Pinnacle PCTV werkt niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83290

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds vanmiddag heb ik een Pinnacle PCTV kaart gekocht.

Alle drivers succesvol geïnstalleerd maar hij werkt niet! Ik zoek zender op "pal" of iets dergelijks. Hij vind wel enkele kanalen, maar dan zit er een erge ruis doorheen. Wanneer ik het wil bijstellen door aan het frequentie balkje te slepen, dan word het er niet beter op.

De software loopt ook erg veel vast. :'(

In het begin dacht ik dat het een IRQ probleem was, omdat hij vaak vast liep. Het bleek toch niet zo te zijn omdat ik de TV kaart in het PCI slot erboven drukte, en nog steeds last heb van vastlopers.

Hieronder specs van mijn overige hardware:
* AMD XP 2500+
* ASUS A7N8X Delux rev. 2
* 512DDR PC2700

Weet iemand van jullie misschien wat het zou kunnen zijn?

Bij voorbaat dank,
Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43074

probeer eerst een zo kort mogelijke coax kabel verbinding naar je pc te hebben, zodat je weet dat het niet aan het signaal kan liggen. Installeer verder de nieuwste versie van directx. Je kan trouwens ook een ruisfilter bij de instellingen aanzetten zodat het beeld wat mooier wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Ik heb dezelfde kaart, bij mij gaf hij in het begin problemen met het zoeken naar zenders. Bleek de aansluiting van de coaxkabel op de kaart het euvel. De coaxstekker van mijn kabel zat niet goed klem. Ik heb met een tang de coaxaansluiting voorzichtig aangeknepen, waarna ik geen problemen meer heb gehad.

Geen softwareproblemen gehad, maar er is een update beschikbaar, zie meuktracker: Pinnacle PCTV 5.50

JPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de laatste DirectX al geïnstalleerd, dus dat zat wel oke.

Momenteel ben ik bij een vriend, dus zodra ik thuis ben heb ik een goede COAX tot me beschikking. ;)

Maar de COAX kabel die ik in me TV kaart stop hier werkt goed icm zijn TV. :?

Is er misschien nog alternatief softwarepakket die ik kan gebruiken op deze TV kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JPS43 schreef op 06 maart 2004 @ 20:55:
Ik heb dezelfde kaart, bij mij gaf hij in het begin problemen met het zoeken naar zenders. Bleek de aansluiting van de coaxkabel op de kaart het euvel. De coaxstekker van mijn kabel zat niet goed klem. Ik heb met een tang de coaxaansluiting voorzichtig aangeknepen, waarna ik geen problemen meer heb gehad.

Geen softwareproblemen gehad, maar er is een update beschikbaar, zie meuktracker: Pinnacle PCTV 5.50
Is dit de laatste software! :? Ik heb op de software CD v5.7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43074

Anoniem: 83290 schreef op 06 maart 2004 @ 20:57:
Ik heb de laatste DirectX al geïnstalleerd, dus dat zat wel oke.

Momenteel ben ik bij een vriend, dus zodra ik thuis ben heb ik een goede COAX tot me beschikking. ;)

Maar de COAX kabel die ik in me TV kaart stop hier werkt goed icm zijn TV. :?

Is er misschien nog alternatief softwarepakket die ik kan gebruiken op deze TV kaart?
storing met een tv kaart zie je veel sneller dan op een tv, omdat monitoren hogere resolutie hebben. Je kan wel alternatieve software pakketen gebruiken, maar geen drivers denk ik. Zobizo is pinnacle software om te ;( ;( ;( ;( als je iets wilt capturen. Gebruik daarvoor virtual dub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63780

Zet ens 'Snelzoeken' uit bij het zoeken na kanalen. Dat ie zich steeds hangt zal wel aan een gammele drivers liggen, moet je de nieuwste downloaden en anders kan je nog Dscaler als programma gebruiken, heerlijk programmaatje.
Kep de pctv-rave heerlijk kaartje :P

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 63780 op 06-03-2004 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 63780 schreef op 06 maart 2004 @ 21:11:
Zet ens 'Snelzoeken' uit bij het zoeken na kanalen. Dat ie zich steeds hangt zal wel aan een gammele drivers liggen, moet je de nieuwste downloaden en anders kan je nog Dscaler als programma gebruiken, heerlijk programmaatje.
Kep de pctv-rave heerlijk kaartje :P
Ik heb verschillende Dscaler versies getest. Welke gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63780

Anoniem: 83290 schreef op 06 maart 2004 @ 21:15:
[...]

