Rechter verbiedt DVD X Copy

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Quote van nu.nl :
Een New Yorkse rechter heeft het softwarebedrijf 321 Studios verboden een programma te verkopen waardoor consumenten DVD’s konden kopiëren. Volgens de rechter is het bedrijf in overtreding van de Digital Millennium Copyright Act (DMCA). Dat meldt de BBC op haar website.

Het programma, DVD X Copy, omzeilt de beschermingscodes tegen het kopiëren van de DVD. Volgens het bedrijf is het programma ontworpen zodat eigenaars van DVD’s een back-up kunnen maken. Volgens de Amerikaanse filmliga, Motion Picture Association of America (MPAA), vergrootte het programma de enorme problemen met illegaal kopiëren waar zij mee geconfronteerd wordt.
Ik weet niet hoe de wet via internet in elkaar zit, maar betekent dat dat submits zoals deze niet geheel legaal meer zijn? :?

Jaja, ik weet dat we niet in Amerika leven, maar je kan erop wachten dat iets of iemand gaat roepen dat het ook in Nederland illegaal is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik vind het allemaal te achterlijk voor woorden.
Legale zaken worden dus tegengewerkt omdat ook illegaal gebruikt kan worden?

Ik vind het om eerlijk te zijn net zo idioot als schroevendraaiers gaan verbieden omdat men er anderen mee neer kan steken....
Nu is iemand neersteken of een CD illegaal kopiëren wel wat anders natuurlijk, maar toch...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er wordt geen link naar een mirror gegeven ofzo, maar naar de originele site geloof ik, dus imo is er niets aan 't handje :)

Verwijderd

De DMCA is hier toch niet geldig? :?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DMCA is alleen geldig in USA. Vergeet ook niet dat wij ons ook niet altijd aan de wet houden: beta's van Windows Service Packs worden gepost evenals advertentie-removers voor programma's. Dus mocht het ooit illegaal zijn, dan beslist Tweakers.net nog altijd of het gepost wordt of niet :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Robin op 06-03-2004 22:20 ]

Verwijderd

edit:
Dan reply je, de gast die je quote edit zijn bericht, waardoor jouw post niet klopte, dan maak je een nieuwe reply, en dan kom je erachter dat Longbeard al een dergelijke post heeft gemaakt :X

[ Voor 227% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 22:24 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:32

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Omdat een Amerikaanse rechter, volgens de Amerikaanse Wetgeving (DMCA), een programma verbied, dan heeft die uitspraak geen gerechtelijke invloed in de rest van de wereld, zodoende ook niet in Nederland. Dus is het geen enkel probleem dat een Nederlandse site, zoals Tweakers.net, een link legt naar een programma dat in Nederland niet is verboden.

[ Voor 4% gewijzigd door Longbeard op 06-03-2004 22:23 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

<hier stond onzin>

[ Voor 82% gewijzigd door Microkid op 06-03-2004 22:34 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1