in deze situatie.
Het enige juiste element dat in het geval van GoT gebruikt kan worden, is overigens de gewone submit knop, gestyled zodat het lijkt op wat er in het ontwerp staat. Helaas is het niet goed mogelijk om een plaatje als achtergrondafbeelding te gebruiken, en de tekst op de button weg te gooien. Browsers ondersteunen niet zo gek veel op dat gebied.
Next in line is de image submit knop. Aan die coördinaten hebben we inderdaad niet veel, maar het ging hem dan ook voornamelijk om het uiterlijk van de submit knop. A met al niet de beste keuze, maar wel best of the rest.
Volgende mogelijkheid: een plaatjein een linkje met eronder een javascript actie of iets dergelijks? Een afschuwelijke oplossing omdat je hiermee user agents buitenspel zet.
Laatste mogelijkheid: een plaatje in een link met het ismap attribuut. Waar we die voor nodig hebben is me een raadsel, maar de vorige oplossing was toch ook al niet fijn.
Oh, en ik trok mijn conclusie om de volgende reden:
Stel je voor dat je in een formulier een naam en een geografische locatie moet aangeven. Dan ga je niet met een img element en een ismap attribuut aan de gang. Een input type="image" voldoet hier beter.
Maar dit is volkomen offtopic, we hebben het over het nieuwe GoT design.