Toon posts:

Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Internet=Chello
PC1=winxp-verbinding met internet
PC2=winxp

Nu wil het me maar niet lukken om die 2 met elkaar aan de praat te krijgen. Ik heb windows al zelf laten detecteren enz. maar dat mocht niet baten. De draadloze netwerkkaartjes zien elkaar wel. Even voor het gemak ingesteld. Sidd=any, ad-hoc, channel 6

Nu probeer ik de gegevens hard intestellen maar dit wil ook niet lukken.
Ik heb het volgende gedaan:

PC1 internetverbinding:
Afbeeldingslocatie: http://www.tekstenuitleg.net/image/tcpip.gif
PC1 heb ik internet sharing aangevinkt.

PC1 netwerkverbinding:
Afbeeldingslocatie: http://www.tekstenuitleg.net/image/routerintern.gif

PC2 netwerkverbinding:
Afbeeldingslocatie: http://www.tekstenuitleg.net/image/instellingen.gif
DNS is anders. Ik gebruik deze van chello. 212.142.28.66 en 212.142.28.67
En DNS 192.168.0.1 heb ik ook geprobeerd.

Beide PC's zien elkaar wel. Pingen met PC2 naar het internet lukt ook. Als ik IE open krijg ik de melding waiting for reply.... maar wil uiteindelijk niet laden. Via outlookexpress zie je ook hoeveel mail binnen moet komen maar loopt op een time out aan.
Alles gaat erg traag????

Wat doe ik nu fout? |:(

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

DNS op die 2e pc moet zijn 192.168.0.1

edit:

damn... over het hoofd gezien.... dat heb je al geprobeerd....

dan weet ik niet....

[ Voor 59% gewijzigd door WFvN op 07-03-2004 02:33 ]

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 16:10

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

WFvN schreef op 07 maart 2004 @ 02:32:
DNS op die 2e pc moet zijn 192.168.0.1

edit:

damn... over het hoofd gezien.... dat heb je al geprobeerd....

dan weet ik niet....
Dat moet het inderdaad niet zijn. DNS moet de DNS van je provider zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu wist in welke richting ik moest zoeken. Ik heb volgens mij ook bijna alles geprobeerd :?

• L_Jinx

L_Jinx

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 02:36:
Als ik nu wist in welke richting ik moest zoeken. Ik heb volgens mij ook bijna alles geprobeerd :?
Misschien toch nog even het lijstje in de faq doorlopen.
Uitleg ICS
Heb zo 1,2,3 ook even geen idee. Morgen meer kans

[ Voor 3% gewijzigd door L_Jinx op 07-03-2004 02:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
L_Jinx schreef op 07 maart 2004 @ 02:40:
[...]

Misschien toch nog even het lijstje in de faq doorlopen.
Uitleg ICS
Heb zo 1,2,3 ook even geen idee.
Heb ik ook al gedaan en ook veel gegoogled. Tot op heden nog niet de klap op de vuurpijl gevonden!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

L_Jinx schreef op 07 maart 2004 @ 02:36:
[...]

Dat moet het inderdaad niet zijn. DNS moet de DNS van je provider zijn.
Dat zeg ik niet.... in tegendeel....

Bij mij werkte internet op m'n statische netwerk pas als ik op de clients het IP van de server opgaf bij DNS en eerder niet!

Momenteel draai ik een dynamisch netwerk. Maar toch voor de gein even het ip van de server (hardwarematige router) in m'n DNS-instellingen ingevoerd van deze pc waar ik nu achter zit te werken... en guess what.... je zit het bericht te lezen :+

• L_Jinx

L_Jinx

WFvN schreef op 07 maart 2004 @ 02:43:
[...]

Dat zeg ik niet.... in tegendeel....

Bij mij werkte internet op m'n statische netwerk pas als ik op de clients het IP van de server opgaf bij DNS en eerder niet!

Momenteel draai ik een dynamisch netwerk. Maar toch voor de gein even het ip van de server (hardwarematige router) in m'n DNS-instellingen ingevoerd van deze pc waar ik nu achter zit te werken... en guess what.... je zit het bericht te lezen :+
Ik kan je bericht inderdaad lezen :+
Zelf heb ik ook het adres van mijn router als DNS ingesteld. (werkt wat beter met interne PC namen)
Maar mijn ervaring met ICS is dat het een stuk beter werkt als je de DNS van je provider instelt.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

L_Jinx schreef op 07 maart 2004 @ 02:49:
[...]

Ik kan je bericht inderdaad lezen :+
Zelf heb ik ook het adres van mijn router als DNS ingesteld. (werkt wat beter met interne PC namen)
Maar mijn ervaring met ICS is dat het een stuk beter werkt als je de DNS van je provider instelt.
Nooit geprobeerd omdat ik er nooit problemen mee heb gehad.

Wat is 'beter werken'?

