FTP poortmappings op tweaked alcatel modem

Pagina: 1
Acties:

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik wil m'n ftpo open zetten achgter een tweaked alcatel modem
(ik heb de FAQ gelezen..)
maar las ik poort 20 +21 open zet d.m.v. poortmapping dan lopen mensen vast op het list commando en komen duis niet verder.
ik ben vervbolgens verder gaan kijken hoe ik dat zou kunnen oplossen..

en volgens de handleiding vam serv-u moet ik een reeks poorten na 1024 open zetten voor passive ftp
klopt dit?
en welk commando moewt ik daar precies voor gebruiken
deze:
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.151:1024 outside_addr=0.0.0.0:5000
?
(wat ik uit de faq heb begrepen zou dit poorten 1024-5000 forwarden naar 10.0.0.151)

en als ik defserver aan zet dan werkt mijn ftp wel goed maar dan kunnen de andere pc niet meer op internet :?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:38
Als je DEF_server instelt, kan iedereen nog in je huis internetten. Alleen alle requests van buitenaf gaan naar de def_server. Je moet alleen wel een goede antivirus hebben en een goede firewall.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• mschol
  • Niet online
IJnte schreef op 06 maart 2004 @ 21:57:
Als je DEF_server instelt, kan iedereen nog in je huis internetten. Alleen alle requests van buitenaf gaan naar de def_server. Je moet alleen wel een goede antivirus hebben en een goede firewall.
ik zeg dus dat dat dus niet zo is.
dat vind ik zo vreemd...

ow eff ter informatie:

pc1
DHCP IP 10.0.0.150

pc2
Static IP 10.0.0.151
ftp, http server + emule

modem: alcatel speedtouch home
dhcp range 10.0.0.150 - 10.0.0.200
laatste firmware die te krijgen is bij weethet.nl

[ Voor 27% gewijzigd door mschol op 06-03-2004 22:09 ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:38
Het getweakte alcatel modem ondersteunt maar 4 DHCP clients als ik het goed gelezen heb. Als je ze nou een vast IP geeft, dan heb je misschien er geen last meer van. Ik heb zelf 6 pc's thuis op het alcatel modem, en ik heb een def_Server...

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• mschol
  • Niet online
IJnte schreef op 06 maart 2004 @ 22:12:
Het getweakte alcatel modem ondersteunt maar 4 DHCP clients als ik het goed gelezen heb. Als je ze nou een vast IP geeft, dan heb je misschien er geen last meer van. Ik heb zelf 6 pc's thuis op het alcatel modem, en ik heb een def_Server...
probleem is dat ik dat dus leiver niet doe want mijn pa die wil met zijn laptop een vpn aankunnen leggen naar zijn werk en op zijn werk gebruiken ze dhcp.. dus dan zou hij continu dhcp aan/uit moeten zetten... en dat is wat minder

maar ik zal het in iedergeval een keer proberen om te kijken of dat het vreemde gedrag van defserver verklaart