[XP] nForce 3.13 setup start niet door

Pagina: 1
Acties:

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:48
Ik heb vandaag mijn computer opnieuw geinstalleerd en ben begonnen met het installeren van de bijgeleverde drivers. Nu ben ik klaar met alles en wilde de nForce 3.13 WHQL installeren. Dus ik klik die setup aan en het nVidia logo popt-up en het daarbij horende balkje loopt naar 100%. Dit allemaal flitst in no time voorbij waarna het geheel van het scherm verdwijnt en er niets meer gebeurt.

Ik heb:
- De virus-scanner(service) uitgeschakeld zoals de setup had aangekondigd.
- Verse reboot gedaan.
- Een kwartier de mogelijkheid gegeven om hem er rustig over na te laten denken.
- In task manager gezocht naar setup.exe maar deze was niet meer aanwezig.

Handmatig installeren wil ik niet zo graag doen aangezien ik vandaag al genoeg problemen heb gehad met mn SATA (Klote SI3112a drivers :| ). Ik heb niet overgeklokt.

Specs:
AMD Athlon XP2600+
2 x 512MB Transcend in dual channel mode
ASUS A7N8X Deluxe rev2.0
SB Audigy 2
WD Raptor SATA
Windows XP SP1a

[ Voor 3% gewijzigd door Fallout op 07-03-2004 11:43 ]

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

En je weet zeker dat ie ook niks geinstalleerd heeft? Dat zou betekenen dat je een zooitje gele uitroeptekens in je apparaatbeheer hebt staan. Toevallig vrijdag mijn pc ook voorzien van 3.13, maar dat heb ik pas gedaan na de SP1 installatie op XP.
Geen idee of de volgorde daarvan uitmaakt hoor, maar het valt te proberen.

Als het nou lastig blijft doen zou je het volgende kunnen proberen (zou ik zelf doen)
a) download voor de zekerheid even via de nvidia site nogmaals die drivers en probeer het nogmaals
b) pak de files uit met winrar (kan met exe files vaak) en via apparaatbeheer de locatie van de driver handmatig aangeven

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
(jarig!)
Inderdaad moet sp1 er eerst op, dat veroorzaakt problemen met de SATA.
Heb je de drivers gedownload? Dan zijn ze misschien corrupt.

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:48
Ik heb het al opgelost.. de verse installatie met de nieuwste drivers van Sillicon Image was funest. Dit veroorzaakte dit vage probleem. Ik heb nu ergens wat oudere drivers(geloof .29) van SI gevonden en met Windows update de nieuwste officiele driver geinstalleerd. En ik kan je zeggen... als een tiet. Ik denk dat dit toch een belangrijk topic is voor mensen met een SI3112a controller. Bedankt voor de reacties.