Toon posts:

[GigaRAID] Mandrake install op RAID0 - geen driver ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel gezocht met google, op got en andere fora/sites heb ik helaas geen oplossing kunnen vinden voor mijn probleem. En ik ben bang dat die oplossing er dus ook (nog) niet is.

Ik heb een Gigabyte Ga-7NNXP mainboard met AMD 2600+ processor. In mijn PC zitten twee exact dezelfde 80Gb 7200rpm WD schijven. Beide aangesloten op de IDE-RAID controller (ITE GigaRAID) in een RAID0 array.

Ik heb een geheel nieuwe installatie van Windows XP Pro met SP1 en laatste updates op de eerst partitie (NTFS 3.1, 20Gb). De tweede partitie (NTFS 3.1, 20Gb)is gevult met data. Nu houd ik 120Gb ongepartitioneerde ruimte over waarop ik Mandrake 9.2 wilde installeren.

Wanneer ik opstart met de eerst CD van Mandrake 9.2 begint de install zoals het hoord tot ik een partitie moet kiezen waarop ik wil installen. De setup komt dan met een grote lijst met RAID adapters enkel de mijne kan ik er niet tussen vinden :'( .

Vervolgens op de site van Mandrake bij de supported hardware gekeken, en inderdaad, zowel mijn Gigabyte mobo als de RAID adapter op mijn mobo worden niet ondersteund. Na verder zoeken op de Gigabyte site heb ik een linux driver kunnen vinden voor een ITE RAID adapter, maar na de readme hebben gelezen bleek het niet de juiste driver voor mijn RAID adapter.

Iemand enig idee, of zelfs hetzelfde bord met een linux distro op RAID0, of kan ik Mandrake 9.2 (op RAID0) wel vergeten :'( met mijn veel te dure mainbordje.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 01:28 . Reden: naam van RAID controller vergeten ]

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Welke RAID controller zit er op je moederbord?

Ik heb trouwens hetzelfde probleem met een KT3 Ultra-2 BR van MSI..

Leave only footprints, take only memories

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Blijkbaar zijn de schijven wel aan te spreken door Mandrake, dus waarom zou je geen gelijke partities maken op beide schiven en vervolgens een software-raid draaien :?
Je processor kan dat gemakkelijk trekken, dus ik vraag me af of je performanceverlies zult hebben (laat staan merken...)

Laat Mandrake maar denken met een gewone IDE-controller te maken te hebben.
Zolang je de schijven afzonderlijk kunt zien tijdens de install, kune je er gemakkelijk een LVM van maken en da's precies wat je wilt!

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Topicstarter
The_Jester schreef op 07 maart 2004 @ 01:37:
Blijkbaar zijn de schijven wel aan te spreken door Mandrake, dus waarom zou je geen gelijke partities maken op beide schiven en vervolgens een software-raid draaien :?
Je processor kan dat gemakkelijk trekken, dus ik vraag me af of je performanceverlies zult hebben (laat staan merken...)

Laat Mandrake maar denken met een gewone IDE-controller te maken te hebben.
Zolang je de schijven afzonderlijk kunt zien tijdens de install, kune je er gemakkelijk een LVM van maken en da's precies wat je wilt!
Ik heb nog nooit met een software-RAID gewerkt. Kan ik dan ook WinXP nog steeds draaien ? Ik heb enkel die twee HD's....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 12:25:
[...]

Ik heb nog nooit met een software-RAID gewerkt. Kan ik dan ook WinXP nog steeds draaien ? Ik heb enkel die twee HD's....
Volgens mij gaat dat 99% zeker niet draaien in wondows. De NTFS partities worden vervangen door dynamische partities die "Linux Raid Auto" zijn. Hmm weet het niet zeker kijk ens de howto door op www.tldp.org