Ik heb verschillende Dscaler versies getest. Welke gebruik jij?
Versie 4.01 Werkt fantastisch, je moet em alleen ff instellen met dat wizardje. De tuner is een philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 63780 schreef op 06 maart 2004 @ 21:26:
[...]
Versie 4.01 Werkt fantastisch, je moet em alleen ff instellen met dat wizardje. De tuner is een philips.
Ik kan hem echt niet aan de praat krijgen! Hij Dscaler herkent hij mijn Pinnacle niet eens. Uit de volgende apparaten kan ik kiezen:

Afbeeldingslocatie: http://www.ivokox.nl/backup_directory/Gathering%20of%20Tweakers/pinnacle_tvkaart.png

Welke moet ik kiezen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 83290 op 06-03-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Anoniem: 83290 schreef op 06 maart 2004 @ 20:59:
[...]

Is dit de laatste software! :? Ik heb op de software CD v5.7!
Misschien heb jij een andere kaart. Ik heb de PCTV pro, laatste software versie is 5.50, zie http://www.pinnaclesys.co...uct_name=PCTV&page_id=509
Voor de PCTV Stereo is de laatste versie 5.8, zie http://www.pinnaclesys.co...PCTV%20Stereo&page_id=509 Misschien heb jij deze kaart, is er in ieder geval een update beschikbaar.

JPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107121

Bij mij liep ie ook constant vast :( , heel vervelend. Bleek te liggen aan het kazaa lite codec pak. Kijk je codecs ff na en verwijder die eens mischien helpt dat tegen het constante vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JPS43 schreef op 06 maart 2004 @ 23:24:
[...]

Misschien heb jij een andere kaart. Ik heb de PCTV pro, laatste software versie is 5.50, zie http://www.pinnaclesys.co...uct_name=PCTV&page_id=509
Voor de PCTV Stereo is de laatste versie 5.8, zie http://www.pinnaclesys.co...PCTV%20Stereo&page_id=509 Misschien heb jij deze kaart, is er in ieder geval een update beschikbaar.
Ik heb inderdaad de PCTV stereo. Momenteel ben ik de 5.8 update aan het downloaden.

straks meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94882

Ik heb zo'n kaart bij de dixons gelopen. Liep de hele tijd vast en geen zender (tenminste weinig, geen ned 1,2,3 etc). Boos terug, kaart omgeruild, werkte nog niet. Andere HDD gepakt, xp geinstalleerd en weer hetzelfde. K*T! Toen ben ik eens verder gaan kijken. Ik vroeg inlichtingen bij een kennis, had hetzelfde probleem. De pc aarden!!!!!!!!!!!

Nu werkt ie kei fijn, geen probs meer en de software is stabiel! topkaartje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105559

Pinnacle PCTV software zuigt echt flink... ik heb idd alleen een drivertje geinstalled via het hardware scherm in XP en daarna lekker laten draaien op Scaler 4.10 (als ik me niet vergis)... Bij die update van PCTV kon ik opeens geen beelden meer opnemen... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 94882 schreef op 06 maart 2004 @ 23:33:
Ik heb zo'n kaart bij de dixons gelopen. Liep de hele tijd vast en geen zender (tenminste weinig, geen ned 1,2,3 etc). Boos terug, kaart omgeruild, werkte nog niet. Andere HDD gepakt, xp geinstalleerd en weer hetzelfde. K*T! Toen ben ik eens verder gaan kijken. Ik vroeg inlichtingen bij een kennis, had hetzelfde probleem. De pc aarden!!!!!!!!!!!

