Toon posts:

[DDR] 2x512MB DDr, PC Boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een nieuw DDR bankje gekocht, dus ik wou deze er even inprikken..
Niet dus ;)
Het is wel een ander merk, maar heb ze beiden afhankelijk geprobeerd en beiden werken gewoon goed, maar wanneer ik ze er samen inprik boot me pc niet.
Het is beiden DDR333 / 2700. Ze zijn beiden ook doublesided.
Mijn mobo (http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4PE&langs=01) heeft een fsb van 533/400 MHz.
Nadat ik met 2x ddr heb geboot, en weer wissel naar 1 geeft me bios een melding.
Hij geeft aan dat cpu external frequency niet goed staat afgesteld.
Deze staat standaard op 133...
Ik kan waardes kiezen tussen 100 en 200
Heb 100 al geprobeerd, en dat wilde niet, en om nou 100 mogelijkheden af te gaan.. Wie kan me helpen :S

Nieuwe ddr is van dane-elec
de oudere van nanya..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 20:41 ]

Verwijderd

Misschien heb je 3 bankjes op je moederbord zitten? Probeer dan bankje 1 en 3 te combineren, op mijn A7N8X heb ik dan dual channel, als dat niet lukt, probeer dan bankje 1 en 2, of vervolgens 2 en 3.

Met 1 bankje gevuld opstarten, en de CAS op 3 zetten, en de andere parameters op 11-8-8 ofzo...

BANK1 BANK2 BANK3
sim1 sim2
sim1 sim2
sim2 sim1

of andersom

BANK1 BANK2 BANK3
sim2 sim1
sim2 sim1
sim1 sim2
8)7
dubbelle combinaties wegstrepen, maar ga zo ook door met gebruik van alle combinaties maar probeer toch vooral de BIOS goed inte stellen op langzaamste timings.

let op, BY SPD voor de gegeugenfrequentie kan met 2 verschilllende merken niet lopen af en toe, zet de geheugenfrequentie dan op de langzaamste van de 2... bijvoorbeeld 200Mhz bij DDR400 PC 3200
:O

Verwijderd

Topicstarter
nope heb 2 bankjes, maar 3 sloten..
heeft iets met die cpu external frequency te maken i guess..
maar hoe weet ik hoe hoog ik m moet zetetn?

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-06 10:04
Deze staat standaard op 133...
Ik kan waardes kiezen tussen 100 en 200
Heb 100 al geprobeerd...
Zoals je het hier zegt lijkt het erop alsof je niet eens 133 hebt geprobeerd? doe dat eens! en bios resetten is altijd handig en stroom eraf. Dat moet je eerst allemaal proberen

Verwijderd

Topicstarter
heb bios geupdate, en combo's geprobeerd..
en de laatste combo deed het natuurlijk!
thnx allemaal :D