PC crasht maar gaat 15 tellen weer verder.

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 17:16

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Me PC doet de laatste tijd heeeel vreemd. Ik denk 1 keer per 2 uur als ik gewoon aan het internetten enzo ben dan lijkt het alsof de PC crasht: PC reageert niet meer op muis of toetsenbord en het geluid (mp3) valt uit. En dan 15 tellen later doet de PC net alsof er niks aan de hand is, de PC unfreezed als het ware. Dit heb ik echt nog nooit mee gemaakt.

Ik heb een Ati 9700 (Catalyst 4.2), Audigy 2 met de nieuwste drivers, NForce2 met de nieuwste drivers en draai WinXP Pro. De ventilatie in me kast is prima. Ook heb ik een Enermax 350 Watt voeding.

Me PC is niet overgeklokt behalve me videokaart een beetje. Fast Writes en AGP8x staat uit.

Iemand een idee wat dit kan zijn??? Want ik in ieder geval helemaal niet. :?

Verwijderd

Dit probleem had ik af en toe met spellen. Ik terug naar de winkel , daar hadden ze de PC een week lang getest. Het moederbord bleek niet goed meer te zijn.

Ik heb nu een nieuwe en alles werkt weer goed :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Draaien er geen dubieuze proggies op de achtergrond?
Draai Ad-aware ook ff :) (www.lavasoft.de) :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Ik hoop niet dat het me moederbord is maar hopelijk iets software matig of een instelling.

Ik draai Ad-Aware, SpyBot S&D, nieuwste Windows Updates en af en toe scan ik op virussen dus dat kan het allemaal niet zijn.

Verwijderd

Sandermvdb schreef op 06 maart 2004 @ 21:17:
Ik hoop niet dat het me moederbord is maar hopelijk iets software matig of een instelling.

Ik draai Ad-Aware, SpyBot S&D, nieuwste Windows Updates en af en toe scan ik op virussen dus dat kan het allemaal niet zijn.
Ik denk niet dat er een speciale instelling is dat je pc 15 sec laat hangen :P
Als je nog een aparte schrijft hebt of zo of een beetje plaats, dan kan je misschien eens snel je os opnieuw installeren en kijken of het daar werkt. Zo kan je dan alles uitsluiten. Ik zou ook eens wat benchmarks draaien en memtest of zo. Kan nooit kwaad

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 10:46 ]

Verwijderd

Is er veel schijfactiviteit als de PC hangt? Brandt het rood lichtje constant?

Verwijderd

ik denk dat een of ander proces gewoon 100% cpu nodig heeft, en dat daardoor de pc effe niet reageerd.
ik heb het hier ook heel af en toe.
bij mij is het alleen als ik met IE aan het surfen ben, en ik een venster dat niet reageerd wil sluiten.

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Ik heb het net voor het eerst ook in een spel gehad: lekkere pot Generals aan het doen. Spel freezed en 20 tellen later ofzo gaat het spel weer verder.

Snap er echt helemaal niks van..... :?

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 23:52

GreyGhost

Het is een spook

...en af en toe scan ik op virussen...
Een beter moment om eens je virus definities te updaten en te scannen is er de laatste tijd niet geweest. Dus als dat "af en toe" meer dan een maand geleden is lijkt het me een goed moment.

For I am grey, between the darkness and the light

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Echt heel raar, het probleem dat ik een half jaar geleden had (het freezen) heb ik nu weer!! Me PC draait perfect, opeens freezed hij compleet en 10 tellen later gaat hij verder alsof er niks aan de hand is. Echt heel apart.
De afgelopen maanden heb ik nergens last van gehad maar nu opeens weer wel. Heel misschien is het me NForce driver.

Iemand anders suggesties? (Virus of Spyware is het niet)

Verwijderd

triest , ik had dit ook , ik heb toen gewoon wat zitten foefelen , ik had een msi moederbord, eerst vanalles geprobeerd zoals ram / hdd'kes etc etc

het bleek toen de raid controller te zijn , een compleet verkeerde driver er over geinstalled en toen werkte het , na bios update welis waar ... Dus ik zou bios update'je doen en dan eens proberen , als er schijven in raid hangen , koppel die eventjes af en test eens , als het dan werkt , dan zal het 9/10 aan de raid liggen ... en dan moet je foefelen met de drivers

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik zou zoals de eerdere reacties eens een ander schijfje erin hangen en alles overnieuw installeren
daarnaast even wat benchmark en test tools er op loslaten om alles uit te sluiten
het lijkt wel een probleem met gefragmenteerde schijven namenlijk

Wanneer je pc te vol staat of alles een tijdje niet gedefragmenteert is krijg je namenlijk ook dit soort problemen.
dan gaat de pc namenlijk bufferen op de harde schijf en wanneer die te vol staat of flink gefragmenteert is dan duurt dat wat langer.

Verder kan je ook eens kijken of de condensatoren van je mobo niet lekken kan namenlijk ook een probleem zijn van een instabiel systeem

computer voor alle werkzaamheden

Pagina: 1