Toon posts:

Comp dood na installatie HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een nieuwe PC samengesteld.
Het mobo is een MSI PT880, het geheugen is Corsair Twinx512 2x256 MB 400 Mhz.
Na een bios update kon ik eindelijk windows xp installeren. Toen ging ik mijn ouder HD inbouwen. Bij het booten ging het fout. Windows probeert ong. 15 seconden te laden, daarna krijg ik dit scherm.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/huysse/skitta1.jpg

Ik heb alle pluggen gecontroleerd en alles zit goed. In mijn bios is ook alles in orde (denk ik).
Ik heb per ongeluk mijn geheugenchip aangeraakt. Zou dit betekenen dat mijn RAM kapot is? Ik hoor namelijk geen piep bij het opstarten :S?

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Misschien ligt het aan mij...maar wat bedoel je precies: je had Windows al geïnstalleerd en hebt er toen een tweede HD bijgehangen? Of je had Windows nog op een ouwe HD staan en probeer je die nu te booten?

Heb je al op de site van Microsoft gekeken wat die stopcode betekend? Ik dacht dat er wel een linkje stond in de Hangen en Opstartproblemen Troubleshooter...correct me if I'm wrong.

Verder is het misschien ook handig om het merk HD te noemen...

[ Voor 8% gewijzigd door .daan op 06-03-2004 19:14 ]

public void ik()

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Volgens mij is de code duidelijk: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME ;)

Heb je er een 2e HD bij gehangen? - haal die er eens uit.
Heb je 2 geheugenmodules? - probeer het eens met 1 module :)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je oude HD gooit blijkbaar je partities door elkaar, waardoor XP zich vergist in het juiste volume. Via de XP cd en repair kan je de juiste partitie weer laten selecteren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jamaar, der klopt toch uberhaupt dan niets van die duidelijke code?
Als die boot-volume echt unmounteble was geweest en had windows niet kunnen opstarten, omdat ie geen OS kan vinden.
Bovendien mag het erbij hangen van een extra harddisk geen probleem zijn.

Maar wat heb je precies gedaan? Zoals KompjoeFriek vraagt: een extra Harddisk erbij gehangen?
Of heb je een harddisk met daarop een al bestaande windows installatie aangesloten?

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Niks aan de hand....ff windowsreparatie uitvoeren. het staat in de knowledge base van windows. Heb het zelf al meerdere malen gehad en altijd weer goed gekomen. Eventjes goed zoeken.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;297185

:>

[ Voor 19% gewijzigd door MixingMastersM op 06-03-2004 19:32 ]

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 20:46
Nee windows XP vergist zich in je hardware... Ik denk dat je probeert om dezelfde windows te draaien op een ander moederbord, meestal wil dat niet echt lekker gaan tot zelfs niet is mijn ervaring

[ Voor 4% gewijzigd door YscO op 06-03-2004 19:29 . Reden: draaien ipv installeren ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 15:58
Op die nieuwe harde schijf staat ook XP. XP is zo beveiligd dat als je die hardde schijf in een ander systeem hangt windows niet kan starten van die schijf. Moet je ff in je bios instellen bij bootsequence dat ie eerst op je oude hardde schijf moet zoeken naar een besturingssysteem. Dan werkt het wel.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn nieuwe computer een 120 GB SATA HD met windows XP
De HD die ik wilde inbouwen is een 20 GB ATA HD met windows 98
Na het inbouwen kreeg ik dit blauwe scherm. Toen heb ik snel de HD weer eruit gehaald, maar toen ik weer bootte kreeg ik weer dit scherm.
Ik heb al eerder een HD van een vriend in mijn oude computer gebouwd, op die van mij stond windows 98 en op die van hem windows XP. Dit leverde helemaal geen problemen op dus dacht ik dat ik de truc wel kon herhalen.

Maar mijn geheugen is dus niet kapot? Dat zou wel beter zijn. Kan ik dit op de een of andere manier controleren?

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 09:34

Stronkie

Where wind is Trouble

EH, wel eens ATA driver geprobeerd?? tijdens de installatie van XP/2000 F6 drukken voor extra drivers????