Ik kan mijn PC ook wel eens proberen te aarden. Kan dit ook gewoon door de behuizing aan de vervarming vast te maken met een ijzerdraadje?

Ik heb hier op mijn slaapkamer namelijk geen echte aarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 105559 schreef op 06 maart 2004 @ 23:38:
Pinnacle PCTV software zuigt echt flink... ik heb idd alleen een drivertje geinstalled via het hardware scherm in XP en daarna lekker laten draaien op Scaler 4.10 (als ik me niet vergis)... Bij die update van PCTV kon ik opeens geen beelden meer opnemen... :r
Hoe heb je hem bij Dscaler aan de praat gekregen dan? Ik krijg enkel ruis...

Wat heb je bij dit wizard menu dan ingevuld:

(menu van afbeelding bovenin dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uhm... ok hij vond dat dus bij mij automatisch... ik moet ff naar boven rennen om dat te achterhalen... maar install dus alleen die driver van die cd en niet de software... echt heel veel probs mee gehad... loopt vast enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:47
Anoniem: 94882 schreef op 06 maart 2004 @ 23:33:

Kreeg je dan ook van die "leuke" blauwe foutmeldingsscermen en ging je computer dan opnieuw starten? Dat had ik namelijk, dus misschien binnekort maar eens ff pc aarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou mensen, ik krijg dit ding werkelijk niet aan de praat!

Terwijl ik niet eens een echt n00b ben! >:)

Iemand een alternatief? Of is de enige mogelijkheid: terugbrengen en een andere vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok.. hier even twee screenshots van mijn dscaler...
NB dit is Dscaler 4.18...
http://deinterlace.sourceforge.net/downloads.htm

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fjnrykee/1.gif

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fjnrykee/2.gif

edit:
Nogmaals.. op die cd staat alleen die driver... install PCTV vision niet! die 50mb zorgt voor probs :r

edit:
OK, ik ga maffen... succes ermee... als je nog meer wilt weten over mijn instellingen, wil ik ze graag geven... over 10 uur ofzo...
:P

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 105559 op 07-03-2004 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 105559 schreef op 07 maart 2004 @ 00:22:
ok.. hier even twee screenshots van mijn dscaler...
NB dit is Dscaler 4.18...
http://deinterlace.sourceforge.net/downloads.htm

[afbeelding]

[afbeelding]

edit:
Nogmaals.. op die cd staat alleen die driver... install PCTV vision niet! die 50mb zorgt voor probs :r
Ik heb een hele andere chipset!

Namelijk de: SAA7134

Voor zover ik weet ondersteund geen enkel tooltje die chipset!

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94882

Even een reactie op de blauwe schermen ivm pc aarden. Ik heb XP enb had daarin nog nooit een blue screen error gezien tot pctv rave. daarom ging ik ook terug, maar lag idd aan het aarden van de pc. Toen ie geaard was niet meer! (wat zo'n draadje aan de verwarming toch al nie kan doen! 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijks eens... dscaler 4.18 nogmaals...

Version 4.1.8?Beta?[Setup Program] [Source Zipped]
Support for SAA713x based cards
Support for CX2388x based cards
Multi-monitor support
New MoComp2 deinterlacing mode
Lots of other changes and fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:47
Anoniem: 94882 schreef op 07 maart 2004 @ 00:51:
Even een reactie op de blauwe schermen ivm pc aarden. Ik heb XP enb had daarin nog nooit een blue screen error gezien tot pctv rave. daarom ging ik ook terug, maar lag idd aan het aarden van de pc. Toen ie geaard was niet meer! (wat zo'n draadje aan de verwarming toch al nie kan doen! 8)7 )
Same for me, binnekort dus echt ff aardedraadje door het huis heen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106726

Ik heb een PCTV Pro TV-kaart en m'n computer was tot vandaag toe nog niet geaard.
Ik heb er he-le-maal geen problemen mee gehad.
Maar ik had af en toe een keer een vastloper om 1 of andere rede, maar meer ook niet.

