Alweer een netwerk probleem, Ethernet ..?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik heb een probleempje / vraag.
Ik wil 2 pc's met elkaar verbinden zonder tussenkomst van een hub. Dus twee netwerk kaarten met elkaar verbinden. De pc's staan 10cm naast elkaar dus bekabeling lijkt me geen probleem.

Ik bezit moment over een ISA 3COM Etherlink III netwerk kaart.
Welke kaart zou ik bij moeten kopen en ondersteunt deze kaart wel een verbinding met twee netwerkkaarten..

gaarne jullie advies,
oh ja,
welke kabels heb ik in zo'n geval nodig ?
coax, utp ? ben niet zo thuis in dat hele netwerk gedoe..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Als je alleen 2 pc's met elkaar wilt verbinden maakt het eigenlijk niet echt uit wat voor NIC je erin gooit, ik zou zelf voor 3Com gaan, maar dat hangt van je budget af.

De Etherlink III is een utp-kaart, dus je moet een crosslink (ook wel crossover) UTP kabel kopen (dit moet om dat je geen hub er tussen hebt)...

Sux6,
Wouter

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kunt eventueel ook een coax aansluiting aanleggen. Zorg wel dat je dan 2 zogenoemde terminators hebt en natuurlijk 2 coax ethernetkaarten. Coax zijn die dikke `tv` kabels, utp lijkt op een telefoon kabel :]
Ik raad je ook Wouters aansluiting aan. Let er inderdaad op dat je een `crosslink` kabel hebt.
Veel plezier

Verwijderd

BNC zou ook idd kunnen ja, maar dan moet die Etherlink III wel net het combi model zijn, anders moet je nl. 2 nieuwe ipv 1 nieuwe NIC kopen...

Greetz,
Wouter

• Crusader
  • Laatst online: 16:33

Crusader

Arc Nature

Howdy

mocht je zelf zo'n crosscable willen maken, of je kent iemand die handig is met die dingen, neem een UTP kabel en verbindt de volgende pinnen door:
1 <-> 3
2 <-> 6
3 <-> 1
6 <-> 2

Kweetnie wat die kant-en-klaar kabels kosten, maar meestal is zelfbouw goedkoper (als je al zo'n tang hebt, anders ben je wel duurder uit).

Enne, ethernet coax LIJKT op TV coax, maar is het net niet. Verwacht problemen als je TV coax gebruikt, je hebt geluk als het wel werkt. TV Coax is van het zg. type RG-59 (75 Ohm), Ethernet Coax is type RG-58, is een iets dunnere kabel (50 Ohm).
Sorry voor deze tech info, moest het ff kwijt ;-)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
doe gewoon utp crosscable is het makkelijkst en geeft het minst problemen
ik heb zelf ook jaren op bnc gedraaid en ben een jaar geleden op utp overgestapt en ik had meteen veel minder problemen en veel minder fouten op gekopieerde bestanden
en tja als je gewoon een 10 mbit netwerkje wilt aanleggen en je hebt al een netwerk kaart
koop gewoon een realthek voor de pc waar de minste hardware inzit en een crosscabletje is de beste oplossing en goedkoopste

.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
PCI Target , 10 Mbps, NE-2000 Compatible f 39,-

Would this do the trick ?
hoeveel kost zo een cross-over kabeltje ?
gulden of 10 ?

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Je kunt toch het beste Coax nemen...met een NE 2000 Compatible kaart.
Voor gamen etc. is dat snel genoeg..
Maar als je 3 com kaarten neemt met croslink ben je ten eerste vet veel geld kwijt.
Ten tweede als je het hebt aangeschaft is er weinig kans dat ie het in een keer doet...het is zo'n geklooi
BTW: als je tegelijk ook wilt internetten wordt het helemaal lastig....
Er zijn namelijk maar weinig die Seagate of Wingate snappen...En dan moet je dus 2 kaarten in die Server hebben onder windows...dat wordt echt kloten
su6 ermee !

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Coax of niet, ik heb nou eenmaal al een netwerkkaart met enkel een UTP aansluiting..
is die NE 2000 compatible alleen maar coax ?

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Nog effe: bovenstaand bekabelingsschema voor een cross-over kabel geldt alleen maar voor 10Mbit. Als je 100Mbit wilt cross-overen (en dat wil je binnen afzienbare tijd) dan moeten alle 8 draadjes aangesloten worden. Ik zou dus gewoon naar je hardwareboer gaan en voor 12-15 Nederlandse florijnen een cat-5 crossover kabel gaan halen. Die werkt dan op zowel 10 als 100Mbit, als je straks wilt upgraden.

• Agent-X
  • Niet online
Voor internet sharing raad ik w98se aan. Zit daar standaard in.

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:16

Snuffel

Vroem!

Nou... niet dus.
Neem Sygate/Wingate o.i.d, niet dat M$ gedoe.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Pagina: 1