[php] variabelen gebruiken vanuit aangeroepen php file

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Dev-ers,

Ik heb met wat proberen een grafiek oftewel chart kunnen genereren met behulp van de GD lib in PHP. Ik maak gebruik van 1 class die ik aanroep in chart.php waarin een aantal variabelen zijn gedefinieerd. Als ik chart.php open in mijn webbrowser wordt er keurig een png getoond met de juiste data erin.

Nu wil ik echt vanuit een andere pagina, laten we zeggen index.php, die chart aanroepen en als plaatje tonen. Dit lukt me zo :
code:
1
[img]"./chart.php"[/img]

Nu wil ik echter ook 2 arrays met data vullen in index.php en deze laten gebruiken in chart.php. Alleen dat pikt ie dus niet, waardoor het plaatje niet gegenereert wordt. Het probleem is dat mijn 2 arrays in index.php niet bekend zijn in chart.php als ik hem open via die img tag.
Ik heb al geprobeerd de arrays als global te definieeren maar dan nog pakt chart.php ze niet.

Heeft iemand een idee hoe ik alsnog die 2 arrays in chart.php ga krijgen vanuit index.php? En een oplossing om die arrays in een session tijdelijk op te slaan lijkt me nou niet bepaald de beste :)

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meegeven in de functieaanroep?
Wel eerst een object aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 09:59
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 19:13:
Meegeven in de functieaanroep?
Wel eerst een object aanmaken.
En dat dan serializen en in de aanroep stoppen.

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Het kan in ieder geval wel met javascript. Ik zoek ff iets op..

Edit: mijn voorgangers hebben betere ideëen, probeer dat eerst maar eens :)

Edit 2: dit kan ook wel met cookies denk ik. Maar let even op dat je niet dezelfde fout maakt als ik: [rml][ PHP] Cookies / Form[/rml]

[ Voor 73% gewijzigd door X-Lars op 06-03-2004 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

je zult aan char.php de arrays mee moeten geven als ik het goed begrijp wil je dus iets met die arrays die in index.php staan gaan doen in char.php

je kunt het op 2 manieren doen door een object van de classe char aan te maken in de index.php en een methode te maken om de arrays te ontvangen. je roept dan die methode aan vanuit index.php en geeft de arrays mee

een andere manier is het inporteren van index.php in char.php maar dit is erg slordig en het geeft nog wel eens problemen als je de arrays wilt verranderen...

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik neem aan dat je die gegevens die in de arrays staan ophaalt uit een database of misschien zelfs een textfile. Wat weerhoudt je er dan van om dat ophalen uit een externe bron te verplaatsen naar char.php? Dan kun je waarschijnlijk iets als dit doen: [img]"char.php?id=1"[/img]. Het hangt er wel vanaf hoe je aan je data komt natuurlijk.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even als reactie op de post hiervoor:

Stel je eens voor, je hebt zojuist een stuk of 24 zware queries uitgevoerd (laten we zeggen, het berekenen van de omzet over de afgelopen 24 maanden uit meer dan 20.000 records) en hebt dat in een mooi tabelletje staan. Nu wil ik dan ook nog eens een mooie chart genereren..
Moet ik dan die 24 queries eventjes opnieuw doen en de MySQL daemon weer op zijn flikker geven of gewoon een manier bedenken om de gegevens die ik al heb op een handige manier in die class te krijgen? :)

Anyway, het is me al gelukt. Ik heb chart.php in index.php geintegreerd en daarvoor een kleine aanpassing gedaan aan de chart class. Ik sla het plaatje nu op in plaats van het alleen te displayen. Daarvoor moest ik de apache user wel even owner maken van een directory, maar goed dat is dan wel het minste wat ik kan doen voor die bikkel 8)

Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
Sessies. Enne, MySQL cached dat soort dingen, dat is iets langzamer dan een php cache, maar toch niet zo moeilijk als de hele query opnieuw uitvoeren.
Pagina: 1