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Stronkie schreef op 08 maart 2004 @ 14:10:
EH, wel eens ATA driver geprobeerd?? tijdens de installatie van XP/2000 F6 drukken voor extra drivers????
Hij heeft XP allang geïnstalleerd B)

Maargoed, topicstarter, voer eens de Windows Repair uit zoals Microkid al voorstelde :) Of duik de recovery console in en geef de commando FIXBOOT.

Als je zo onzeker bent over het functioneren van het geheugen, dan ga je het geheugen toch even testen? In de FAQ van dit subforum staat hoe je dat kan doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd wat op deze site stond [url] http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;297185 [/url] en het werkte. Hij heeft toen 1 dag gewerkt. Toen ik hem een keer rebootte kreeg ik weer dit blauwe scherm. Het verschil is alleen dat er nu onderin een andere code achter 'STOP:' staat. (Ik heb momenteel geen server om de foto op te zetten)
Ik probeerde het probleem weer op dezelfde manier te lossen, maar hierbij liep de Windows repair vast.
Op de support site van microsoft staat niet hoe je deze fout moet oplossen :S
http://support.microsoft....es=false&numDays=&InCC=on

help me pls

Verwijderd

Even dit voor de duidelijkheid. Je pc is niet dood, maar die ene Windows op de oude schijf is wat gehandicapt.

Probleem zit 'm hierin dat XP (en ook W2k) alleen de specifieke driver van de ide-hostadapter van het moederbord in de registry vastlegt. Koppel je vervolgens deze schijf met Windows aan een ander moederbord, dus een andere ide-hostadapter, dan kan Windows (!) de schijf niet meer benaderen. Het is dus een Windows probleem.

Als je je oude moederbord nog hebt, kun je het probleem oplossen door je harddisk aan het oude moederbord te hangen. Het systeem moet dan opstarten. Vervolgens moeten de standaard ide-drivers Atapi.sys, Intelide.sys, Pciide.sys als extra in de registry worden opgenomen. Hiervoor ga je naar www.heise.de, kies voor C'T en vul bij "Softlink" nummer 0218206 in. Deze patch zorgt ervoor dat ook de standaard ide-drivers in de registry worden vastgelegd. Als het goed is zal je oude windows nu ook met het nieuwe moederbord opstarten.

Of gewoon Windows opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
De oude HD hangt niet aan mijn nieuwe comp.
Ik heb dit niet meer geprobeerd nadat ik dacht dat ik hem gesloopt had.
Windows kan dus alleen problemen hebben met de HD waar windows zelf op staat of met andere hardware.
De SATA drivers heb ik ook opnieuw geinstalleerd bij de windows repair, door middel op F6 te drukken.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet de bedoeling om mijn oude windows op te starten vanaf mijn nieuwe comp. Ik wil alleen mijn ouder bestanden kunnen kopieren van mijn oude HD naar mijn niewe.
Ik heb de computer trouwens teruggestuurd naar de leverancier. Die mag zelf windows erop gaan installeren en de computer terugsturen zodra alles werkt.
Maar zolang de oude HD niet voor mijn nieuwe HD staat in de Boot Sequense, moet ik toch altijd gewoon een HD bij kunnen pluggen, zonder dat windows de boot volume niet herkend? Dit is echt een vage bug die windows 98 niet had.

Verwijderd

Wat bedoel je precies met ik heb alle pluggen goed gezet? De jumpers neem ik aan? Weet je echt zeker dat die op goed staan dus de originele op master (en als dat erbij zit with slave present). Die andere op slave, dit zou echt geen probleem mogen zijn, ik heb het laatst bij mijn broertje ook nog gedaan toen m'n pc ff KO was wegens een dode voeding. Deze startte gewoon zonder problemen door en negeerde de andere xp instalatie gewoon.

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 09:34

Stronkie

Where wind is Trouble

Hij vertelde toch dat hij windows xp niet op die bepaalde HD had. Je hebt als je een clean install doet met xp toch wel ata drivers van die fabrikant via een diskette installeren
Pagina: 1