Toon posts:

Canon D30 voor Euro 500 van fotograaf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik sprak vandaag een fotograaf (voor lokale krant) die mij wel zijn gebruikte canon 30d wil verkopen voor rond de 500 Euro incl. gebruikte lens. Weet alleen niet hoeveel geheugen er bij zit maar zal wel goed komen.

Nou vind ik het wel een goed idee aangezien ik graag een DSL wil kopen en nu de helft kwijt bent van een 300d. Echter wel enkele vragen:

Slijt een digitale camera??
Zouden julle een secondhand camera kopen van een fotograaf
Is Euro 500 een goede prijs voor de camera.

Hebben jullie advies ;)

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 19:45
Ik zou zo niet weten of dit een goede deal is (ken namelijk de D30 niet), maar ik weet wel dat je bericht in het verkeerde sub-forum zit ;)
Hiervoor hebben we namelijk een 'Fotografie' sub-forum _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Oke, die andere mogelijkheid was me niet bekend.

Kan die verplaatst worden ?? _/-\o_

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Om te laten moven moet je ff topic report knopje gebruiken, links bovenaan,

On topic:

hoeveel heeft camera de fotograaf gekost en hoe oud is hij? Zitten er veel gebruikssporen op? Over het algemeen zijn professionele fotograven erg zuinig op hun spullen toch? het is toch hun brood, en kijk even op www.marktplaats.nl als je hem daarop kan vinde:)

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mooie cam, koste destijds een hoop geld maar is al wel wat oud, desalniettemin zou ik er graag mee schieten..

500 euro? mja voor die prijs heb je geen nieuwe DSL, en het ligt ook aan de lens die hij erbij leverd en natuurlijk de staat van de cam, maar het is een erg goede cam.

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Daar kan je je geen buil aan vallen. Alleen een goeie lens kost al gauw E500, nieuw.
De enige reden waarom ik ben doorgegaan voor een 10D is dat de autofocus daarvan (en van de 300D) het beter doet bij weinig licht. Houd hem eens vast, je weet dat je hem wil. ;)
Wat betreft de slijtage, je moet 100.000 foto's kunnen maken met zo'n ding.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Slein schreef op 08 maart 2004 @ 01:26:
Daar kan je je geen buil aan vallen. Alleen een goeie lens kost al gauw E500, nieuw.
De enige reden waarom ik ben doorgegaan voor een 10D is dat de autofocus daarvan (en van de 300D) het beter doet bij weinig licht. Houd hem eens vast, je weet dat je hem wil. ;)
Alle bewegende onderdelen hebben slijtage..maar ja.. deze aanbieding ziet er inderdaad mooi scherp uit......slijtage zal nu 10 tot 15% zijn, dat betekent dat je er nog VEEL foto's mee kan schieten!

There is no place like ::1

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Move Gadget Talk > Fotografie

LinkedIn
Instagram

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:48

Pelle

🚴‍♂️

Kijk 'm goed na zou ik zeggen, en als alles werkt dan heb je voor 500 euro een hele mooie deal gemaakt :)

Verwijderd

Heb zelf ook een 2e hands D30 en ik ben er zeer tevreden mee. Vraag ff na hoeveel foto's ermee gemaakt zijn, en offie al eens eerder nagekeken is door Canon. De body alleen al is meer dan 600 euro waard, dus doen!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Kijk ook even of de sensor niet heel erg vies is.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:08

miekol

erm

Slein schreef op 08 maart 2004 @ 01:26:
Bij 40.000 heeft de sluiter het meestal wel gehad hoor. Maar dan kan jer gewoon een nieuwe in laten zetten :)

Over de D30 > doen!

[ Voor 52% gewijzigd door miekol op 09-03-2004 15:15 ]

Verwijderd

off topic: en als je het niet doet meld dat dan ff ik zou het er direct voor neer tellen.

on topic: ik mag aan nemen dat hij nog in goede staat is wat Symsonic al zij fotograven zijn zuinig op hun spullen. dus de bodie zal wel goed zijn aan de andere kant ze maken veel foto's dus je kan niet verwachten dat hij motoriesch nog als nieuw is maar voor 500 euro kan je je met zo'n toestel geen beul vallen. oke zal je met een tijd hem ff naar canon moeten brengen maar denk dat dan met hun kosten er bij je nog steeds onder de prijs van een 300D zit.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Ik zou het doen, erger nog: als jij het niet doet doe ik het graag.

