Tech/Non-tech verhoudingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Wat me opvalt is dat er in General Chat veel meer gepost word dan in elk ander forum op GoT. For example: SG en HK hebben elk al meer posts dan elk ander techforum hier.

Wat ik me herinner is dat General Chat als een soort cafe werd beschouwd waar je af en toe es kon komen; maar aangezien er al complete 'meubels' daar leven vraag ik me af of die post-verhouding over het algemeen een aandachtspunt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Viel mij idd ook al op. Als die mensen dat willen dan moeten ze dat doen imo :)

Sinds ik HK toegang heb, heb ik daar nog maar een handjevol posts gedaan. Mijn interesse ligt meer bij het tech deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

Ik vraag me af of je je hier druk om moet maken. Je kunt moeilijk mensen verplichten een vaste postverhouding aan te houden.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat zou er in jou ogen mis zijn dan?

Er zijn genoeg meubels die óók erg nuttige tech-posts maken en waarvan 1 (!!!) zo'n techpost meer waarde heeft van 10 (!!!) posts van een of andere kleuter die net uitgespeeld is op de PC van pappie...

edit:
Toevalligheid, dat bashen van de GC nadat je je HK-xs verliest :?

[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 06-03-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah dat ook maar!

het is ook zo dat..
in SG iedereen er wel wat over te zeggen heeft
en in euhm
de tech fora ..
niet iedereen raad weet met de dergelijke meuk daar..

gok ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Osiris schreef op 06 maart 2004 @ 17:35:
Wat zou er in jou ogen mis zijn dan?
Ik vind het geen ramp, maar aangezien ik dat ooit es in een Faq heb gelezen enzo. Iets met 'als de verhoudingen scheef lopen, word je erop aangesproken ofzo'. Das uiteraard gericht op users maar goed, aangezien nu General Chat-fora een beetje 'scheef' lopen; vroeg ik het me gewoon af wat jullie mening is.
Osiris schreef op 06 maart 2004 @ 17:35:
edit:
Toevalligheid, dat bashen van de GC nadat je je HK-xs verliest :?
Neej, dat heeft er niks mee te maken. Dit is gewoon een algemene opmerking; bashing vind ik wat anders dan dit. Je hoeft niet overal wat achter te zoeken. :o En ik heb ook niks verloren. Over een week krijg ik het terug dus, niks om druk over te maken.

[ Voor 41% gewijzigd door Silent Thunder op 06-03-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Iedereen heeft wat te zeggen over de baby van Maxima of de oorlog in Irak, en om een zinnige opmerking te kunnen plaatsen over het databasemodel van een Customer Relationship Management systeem of de specifieke netwerklayout van een gemiddeld MKB-bedrijf heb je toevallig de specifieke kennis of ervaring nodig over dat ene onderwerp.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Silent Thunder schreef op 06 maart 2004 @ 17:39:
[...]

Ik vind het geen ramp, maar aangezien ik dat ooit es in een Faq heb gelezen enzo. Iets met 'als de verhoudingen scheef lopen, word je erop aangesproken ofzo'. Das uiteraard gericht op users maar goed, aangezien nu General Chat-fora een beetje 'scheef' lopen; vroeg ik het me gewoon af wat jullie mening is.
Het totaal van de tech-fora is ongetwijfeld altijd nog hoger dan het totaal van de gc-fora, dus de verhoudingen zijn helemaal niet scheef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Silent Thunder schreef op 06 maart 2004 @ 17:39:
Het gaat inderdaad, zoals Osiris al zegt, niet om verhoudingen. Trouwens, de meeste HK-meubels komen zeker wel in andere delen van het forum, waar ze zeker nuttige bijdragen leveren. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:49

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat was wel over een andere Huiskamer he...
edit:
LuNa, heb je deels gelijk in, maar ik wou het wel iets relativeren.

Maar intopic:
Wees blij dat je in general chat redelijk vrij kan praten en dat de techfora serieus zijn. :) (dit zijn ook dus directe oorzaken van de aantal posts)

[ Voor 39% gewijzigd door Voutloos op 06-03-2004 17:55 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Voutloos schreef op 06 maart 2004 @ 17:52:
[...]

:?

daar doet de vraag toch niks aan af, volgens mij ? :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

En als je nu alle techfora optelt en alle andere en dat vergelijkt. Volgens mij krijg je dan meer tech.

edit:
spuit 11

[ Voor 11% gewijzigd door darkrain op 06-03-2004 17:53 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:49

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Voutloos schreef op 06 maart 2004 @ 17:52:
[...]

Maar intopic:
Wees blij dat je in general chat redelijk vrij kan praten en dat de techfora serieus zijn. :)
Wat LuNaTiC zegt. Het ging over meubels die nooit uit de HK kwamen en dat komt redelijk overeen met de melding van de TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
Dark_Rain schreef op 06 maart 2004 @ 17:53:
En als je nu alle techfora optelt en alle andere en dat vergelijkt. Volgens mij krijg je dan meer tech.
He's got a point.

