kernel voor andere linux installatie compileren via knoppix

Pagina: 1
Acties:

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-01 08:50
Door een beetje gestuntel met mijn eerste kernel update kan ik niet meer opstarten met mijn debian installatie. Ik had nog kernel 2.20 en wilde updaten naar 2.6.3. Mijn eerste poging liep mis bij de make modules_install, maar bij mijn tweede poging ging dit wel goed nadat ik wat had gewijzigd in de config.

OK, ik reset, maar ik kom erachter dat ik geen support voor ATA had aangevinkt in de conf waardoor hij geen partities kan mounten. Dan maar weer opstarten met mijn oude kernel via lilo, maar door mijn gestuntel verwijzen mijn vmlinuz en mijn vmlinuz.old allebei naar de 2.6.3 kernel die dus niet opstart.

Dus was ik nu bezig via een cd van knoppix mijn kernel opnieuw te compileren.
deze commandos heb ik al gedaan: make xconfig, make clean, make bzimage, make modules. Maar bij make modules_install loopt het mis omdat de installatie iets in /boot wil doen en /boot staat op mijn knoppix CD. kan ik er voor zorgen dat die wijzigingen in /mnt/hdd1/boot ipv in /boot worden doorgevoerd? of heeft er iemand een id hoe ik terug kan opstarten met mijn 2.20 kernel?

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 18:03

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Mbv je boot disk moet je toch wel weer in je systeem kunnen komen. Anders recue disk en dan verwijzen naar je oude kernel.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

kernel 2.20 bestaat niet in ieder geval. Maar je kunt natuurlijk wel gewoon een rescue disk d'r in proppen (want hier zijn ze voor ;)) en vervolgens linux root=/dev/hdd1 ingeven bij de lilo prompt.

Oh, en wat ga je voortaan doen bij het installen van een nieuwe kernel? de oude backuppen en die backup bootable maken ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Juist, altijd een nieuwe entry maken in grub/lilo, jij laat zien waarom.

Je kunt verschillende dingen doen, je kunt met knoppix/bootflop starten en dan root=/dev/hd?? tikken, je kunt met knoppix starten, een nieuwe kernel compilen, die volgens mij echt niets hoeft te doen in /boot hoor, maar wel in /lib/modules, dus even zorgen dat je die symlinkt naar de ECHTE /lib/modules van jouw systeem.

Dan moet alles goed gaan.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

lonkhuijzen

100% ADH

je zou kunnen chrooten, je zit dan met de kernel van cd te werken op je hd die je al installed hebt.

als hda1 je boot en hda2 je root schijf is

mkdir /tmp/root
mount /dev/hda2 /tmp/root
mkdir /tmp/root/boot
mount /dev/hda1 /tmp/root/boot
mkdir /tmp/root/proc
mount -t proc noce /tmp/root/proc

chroot /mnt/root /bin/bash
env-update
source /etc/profile

en dan gewoon je kernel compilen e.d.

Zo gaat het in gentoo iig.

[ Voor 11% gewijzigd door lonkhuijzen op 06-03-2004 23:44 ]

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

lonkhuijzen

100% ADH

oopsie , dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door lonkhuijzen op 06-03-2004 23:45 ]

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Verwijderd

ik zie het voordeel van chrooten ten opzichten van het booten met root=/dev/hd* niet echt in. (in dit geval)
is alleen maar meer tiep werk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 03:41 ]

• mr_star
ik zal eens een paar andere tips volgen, want als ik opstart met de rescue disk, ik typ linux root=/dev/hdd1 dan krijg ik een hele hoop foutmeldingen: modprobe: cant open dependencies file /lib/modules/2.2.20/modules.dep (no such file or directory). En hij heeft gelijk want in lib staat geen map modules :? En X kan ik ook niet starten.

en bij het installeren van de modules krijg ik elke keer een foutmelding.

ik ga nog een poging wagen :-)

• mr_star
smokalot schreef op 06 maart 2004 @ 22:57:
dus even zorgen dat je die symlinkt naar de ECHTE /lib/modules van jouw systeem.
En hoe kan ik dan juist die symlink leggen?

* mr_star heeft zich nog niet zo hard verdiept in symlinks
Pagina: 1