Enige dat je inderdaad wel even zeker moet weten is hoe oud de sluiter is en of er geen andere gebreken zijn. Maar een tripje naar Canon voor een nieuwe sluiter en een schoonmaakbeurt is ook zo duur niet, gewoon doen dus!

Bericht hierboven

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Mooody

elmoody

gewoon doen inderdaad...

Canon 50 1.8 lens er bij en je hebt een prima set om mee te beginnen....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Slein

Slein

NERD

miekol schreef op 09 maart 2004 @ 15:10:
[...]

Bij 40.000 heeft de sluiter het meestal wel gehad hoor. Maar dan kan jer gewoon een nieuwe in laten zetten :)

Over de D30 > doen!
40.000? Dan kan ik mijn 10D binnen twee jaar wegbrengen. Laten we het niet hopen. ;)

Hier staat nog een kleine discussie over de levensduur van een sluiter, en wat het vervangen kost. Niet al te veel zorgen maken, lijkt me.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Slein schreef op 10 maart 2004 @ 20:52:
[...]

40.000? Dan kan ik mijn 10D binnen twee jaar wegbrengen. Laten we het niet hopen. ;)
toch is het algemeen bekend dat de sluiter van je D30 / 10D 40.000 - 50.000 keer meegaat.

• Slein

Slein

NERD

Ik heb me er ook niet echt in verdiept hoor, dus het zal wel zo zijn.
Leuke foto's trouwens, Waz!

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Thanks voor alle advies. Ga toch maar eens goed met die man praten. Begreep dat hij graag een website wilde met login zodat klanten hun eigen materiaal kunnen downloaden. Wellicht kan ik zo iets regelen en dan kost het me helemaal niks :P

• Floor-is

Floor-is

5.2

Slein schreef op 10 maart 2004 @ 20:52:
[...]

Hier staat nog een kleine discussie over de levensduur van een sluiter, en wat het vervangen kost. Niet al te veel zorgen maken, lijkt me.
You lucky bastard! Ik zit nu in totaal op bijna 35k... Het tempo is flink afgenomen en omdat ik toch met de 4e body bezig ben heb ik geen flauw idee van hoeveel afdrukken ik heb gemaakt eigenlijk. Het zouden er zomaar 15-16-17k kunnen zijn. Ik ga er in ieder geval de zomer niet mee halen :/

Bericht hierboven

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Symsonic schreef op 06 maart 2004 @ 20:27:
hoeveel heeft camera de fotograaf gekost en hoe oud is hij? Zitten er veel gebruikssporen op? Over het algemeen zijn professionele fotograven erg zuinig op hun spullen toch? het is toch hun brood, en kijk even op www.marktplaats.nl als je hem daarop kan vinde:)
Mijn ervaring is dat je juist heel goed moet opletten bij bodies en glas van "Pro's". Die gaan er juist doorgaans wat ruwer mee om. Een amateur ligt flink krom om een dure body of stuk glas te kopen en wilt er dan ook jaren mee doen. Voor een pro, zeker buiten de studio, is het een stuk gereedschap waarmee je je werk doet. Je werk gaat voor - je krijgt betaald voor je shots, niet of je body of lens 10 jaar mee gaat. En wordt het wat minder, dan verpats je het weer en koopt nieuwer of beter spul want elk x-aantal jaar komt er weer een compleet nieuwe generatie lenzen uit. (denk aan VR/IS lenzen bijvoorbeeld).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:42
@Floris: Ik neem aan dat dat niet komt vanwege een kapotte sluiter maar vanwege de omstandigheden waaronder jij schiet? Continue op parties rondlopen met zo'n ding kan niet goed zijn: vocht, rook(machines), lasers op je sensor....

• Floor-is

Floor-is

5.2

Marcel schreef op 11 maart 2004 @ 12:01:
@Floris: Ik neem aan dat dat niet komt vanwege een kapotte sluiter maar vanwege de omstandigheden waaronder jij schiet? Continue op parties rondlopen met zo'n ding kan niet goed zijn: vocht, rook(machines), lasers op je sensor....
Stof, luchtvochtigheid, vieze lucht an sich, drukte en vervelende mensen :X en dan die lasers nog... Met name dat laatste is best wel killing. :/

Bericht hierboven

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Zijn er veel vervelende mensen die aan je spullen (willen) zitten dan?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Pagina: 1