SG en HK mogen dan wel veel posts hebben, dat zijn ook gelijk de enige twee plaatsen voor de meer algemenere dingen die niet met tech te maken hebben en zijn in verhouding met alle techtopics/posts bij elkaar niks. Alles is alleen wat meer 'bij elkaar geraapt' in SG/HK waardoor het heel veel lijkt :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mening: zolang iemand in de tech-fora niet de n00b uithangt (lees: zolang de tech-fora geen last van iemand ondervinden) kan het me niet eens zoveel schelen. Als dit wel het geval is, dan hoort betreffende persoon geen HK access te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en het stikt natuurlijk van de posten-vanwege-het-posten topics: waar denk je aan; het 3 woorden topic; het goedemorgen topic; etc...

die zorgen ook voor heel wat posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Vergeet ook niet dat de meeste topics oneindig door kunnen lopen, en dat de meeste techtopics of een slotje krijgen, of gewoon wegzakken nadat het probleem is opgelost :)

derhalve krijg je ook het gevolg dat je veel vaker in een topic zal reageren mits je er eenmaal gepost hebt.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:43

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Misschien denk ik er wel verkeerd over, maar tellen de wensen van de bezoekers niet? Als men nou eenmaal meer behoefte heeft aan GC dan aan de techonderdelen? De bezoekers vormen nou eenmaal een forum.

Daarnaast kan ik het nou niet echt schadelijk noemen voor de kwaliteit van de posts in de rest van het forum. Ik bedoel, er worden ondanks het bestaan van de GC nog steeds goede en grote topics gehouden in het tech-gedeelte.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Je vergelijkt ook appels met peren imho, door twee General Chat fora bij elkaar tegen een techforum te vergelijken. :)

Als je kijkt naar topics in de techfora staat Software Algemeen met 73920 bovenaan (Schop een Modje met 75106 is de absolute nummer 1), en heeft de HK als GC forum met 43921 de meeste.

Ga je af op replies, dan moet elke forum het tegen de HK afleggen, want die heeft er 2343482 (> 2 miljoen!). Bij de techfora staat Spielerij - Games & Discussies als eerste, met 883122 replies. Software Algemeen heeft dan 'maar' 634400 reacties. ;)

Dus wat je ziet: fora waarin meepraten makkelijker is (iets zeggen over games is makkelijker dan over Customer Relationship Management systemen), heb je meer replies in een topic (iederen doet even z'n zegje er over, of blijft er zelf oeverloos over doorlullen :P).
Gaat het meepraten wat lastiger, heb je meer verschillende topics/discussies.

En zoals al is gezegd: zo heel erg veel maakt het niet uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Het is wel een algemeen verschijnsel, bijna op elk groter forum zijn er meer berichten in de 'algemene' fora dan in de techfora, wanneer je ze individueel vergelijkt dan toch. Maar dat is imo normaal; zoals * curry684 al zei, iedereen wil bijvoorbeeld wel eens posten in een HK-topic... Een lollig filmpje, dan roept bijna iedereeen eens iets als "LOL :D". In een techtopic daarentegen gaan ze niet 50x de oplossing voor een probleem posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 13:57
DUX schreef op 06 maart 2004 @ 18:00:
Misschien denk ik er wel verkeerd over, maar tellen de wensen van de bezoekers niet? Als men nou eenmaal meer behoefte heeft aan GC dan aan de techonderdelen? De bezoekers vormen nou eenmaal een forum.
[knip]
Er is ooit een mod geweest die hier in LA iets zei met een strekking van: "GoT is geen democratie, maar een keiharde dictatuur, als het beleid je niet aanstaat lazer je maar op." Zo uit m'n hoofd was het Nelske, maar het is al jaren geleden, dus don't pin me down on it 8).

Het komt er dus op neer dat GoT gewoon "geregeerd" wordt als een techforum, als het je puur om de GC zou gaan, ga je maar naar Fok oid.

Bovengenoemd argument is trouwens ook bruikbaar in discussies over het niveau van democratie alhier :Y)

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45

Erazzzer

Fear me, I'm German!

cryforhelp schreef op 08 maart 2004 @ 00:24:
[...]

Er is ooit een mod geweest die hier in LA iets zei met een strekking van: "GoT is geen democratie, maar een keiharde dictatuur, als het beleid je niet aanstaat lazer je maar op." Zo uit m'n hoofd was het Nelske, maar het is al jaren geleden, dus don't pin me down on it 8).
Dat kan ik me ook nog herinneren, zelfde discussie ging toen over n00b en pro vragen, of we niet een deel voor n00b vragen konden maken omdat er behoefte aan is. antwoord was toen ook duidelijk, n00bs horen hier niet, punt. Nu ontopic, het is inderdaad zo dat de meesten meer GC posten dan tech, vroeger bestond ong. 90% uit mijn posts uit tech, dit is de laatste tijd wel flink veranderd ;) , maar daar zou ik mer niet druk om maken. Ik heb liever iemand die per dag 20 GC posts en 5 zeer goeie techposts maakt, dan iemand met 1 GC post en 8 Faqverwijzingen :)
Pagina: 1