Internet=Chello
PC1=winxp-verbinding met internet
PC2=winxp
Nu wil het me maar niet lukken om die 2 met elkaar aan de praat te krijgen. Ik heb windows al zelf laten detecteren enz. maar dat mocht niet baten. De draadloze netwerkkaartjes zien elkaar wel. Even voor het gemak ingesteld. Sidd=any, ad-hoc, channel 6
Nu probeer ik de gegevens hard intestellen maar dit wil ook niet lukken.
Ik heb het volgende gedaan:
PC1 internetverbinding:

PC1 heb ik internet sharing aangevinkt.
PC1 netwerkverbinding:

PC2 netwerkverbinding:

DNS is anders. Ik gebruik deze van chello. 212.142.28.66 en 212.142.28.67
En DNS 192.168.0.1 heb ik ook geprobeerd.
Beide PC's zien elkaar wel. Pingen met PC2 naar het internet lukt ook. Als ik IE open krijg ik de melding waiting for reply.... maar wil uiteindelijk niet laden. Via outlookexpress zie je ook hoeveel mail binnen moet komen maar loopt op een time out aan.
Alles gaat erg traag????
Wat doe ik nu fout?
PC1=winxp-verbinding met internet
PC2=winxp
Nu wil het me maar niet lukken om die 2 met elkaar aan de praat te krijgen. Ik heb windows al zelf laten detecteren enz. maar dat mocht niet baten. De draadloze netwerkkaartjes zien elkaar wel. Even voor het gemak ingesteld. Sidd=any, ad-hoc, channel 6
Nu probeer ik de gegevens hard intestellen maar dit wil ook niet lukken.
Ik heb het volgende gedaan:
PC1 internetverbinding:

PC1 heb ik internet sharing aangevinkt.
PC1 netwerkverbinding:

PC2 netwerkverbinding:

DNS is anders. Ik gebruik deze van chello. 212.142.28.66 en 212.142.28.67
En DNS 192.168.0.1 heb ik ook geprobeerd.
Beide PC's zien elkaar wel. Pingen met PC2 naar het internet lukt ook. Als ik IE open krijg ik de melding waiting for reply.... maar wil uiteindelijk niet laden. Via outlookexpress zie je ook hoeveel mail binnen moet komen maar loopt op een time out aan.
Alles gaat erg traag????
Wat doe ik nu fout?