Succes ermee verders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De TV kaart werkt!

Je wilt het niet weten, maar toch. Hij draait met de bijgeleverde software netjes!

De oorzaak van het probleem is de voeding! :P Het is slechts een 300Watt, en door mijn overklok van 2500+ naar 3200+ en 9800Pro naar 9800XT nam dat alle overige stroom weg!

Nu ik alles heb teruggeklokt werkt alles goed!

Morgen dus even een nieuwe voeding kopen...

Toch bedankt voor jullie moeite...

Met vriendelijke groet,
Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94631

Anoniem: 105559 schreef op 06 maart 2004 @ 23:38:
Driver is met dScaler niet nodig, want die spreekt de hardware rechtstreeks aan. Deze eigenzinnigheid van de makers is ook meteen de keerzijde van de pret, want ik heb in een tijdsbestek van een jaar vier verschillende versie geprobeerd (want de bijgeleverde software is niet alles), maar werd keer op keer teleurgesteld. Pas de laatste keer werkte mijn PCTV Pro helemaal, alleen kon hij geen enkele zender vinden.

Een beter alternatief, die ook rechstreeks in DivX kan encoden, is Showshifter.

Ik heb nu een versterker ervoor, en in combinatie met de v5.50 software haal ik hele goede resultaten. Zowel qua stabiliteit als qua kwaliteit. Je moet een redelijk snelle harde schijf hebben en geen eMule op de achtergrond die ondertussen dingen op de schijf doet. Als je capped in 3Mbit ofzo, dan. Anders maakt het niet zoveel uit.

Het lijkt er trouwens op dat de software niet blij is met overklokken. Ik draaide eerst een FSB van 140 ipv 133 en daarmee liep de handel gewoon vast (blauw scherm en reboot) na een half uur capturen ofzo. Nu heb ik 100 Mhz opgeofferd voor wat extra stabiliteit en ik wilde dat ik het eerder had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Anoniem: 83290 schreef op 07 maart 2004 @ 17:03:
De TV kaart werkt!

Je wilt het niet weten, maar toch. Hij draait met de bijgeleverde software netjes!

De oorzaak van het probleem is de voeding! :P Het is slechts een 300Watt, en door mijn overklok van 2500+ naar 3200+ en 9800Pro naar 9800XT nam dat alle overige stroom weg!

Nu ik alles heb teruggeklokt werkt alles goed!

Morgen dus even een nieuwe voeding kopen...

Toch bedankt voor jullie moeite...

Met vriendelijke groet,
Ivo
Dit is zeer grote onzin. De standaard software is super instabiel, bij loopt ook vast. Wat het probleem (in alle waarschijnlijkheid) is, is het feit dat je windoosch engels is. Hierdoor gaat ie continu op NTSC staan, ik heb het probleem ook. Na meerdere malen opnieuw laten zoeken blijft ie uiteindelijk wel gewoon op PAL staan en vindt ie alle kanalen.

De voeding kan totaal geen effect hebben om het zenderzoeksysteem/bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94631

Mijn software is niet meer vastgelopen sinds ik niet meer overklok. Of dat nu een tekortkoming van de kaart is, of dat de software de geest geeft bij alles hoger dan de default FSB weet ik niet.

Het is geen geweldig stuk programmatuur (qua snelheid, zappen gaat bijv. sneller in andere software) maar echt niet zo waardeloos als het steeds wordt afgeschilderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De voeding kan totaal geen effect hebben om het zenderzoeksysteem/bereik.
Hij vond altijd wel kanalen, maar kon ze niet weergeven. Het beeld ging stil staan, en de software vloepte uit.

Wanneer ik mijn DVD speler, DVD brander, CD brander en draadloze netwerkaart weer aansluit werkt het niet lekker.

Wanneer ik een ASUS prob kijk dan geeft de voeding maar 4.25 volt waar hij 5 volt zou moeten geven. Wanneer de meeste hardware ontkoppeld is geeft de voeding wel voldoende stroom!

