Card-reader start steeds niet op

Pagina: 1
Acties:

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Ik heb een Medion 8080XL systeem, en daar zit een cardreader in (SD, Flash etc. ). Maar nu start deze cardreader vaak niet op als de computer aan wordt gezet. Ik had de hardware al met de nieuwste firmware geïnstalleerd, maar dit werkte eerst wel. Maar na een paar keer opstarten niet meer.

Heeft iemand een idee hoe ik dit conflict kan opzeilen? Ik heb het idee dat het te maken heeft met de USB1.1 en USB2.0 protocollen die allebei aanspraak willen maken op dit device. (ergens gevonden op GOT), maar ik weet niet hoe ik dit probleem dan op zou moeten lossen.

Verwijderd

Ik kan alleen maar zeggen dat ik hetzelfde probleem heb op een XPpro-systeem. Doorgaans maak ik de USB aansluiting van de Sandisk cardreader even los en weer vast. Dan start de zaak op.

• burlapp
Ik ben er net achter gekomen dat als ik de hoofdvoeding van de PC uit zet, dat dan alles wel weer normaal werkt. Dit blijft dan ongeveer een weekje goed gaan, maar daarna krijg je dezelfde problemen weer.

Dan moet ik weer de hoofdvoeding uit zetten (knopje aan de achterkant), en daarna doet ie het weer.

Iemand een idee hoe dit kan, en waarom hij pas na een week die rare fouten gaat geven (dat ie dus de cardreader niet kan vinden)

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 16:10

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Wat je eens kunt proberen om dit probleem te verhelpen is de pc aansluiten op een geaard stopcontact. Of indien mogelijk met een ijzedraadje aan een verwarming cq waterleiding verbinden. Dit probleem heeft te maken met de reststroom en is bekent bij de Medion pc's vanaf de MD8000.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem het cardreader reageert niet wanneer ik een memory card insteek. en ik heb geen knopje achter mijn pc dus dat kan ook niet :(

• burlapp
trek dan gewoon een keer per week de hoofd-voedingskabel eruit (als je PC Natuurlijk uitstaat :D), dan doet ie het denk ik ook weer

Verwijderd

Mijn PC (Microstar = zelfde fabrikant als Medion) had exact hetzelfde probleem als omschreven door burlapp.
Mijn oplossing was het opnieuw (en ditmaal goed!) insteken van het zwarte verbindingskabeltje van de cardreader in het moederbord . Gewoon een los contact dus.
Na deze actie start de PC ook vele malen sneller op
Pagina: 1