Toon posts:

chello nieuw kabelmodem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op dit moment met een kapotte motorola modem van chello, ik kan een motorola sb5100 lenen maar deze is niet van chello en staat daar dus niet geregistreerd.
Ik kan het niet ff testen nu, dus ik moet al van te voren weten of het werkt, voordat ik dat ding haal, is eindje verderop daarom.
En chello kan dat ding pas over een week vervangen, dus daar ga ik niet op wachten.
Mijn NIC mac staat echter wel bij chello geregistreerd.. maar dan met dat kapotte kabelmodem dus.
Vanaf 16 Februari heeft chello aanpassingen gedaan aan hun netwerk, waardoor volgens hun geen illegale modems meer gebruikt kunnen worden.
Ik heb wel gewoon een abbonnement bij chello.. dus een ander modem tja.. ik betaal wel, dus illegaal lijkt het me niet dan.. in die zin.
Kan ik me nog wel aanmelden bij de provisioning page met een ander modem, of krijg ik die misschien niet eens omdat me NIC-mac geregistreerd al geregistreerd staat.
mac van de nic en kabelmodem mac, horen volgens mij bij elkaar, dus kan dat gezeik opleveren, of kijkt chello alleen maar of die nic daar geregistreerd staat, want ik ben dus al geregistreerd op dat netwerk, alleen met ander kabelmodem.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 17:33

markvt

Peppi Cola

misschien kun je chello er eens over bellen ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
Had vanavond nog ff gebeld met de storingsdienst van UPC volgens hun, werkt het niet.. maar toch weet ik het niet zo net met upc, als iemand toevallig weet of het gaat werken door eigen ervaring oid, hoor ik het graag.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
ik heb van Chello een Terayon TeraPro modem al 4 jaar, laatst had ik voor de gein eens een Motorola SB5100e gekocht, kan modem wel aanmelden (mac-adres van modem) op http://prov.upc.nl, krijg ook IP, DNS, etc. alleen surfen dat gaat niet. Kom in ieder geval niet verder dan die prov pagina :+

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 16:02

sjaak

un giorno credi

In de motorola modems zit een bepaald stukje software waarin staat of het een chello-modem is of niet en het modem zich dus mag aanmelden of niet. In principe zou je zelfs niet de provisioningspagina's mogen zien, blijkbaar lukt dat dus wel :? maar elk mac-adres staat ook (volgens mij) geregistreerd en deze wordt tijdens het provisionen gekoppeld aan jouw abonnement. Lijkt mij dat je geen 'illegaal' modem, welke dus niet bekend is bij chello, kan koppelen aan jouw abonnement.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die modem hier en doorliep de provisioning page zonder problemen.. ff modem resetten daarna en ik kon internetten.. lol, en normaal gesproken kom je er niet op met een illegaal modem ?

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 16:02

sjaak

un giorno credi

Vreemd, hebben ze slecht geregeld. (Qua veiligheid e.d.)

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 10:40

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

als je het zo gaat bekijken dan is canal plus ook slecht bezig met beveiliging, met illegaal spul waat mee gemodderd kan worden (zoals illegaal MACadres), tja daar doe je weinig aan

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik trek die lijn er beter zo weer ff uit, ik hou die upc lijn wel als backup lijn just in case.

Verwijderd

Topicstarter
O ja is het trouwens normaal dat die motorola om de paar seconde totaal terug valt in snelheid en dan weer de max snelheid ?
Want echt stabiel loopt die download snelheid niet..

• fU_fITA
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11-2025

fU_fITA

Old skool

ik heb nog een oude LAN-City modem liggen die gaat volgens mij niet meer werken.. via chello, weet iemand dat ? maar heb nu een thompson Chello gekregen, weet iemand of ik nog andere betere modems kan aansluiten als de mac adres ernaar toe porteer ? en een hogere qualiteit verbinding kan halen ? ik heb last van slechte verbinding via internet telefonie, vandaar..

Nobody steals our chicks... and lives! Duke Nukem 3D (1996)

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 12:29:
Ik heb die modem hier en doorliep de provisioning page zonder problemen.. ff modem resetten daarna en ik kon internetten.. lol, en normaal gesproken kom je er niet op met een illegaal modem ?
Was dat toevallig mijn modem? ;)

hmmz

Verwijderd

Topicstarter
DJ^ schreef op 12 maart 2004 @ 13:00:
[...]

Was dat toevallig mijn modem? ;)
Woonplaats Appingedam

hehe kan niet missen.. situatie zoals die in de topicstart staat klopt alleen niet helemaal :+ had helemaal geen modem van UPC natuurlijk :P

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

JONGENS...Het lukt wel!

Gewoon effe provisioning doen en voila effe alles resetten ook de pc en je hebt verbinding.

*Gebruik of de geregistreerde netwerk kaart of het geregistreerde macadres.*

Mocht het nog niet lukken zet dan in je dns de volgende:

62.108.1.68
212.142.28.67

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

xabre16v schreef op 07 maart 2004 @ 00:04:
ik heb van Chello een Terayon TeraPro modem al 4 jaar, laatst had ik voor de gein eens een Motorola SB5100e gekocht, kan modem wel aanmelden (mac-adres van modem) op http://prov.upc.nl, krijg ook IP, DNS, etc. alleen surfen dat gaat niet. Kom in ieder geval niet verder dan die prov pagina :+
Duh....je moet je dan ook wel effe aanmelden met een geregistreerde username en password.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Heb je aan 't einde wel gedaan wat die pagina instrueert? Dus modem en pc (of router) gereset? Anders kom je idd niet verder dan die pagina. :P
Pagina: 1