Daarom denk ik dat het aan de voeding ligt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09-2020
Heb sinds gister ook de pctv pro, maar enige probleem dat ik ermee heb (software 5.5 en patch 5.5a op een asus a7n8x deluxe rev 2.0, amd xp 2600+ met 512b, ati 9600 pro) is dat sommige zenders er mooier uitzien dan andere (lees rtl4 geeft strepen) en die krijg ik met fijnafstemming niet beter. Probleem 2 is dat hij Yorin niet vindt, ook niet als ik de frequentie handmatig invoer. Probleem 3 is dat hij de canal+ signalen ook niet toont, dit terwijl ik met cablecrypt wilde gaan kijken (op zondag rond 1430, met het radioverslag van hans van vliet erbij, mocht het zo zijn dat ik niet over dit soort proggies mag praten op het forum, let me know dan edit mn msg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

MMMMMM schreef op 23 maart 2004 @ 07:17:
Heb sinds gister ook de pctv pro, maar enige probleem dat ik ermee heb (software 5.5 en patch 5.5a op een asus a7n8x deluxe rev 2.0, amd xp 2600+ met 512b, ati 9600 pro) is dat sommige zenders er mooier uitzien dan andere (lees rtl4 geeft strepen) en die krijg ik met fijnafstemming niet beter. Probleem 2 is dat hij Yorin niet vindt, ook niet als ik de frequentie handmatig invoer. Probleem 3 is dat hij de canal+ signalen ook niet toont, dit terwijl ik met cablecrypt wilde gaan kijken (op zondag rond 1430, met het radioverslag van hans van vliet erbij, mocht het zo zijn dat ik niet over dit soort proggies mag praten op het forum, let me know dan edit mn msg)
Cablecrypt mag je hier idd niet over praten. ;)
Maar heb je de software wel op 'antenna' ingesteld, want de frequentie tabel van je kabelboer is daarop gebaseerd.
En als sommige zenders slecht zijn moet je er een versterker tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
Nee ik heb kabel geselecteerd ! Maar omdat hij de rest van de zenders wel vond dacht ik dat dat goed was. Of bedoel je dat ik alleen voor handmatige invoer de antenne moet selecteren ? Ik woon trouwens in Schiedam, als iemand de lijst compleet heeft GRAAG !

[ Voor 17% gewijzigd door MMMMMM op 23-03-2004 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

MMMMMM schreef op 23 maart 2004 @ 10:57:
Nee ik heb kabel geselecteerd ! Maar omdat hij de rest van de zenders wel vond dacht ik dat dat goed was. Of bedoel je dat ik alleen voor handmatige invoer de antenne moet selecteren ? Ik woon trouwens in Schiedam, als iemand de lijst compleet heeft GRAAG !
Hij zal inderdaad wel zenders vinden, maar die frequenties komen niet overeen met die in de tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
dus jij zegt opnieuw autoscannen maar dan op antenna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

MMMMMM schreef op 23 maart 2004 @ 11:32:
dus jij zegt opnieuw autoscannen maar dan op antenna?
Nee, ik neem aan dat je wel weet wie in schiedam de kabelboer is, dus kijk even op hun website, en voer de frequenties handmatig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
i see, ga het vanavond proberen

http://www.caiw.nl/frequentie-tv.pdf

[ Voor 42% gewijzigd door MMMMMM op 23-03-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
Was gister laat thuis, heb wel opnieuw gescand op antenne, maar hij vind precies dezelfde zenders. Ga vanavond proberen yorin handmatig toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb hetzelfde probleem. een pctv pro (win xp sp2) maar vind geen zenders. hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
damned, waardeloos werkt echt voor geen meter, dscaler, christv van alles geprobeerd maar werkt neit (codecs eraf halen etc etc). Schijnt dat het met een ati kaart niet werkt klopt dit?

ik denk dat ik maar een goedkoop kaartje koop ergens
Pagina: 1