Toon posts:

[OC] Waaraan herken je een gelockte cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Weet iemand waaraan je een gelockte cpu herkent?

ik heb 2800+ AMD XP, maar ik twijfel dat ie gelocked is of dat ie dat niet is :'(

ik ben op internet op zoek gegaan om de steppings op te zoeken van gelockte cpu's maar ben niet veel wijzer geworden daardoor

mijn Core + Steppings zijn:

AQXEA 0328 MPMW

nu heb ik op verschillende sites gezien dat AQXFA 0340 MPMW
gelocked is, geldt dit nou ook voor die van mij?

ik kan mijn cpu makkelijk op 200 mhz laten draaien, maar met 200 x 11 dan is het allemaal niet stabiel en moet ik al gauw de vcore op 1.8 volt zetten :(

weet iemand of mijn cpu is gelocked?

greetz
Hewo

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hij is uit week 28 van 2003, dus nog niet gelockt... (is pas vanaf ong week 38)

{signature}

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
Multiplier omhoog gooien en kijken of ie weer terug wordt gezet of niet. Als ie niet wordt teruggezet is ie niet gelocked. Simpeler kan toch niet? :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
o ja, ik zie het al, ik kan de mp instellen en het blijft staan, bedankt voor het snelle reactie! _/-\o_

maar heb ik nou een slecht moederbord of brakke processor?

bij OC topics op dit forum stond dat de AQXEA wel tot 2700 mhz kan ( met de goede koeling natuurlijk ), heb ik gewoon geen geluk?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 17:19 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 17:17:
o ja, ik zie het al, ik kan de mp instellen en het blijft staan, bedankt voor het snelle reageren! _/-\o_

maar heb ik nou een slecht moederbord of brakke processor?

bij OC topics op dit forum stond dat de AQXEA wel tot 2700 mhz kan ( met de goede koeling natuurlijk ), heb ik gewoon geen geluk?

greetz
Hewo
Met goeie koeling bedoelen ze een prom of wc, met gewone luchtkoeling kom je er zeker niet. Op lucht wordt meestal zo'n 2400mhz gehaald op 1.9v of hoger, maar dan heb je ook een goede cooler hebben, zoals een Thermalright SP-97 ofzo.

Edit: Niet elke cpu is hetzelfde, jouw cpu kan misschien maar tot 2300mhz, maar een andere cpu, uit dezelfde wafer, kan 2400mhz halen. Het is een kwestie van geluk.

[ Voor 12% gewijzigd door pisart op 06-03-2004 17:20 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Eens met pisart, met als aanvulling dat je nooit zo snel al de optimale OC instelling gevonden kan hebben. Dus speel rustig verder met je FSB en MP.

{signature}

Pagina: 1