Toon posts:

C# web + fotoalbum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig in C# web en heb een site opgebouwd uit twee divjes.
de linkse voor het menu, de rechtse voor de inhoud.
De inhoud wordt gevuld middels een placeholder, daarin wordt een ascx geopend.

Nu wil ik een foto pagina op mijn site zetten.
Er zijn allemaal mooie tooltjes om dit te doen zoals arles en gena webcreater.
Deze maken echter html pagina (evt met frames.)

hoe krijg ik deze mooi in mijn site? want middels de placeholders kan ik alleen maar ascx files open.

Nog een vraagje, hoe kan ik vanuit C# tellen hoeveel foto's er in een folder (deze folder bevindt zich natuurlijk op de server) staan?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 18:24 ]

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

1) Ik denk dat dit bij de buren hoort

2) als je de images dynamisch aanmaakt kun je ze toch tellen? Ik zou de plaatjes in een database zetten (blob) of de links op zijn minst zodat je dynamisch kunt updaten. Vervolgens ga je de dataset uitlezen en tel je iedere regel die je binnenhaalt.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 22:09

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 18:08:
Nog een vraagje, hoe kan ik vanuit C# tellen hoeveel foto's er in een folder (deze folder bevindt zich natuurlijk op de server) staan?
Visual Basic .NET:
1
2
Dim Files as string() = Directory.GetFiles("c:\blahbla\*.jpg")
Dim PhotoCount as integer = Files.Length
Even omzetten naar C# dus...

[ Voor 3% gewijzigd door Swerfer op 07-03-2004 10:30 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

hoe krijg ik deze mooi in mijn site? want middels de placeholders kan ik alleen maar ascx files open.
In je .aspx / .html / .whatever pagina staat als het goed is dan de code in de trant van
HTML:
1
<a href="/ShowPhoto.ashx?id=50&t=true" target="_blank">[img]"/ShowPhoto.ashx?id=50&t=true"></a[/img]

Ik denk dat het beter is om een HTTPHandler te gebruiken icm een Page, aangezien je dan niet de overhead hebt van Page; sowieso heb je dus 2 bestanden. Je kan niet direct een plaatje in een pagina laden, net zoals je ook niet direct een image kan plaatsen in een pagina met gewoon html.

Maar wat wil je precies? Serverside een framepagina maken? idd kan je alleen maar controls in een placeholder plaatsen. Ik krijg het idee dat je het verschil tussen serverside en clientside vergeet.

[ Voor 19% gewijzigd door gorgi_19 op 07-03-2004 10:38 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo