Nieuw toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoi,

Ik heb op het moment een IBM toetsenbord, nederlandse layout en oerdegelijk (lekker zwaar, helaas wel zware toetsaanslag). Helaas is ie niet cordless.
Ik zoek eigenlijk een cordless oplossing, maar dan een ´dit soort´ toetsenbord. Nergens kunnen vinden, en ik denk dat er wel markt voor is.
Kent iemand een aanbieder die degelijke cordless toetsenborden (/of desktop sets) aanbiedt ?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welke toetsenborden zijn volgens jou om welke reden niet geschikt?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:21
Volgens mij bedoelt hij dat ie een tobo zoekt zonder multimedia of windows toetsen, met rechte knoppen en geen frutseltjes die ze tegenwoordig op een tobo proppen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Dit is een vrij "irritant" probleem. Ik stel ook eisen aan mijn toetsenbord. Zo moet de backslash op een bepaalde plek zitten en ik wil een grote enter :P

Heb je een typenummer van dat ding? En hoe oud is tie?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• P.B.
  • Niet online
Pollewob schreef op 07 maart 2004 @ 01:06:
Welke toetsenborden zijn volgens jou om welke reden niet geschikt?
Velen: ik mis gewoon de heerlijke aanslag van IBM (of een Dell toetsenbord bijv). Er zijn al zo weinig cordless toetsenborden;
Maverick schreef op 07 maart 2004 @ 01:09:
Volgens mij bedoelt hij dat ie een tobo zoekt zonder multimedia of windows toetsen, met rechte knoppen en geen frutseltjes die ze tegenwoordig op een tobo proppen.
Mja, dat maakt niet zoveel uit.. Belangrijk is dat het degelijk is, met een lekkere aanslag. Bovendien moet het toetsenbord zwaar zijn, zodat het niet verschuift en naar mijn mening lekker aanvoelt :)
Bolk schreef op 07 maart 2004 @ 01:11:
Dit is een vrij "irritant" probleem. Ik stel ook eisen aan mijn toetsenbord. Zo moet de backslash op een bepaalde plek zitten en ik wil een grote enter :P

Heb je een typenummer van dat ding? En hoe oud is tie?
Februari 1996 is ie geproduceerd, P/N 75H9518

[ Voor 20% gewijzigd door P.B. op 07-03-2004 01:12 ]

Verwijderd

Zoek je ook die nl-layout? Alleen IBM heeft nog tobo met zo´n layout. Zie pricewatch.

• P.B.
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 12:04:
Zoek je ook die nl-layout? Alleen IBM heeft nog tobo met zo´n layout. Zie pricewatch.
Dat niet, liever US Internationaal layout :)

• P.B.
  • Niet online
*Kick*

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

IBM toetsenborden hebben volgens mij altijd zware toetsaanslag. Ik heb hier een Speedway / Sweex dus - en die typt heerlijk licht.
http://213.159.6.47/pagesiene/produkten/sw23ir.html
Dit is een variant met Infrarood... maar ik weet niet of dat echt te vertrouwen is, van dat merk. Bovendien heeft hij nog steeds zo'n vrolijk eiland met overbodige knoppen (ik heb zelf de sw20, ook met zo'n reeks ondingen)

*aaarghH!!! druk ik de Mute knop op mn toetsenbord in... blijft hij hangen... geluid uit... en het wil niet meer aan! :'( damnit! ding is volgens Windows nu niet gedempt namelijk :?

Hou het anders maar op een Logitech toetsenbord en laat je vooral niet meer door mij adviseren... :'( * Dark Blue bereidt zich voor op een lange tijd zonder geluid op de pc :'(

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 19:15
wat je zoekt is eigenlijk een cordless 'model m' keyboard (http://www.modelm.org). ik heb even gezocht, maar niks gevonden.
de techniek die je zoekt heet 'buckling spring', dat zijn de veertjes onder de toetsen die de heerlijke 'clickety-clack'-aanslag geven. er zijn keyboard-makers die dit nog gebruiken (o.a. Unicomp, zie http://store.yahoo.com/pckeyboards/keyboards.html), maar een draadloze heb ik niet kunnen vinden.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Anders misschien een losse adapter, zodat je je eigen tobo kunt houden, maar dan draadloos via een xtra kastje... tja, tis niet zo'n mooie oplossing :) maar ja..

BTW, ik heb zulke adapters al een eeuwigheid niet meer gezien, vroeger waren ze er wel, maar of je ze nog kunt krijgen?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Pagina: 1