Vandaag kreeg ik een e-mail van Chello, daarin werd mij verteld dat zij een hoop virussen gevonden hebben die allemaal afhankelijk zouden zijn van mijn e-mail account. In de bijlage zat een pif-file (13,4 kb) waar meer info in zou staan.
Toen ik het bericht zag dacht ik aan een hoax, om verschillende redenen
- ik heb mijn systeem laatst gecontroleerd op virussen,
- een paar weken geleden stond hier een topic dat een gebruiker direct afgesloten werd nadat bij hem virussen geconstateerd waren, dus het lijkt mij niet dat ik een "vrolijk" mailtje zou krijgen ondertekend met "Cheers"
- het mailtje was in het Engels, het kwam zowiezo onproffessioneel over, het stond vol met dubbele spaties en het was vrij kort.
Nu mijn vraag of het idd een hoax is, of dat ik beter wat voorzichtiger om zou moeten springen met mijn internetverbinding...
Uiteraard neem ik het zeker voor het onzekere en begin ik vast met scannen. Toch zou ik graag jullie mening lezen over dit e-mailtje. Te meer voor de zekerheid, ik verspreid niet graag virussen
.
Toen ik het bericht zag dacht ik aan een hoax, om verschillende redenen
- ik heb mijn systeem laatst gecontroleerd op virussen,
- een paar weken geleden stond hier een topic dat een gebruiker direct afgesloten werd nadat bij hem virussen geconstateerd waren, dus het lijkt mij niet dat ik een "vrolijk" mailtje zou krijgen ondertekend met "Cheers"
- het mailtje was in het Engels, het kwam zowiezo onproffessioneel over, het stond vol met dubbele spaties en het was vrij kort.
Na een korte zoektocht hier op GoT en op de Chello site, kwam ik het e-mailtje of een melding dat het een hoax was niet tegen.Dear user of e-mail server "Chello.nl",
Our antivirus software has detected a large ammount of viruses outgoing
from your email account, you may use our free anti-virus tool to clean up
your computer software.
Further details can be obtained from attached file.
Cheers,
The Chello.nl team http://www.chello.nl
Nu mijn vraag of het idd een hoax is, of dat ik beter wat voorzichtiger om zou moeten springen met mijn internetverbinding...
Uiteraard neem ik het zeker voor het onzekere en begin ik vast met scannen. Toch zou ik graag jullie mening lezen over dit e-mailtje. Te meer voor de zekerheid, ik verspreid niet graag virussen