[virus] e-mail van Chello

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• marcel067
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 17:19
Vandaag kreeg ik een e-mail van Chello, daarin werd mij verteld dat zij een hoop virussen gevonden hebben die allemaal afhankelijk zouden zijn van mijn e-mail account. In de bijlage zat een pif-file (13,4 kb) waar meer info in zou staan.

Toen ik het bericht zag dacht ik aan een hoax, om verschillende redenen
- ik heb mijn systeem laatst gecontroleerd op virussen,
- een paar weken geleden stond hier een topic dat een gebruiker direct afgesloten werd nadat bij hem virussen geconstateerd waren, dus het lijkt mij niet dat ik een "vrolijk" mailtje zou krijgen ondertekend met "Cheers"
- het mailtje was in het Engels, het kwam zowiezo onproffessioneel over, het stond vol met dubbele spaties en het was vrij kort.
Dear user of e-mail server "Chello.nl",

Our antivirus software has detected a large ammount of viruses outgoing
from your email account, you may use our free anti-virus tool to clean up
your computer software.

Further details can be obtained from attached file.

Cheers,
The Chello.nl team http://www.chello.nl
Na een korte zoektocht hier op GoT en op de Chello site, kwam ik het e-mailtje of een melding dat het een hoax was niet tegen.

Nu mijn vraag of het idd een hoax is, of dat ik beter wat voorzichtiger om zou moeten springen met mijn internetverbinding...
Uiteraard neem ik het zeker voor het onzekere en begin ik vast met scannen. Toch zou ik graag jullie mening lezen over dit e-mailtje. Te meer voor de zekerheid, ik verspreid niet graag virussen :|.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In het beveiliging & virussen forum loopt dit draadje al:
[rml][ VirusAlert] Bagle varianten lijken o.a. van ISP af te komen[/rml]

Is dezelfde oorzaak.

{signature}

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Dit is een virus. Is hier ook al ergens iets gemeld over dit virus. Een momentje, zal ff zoeken :)

edit:
// voutloos did it faster :)

[ Voor 18% gewijzigd door TRON op 06-03-2004 18:23 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 22:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Chello dat een mailtje in het engels stuurt met een .pif file.... heel duidelijk, HOAX.
Uiteraard die .pif wegflikkeren want dat is een virus.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Kom op zeg, dit staat gewoon op de homepage van Chello. http://home.nld.chello.nl...t/support/netwerk_status/

en denk je nou echt dat Chello je Engelstalige emails gaat sturen met attachments :D

• marcel067
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 17:19
Bedankt voor de snelle reacties.

Dju, ik heb toch niet lang genoeg gezocht blijkt wel. In de link die Voutloos ook aanhaalt staat mijn e-mail idd ook genoemd. Mijn fout...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.