Toon posts:

RPC service houdt er mee op, geen virus

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik constant het probleem dat mijn computer er na een aantal minuten mee uitscheid. De ene keer sneller dan de andere keer; in beeld verschijnt een venster met daarin oa de volgende:

Bericht:
Windows moet opnieuw starten omdat de Remote Procedure Call (RPC)-service onverwacht is gestopt.

Ik moest meteen denken aan msblast, dus heb ik een stinger gedwonload en vervolgens laten draaien --> Geen blast of andere virussen aanwezig.
Ook de virusscanner (macAfee) kan niks vinden.

De melding bleef zich maar voordoen, dus heb ik maar de harde schijf geformatteerd. Ik had goede hoop dat dit de oplossing zou zijn, maar die hoop was snel vervlogen. Ook na het formatteren en opnieuw installeren van Windows kreeg ik weer die foutmelding. Ik weet niet meer waar ik moet zoeken.

Zelf denk ik dat dit geen hardwarematig probleem is, omdat de compu tijdens de installatie van windows geen problemen heeft gehad. Zijn er mensen die het probleem kennen en er een oplossing voor weten?

Alvast bedankt

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Mischien eens ff de search gebruiken :)

Je hebt het blaster virus, bij symantec kan je een removal tool halen
http://securityresponse.s...er.worm.removal.tool.html

[ Voor 30% gewijzigd door Pim. op 06-03-2004 23:35 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 23:31:
De melding bleef zich maar voordoen, dus heb ik maar de harde schijf geformatteerd. Ik had goede hoop dat dit de oplossing zou zijn, maar die hoop was snel vervlogen. Ook na het formatteren en opnieuw installeren van Windows kreeg ik weer die foutmelding. Ik weet niet meer waar ik moet zoeken.
ook gepatched?

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Heb je wel alle Windows Updates?
Want het kan ook zijn dat een virus je aanvalt.. want volgens mij is dat het geval bij mcblaster, je hoeft et zelf niet te hebben om op die manier aldoor restart te worden!
ps. windowsupdate fixxed dit dus

[ Voor 8% gewijzigd door bop op 06-03-2004 23:34 . Reden: ps erbij ;) ]

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Je mag het virus dan wel niet hebben, maar je Windows installatie heeft het beveiligingslek waardoor Blaster zich verspreidt nog altijd in zich zitten.
Download de patch van http://www.microsoft.com/security/incident/blast.asp en vergeet niet voortaan regelmatig Windows Update te draaien ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rafe op 06-03-2004 23:35 ]

Verwijderd

Windows Updates zijn bij mij een soort virussen opzich ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 23:40:
Windows Updates zijn bij mij een soort virussen opzich ;)
Dat verklaart een hoop.

Gebruik de search maar eens hoe je dit moet oplossen, ik raad je aan om voor de updates te gaan.

Deze gaat dicht.

Edit:
Slecht opgelet. :X
Dacht dat jij de TS was. :P

Zal zo even de titel aanpassen, want "virus?" is niet echt duidelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik weer. Bedankt voor de snelle reacties. Het is idd zo dat die k** worm zich weer genesteld had op mijn pc. Mijn probleem was dat ik na het draaien van de stinger niet meteen ook die update had gedownload van microsoft. Gevolg was dat na het opnieuw opstarten de worm er waarschijnlijk alweer opzat. De fixblast van symantec bood aan om meteen een verbinding te maken met de site van microsoft voor de patch. Meteen gepatched en voorlopig geen probleem meer 8)

Vanaf vandaag staat mijn virusscanner weer op vol-actief en de windowsupdate wordt dagelijks gechecked. --> Een gewaarschuwd man telt voor twee!!!! :9 :9

Gr. R

Verwijderd

Problem solved. :)

Ik gooi hem dicht, want de topictitel klopt niet. Het was dus toch een virus. :P
Daarnaast is dit dus meer dan vaak genoeg voorbij gekomen.
En zo kan ook verder niemand meer aanprutsen in dit topic :X :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.