Toon posts:

PC crasht herhaaldelijk, oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Oke 3de poging, nu even snel typen voordat ie wederom crasht. Sorry als het misschien wat kort en bondig wordt maar probeer zsm onduidelijkheden op te lossen.

Systeem:

GA 7vrxp,
2100+,
1 gig DDR
Gef Ti4600

Probleem--> Pc slaat vast, scherm op standby, pc start opnieuw op. Piep eerst vrij snel, dan momentje stil waarna ie om de halve seconde piept.

Dan geraak ik na 4/5 pogingen windows weer in waarna ie na varierend van 10 min tot 4 uur weer vast slaat.

Uitgesloten heb ik zover ik het kon: Software, videokaart, koeling.

Bij een grote speurtocht daarnet heb ik 3 stekkertjes van de voeding gevonden die behoren tot grote stekker die op het mobo gaat. Die er soort van afgefikt uitzagen.

Maar het vage is dat ik deze zelfde problemen zeg een maand geleden heb gehad maar die zijn toen verdwenen na een avondje. Maar nu is het al 3 dagen te ernstig.

Kunnen jullie me helpen met het vinden van de oorzaak? Tips? Trucs?

(srry als het in de search stond ofzo maar ik heb gewoon weg geen tijd ivm vastlopen enzo.)

Bedankt

Wouter

Verwijderd

Mogelijke oplossingen:

- Probeer een andere voeding. Misschien is die van jou brak?
- Zet je BIOS settings op default, dus de standaardwaarden.
- Probeer eens een herinstallatie van Windows.

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

hmmmm er zitten stekkertjes aan je psu die op je mobo horen maar ze zien er een beetje doorgefikt uit...
ja wat zou dat nou zijn :9

naar alle waarschijnlijkheid (scrabble 45 dubbele woordwaarde) is je voeding kapot, wat ook kan is dat hij het gewoon niet trekt.
heb zelf wel eens gehad dat de atx stekker van m'n 300 watt server psu vast gesmolten zat aan m'n gygabyte sdram mobo nadat ik er een iets te zware cpu koeling op had gezet..

dus even checken of je psu het wel aankan, heb je maybe goeie psu om het even te testen?? en check je volt lijnen even (motherboard monitor) als die er erg ver naast zitten weet je ook al dat er iets fout is. ( 3 volt op je 5 volt lijn bv is dus NIET goed ;) )

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt het was dus de voeding. De voeding trok het wel hoor 400 watt. Zit nu even tijdelijk 300 watt ivm leesdossier wat af moet :X bedankt