* WFvN is wel benieuwd welk ip er nou gebruikt wordt bij dynamische instellingen; die van de server of van de DNS-server van de provider

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Ik denk van de provider. Tenminste; bij m'n ouders had ik de ISDN-verbinding ook gedeeld, door op pc 1 bij de eigenschappen van de inbelverbinding 'delen' aan te vinken. Dan komt er die melding dat hij voor de netwerkkaart het IP-adres 192.168.0.1 gaat instellen ofzo en dan stel ik pc 2 in op DHCP. Die krijgt dan 192.168.0.2 (ofzo) van pc 1 en als DNS-domein automatisch het @home domein en tevens de @home DNS-servers.

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 07-03-2004 02:55 ]

• L_Jinx

L_Jinx

WFvN schreef op 07 maart 2004 @ 02:51:
[...]

Nooit geprobeerd omdat ik er nooit problemen mee heb gehad.

Wat is 'beter werken'?

* WFvN is wel benieuwd welk ip er nou gebruikt wordt bij dynamische instellingen; die van de server of van de DNS-server van de provider
Beter werken is in dit geval eigenlijk dat het werkt en anders niet. (gaat dan niet om windows netwerk browsen, maar ftp enzo.)

waarschijnlijk wordt het IP van de server als DNS ingesteld. Maar dat ligt aan je DHCP server. ipconfig /all geeft het antwoord.

[ Voor 5% gewijzigd door L_Jinx op 07-03-2004 02:57 ]

• L_Jinx

L_Jinx

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 02:42:
[...]

Heb ik ook al gedaan en ook veel gegoogled. Tot op heden nog niet de klap op de vuurpijl gevonden!
Heb je ook geprobeerd om de netwerk kaart van PC 2 door DHCP in te laten stellen?
Zit me nu ook af te vragen of de intern netwerk kaart van PC 1 geen gateway moet hebben, nl het IP van de internet kaart.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

PC 2 moet volgens mij dus ook op DHCP staan.

Er hoeft volgens mij geen gateway ingesteld te worden op pc 1. Daar is het vinkje 'internet delen' juist voor (dacht ik), dat de pc weet dat dat verkeer gerouteerd moet worden naar de andere adapter.

[ Voor 18% gewijzigd door Bergen op 07-03-2004 03:07 ]

Verwijderd

Bovengenoemde is het dus niet. Hij kan vanaf z'n client gewoon pingen naar internet, de infrastructuur ligt er dus gewoon.

Eerste wat me te binnen schiet: MTU lager instellen op beide hosts.

Verwijderd

op de inet machine er een netwerk kaart bijzetten

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 23:15

Swerfer

Hmm...

Default gateway op Netwerkverbinding van PC1 moet het ip zijn dat je krijgt van Chello. Nu staat die blanco. Ik zou daarom ook geen DHCP op de internet verbinding aanzetten. Gewoon handmatig instellen.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zelf kabel van @home en heb het zo opgelost:

Op PC met internet, komt bij mij binnen op een Local Area Connection (duh), bij de wireless connection kiezen voor "allow other network users to connect through this computer's internet connection". Dan kiezen voor Local Area connection. Vervolgens je SSID instellen en je bent al klaar. Windows kent aan de wireless van PC 1 het ip 192.168.0.1 toe en start DHCP. Je PC2 krijgt dan zn IP en DNS gewoon toegewezen in de 192.168.* range en je hoeft niet te gaan kloten met DNS instellingen van je provider.
Werkt geweldig

[ Voor 5% gewijzigd door MaximusTG op 07-03-2004 10:53 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
MaximusTG schreef op 07 maart 2004 @ 10:52:
Ik heb zelf kabel van @home en heb het zo opgelost:

Op PC met internet, komt bij mij binnen op een Local Area Connection (duh), bij de wireless connection kiezen voor "allow other network users to connect through this computer's internet connection". Dan kiezen voor Local Area connection. Vervolgens je SSID instellen en je bent al klaar. Windows kent aan de wireless van PC 1 het ip 192.168.0.1 toe en start DHCP. Je PC2 krijgt dan zn IP en DNS gewoon toegewezen in de 192.168.* range en je hoeft niet te gaan kloten met DNS instellingen van je provider.
Werkt geweldig
Volgens mij werkt dit net anders om. Op je Local Area connenction moet je aanvinken "allow other netwerk users to connect through this computer........" Dan krijgt WLAN het ip 192.168.0.1 toegewezen en start DHCP. Als ik de repair optie van PC2 gebruik krijg ik idd alles automatisch toegewezen.
IP=192.168.0.117
sub mask= 255.255.255.0
Def. gateway= 192.168.0.1

Maar het probleem blijft nog hetzelfde. Ik heb via pc2 connectie met het internet alleen bagger traag. IE laad halfe sites en kapt er dan mee.
(BTW filesharing werkt wel vanaf pc1 naar pc2. Andersom niet??)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 14:38 ]

Pagina: 1