Zyxel 650 in router geen FXP

Pagina: 1
Acties:

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een Zyxel 650 router waarbij ik alle porten heb geforward naar de server. Maar ik kan nu nog steeds niet FXPen.
Verder staat in de server ook het passive IP ingesteld. Volgens alle guides zou het moeten werken maar ik krijg steeds deze error:

code:
1
2
3
4
150 Opening data connection for index.html.
RETR index.html
425 Cannot open data connection (10061).
ABOR

Iemand met dezelfde config als ik die het wel aan de praat heeft gekregen?

alvast bedankt

Verwijderd

wat meer info zou prettig zijn....

• DRaakje
  • Niet online
zoals?

Firmware:
code:
1
2
3
4
System Name : ras
ZyNOS F/W Version: V3.40(GT.4) | 12/12/2003
DSL FW Version: Alcatel, Version 3.9.122
Standard: Multi-Mode

Verder valt er neit zo heel veel over te zeggen. :(

Verwijderd

wat probeer je precies te doen? fxp'en naar je eigen ftp server achter je router, of fxp'en tussen twee ftp servers op internet zelf?

als je een eigen server opzet, moet je een range aangeven op je ftpserver met data ports, en een extern ip adres, je internet adres, zodat dit adres goed wordt doorgegeven in active/passive mode, en je server geen intern ip doorgeeft.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 17:39 ]

• DRaakje
  • Niet online
FXPen naar mijn eigen server achter de ingebouwde router van de zyxel. Alle porten zijn al geforward naar de ftp server. Verder staat ook in de server aangegeven wat het IP is van mijn aansluiting. (82.161.x.x )

Het zou dus moeten werken. Ik heb dezelfde setup als dat ik had met Chello + router. Alleen werkt het nu niet :(

Verwijderd

ja ik heb ook zo:n modem met router maar ik kan op geen enkele manier in het web menu van de router komen mijn netwerkkaart staat op automatice 192.168.1.1 en dan zou je er in moeten kunnen heb alles gereset maar wil echt niet lukken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 18:17:
ja ik heb ook zo:n modem met router maar ik kan op geen enkele manier in het web menu van de router komen mijn netwerkkaart staat op automatice 192.168.1.1 en dan zou je er in moeten kunnen heb alles gereset maar wil echt niet lukken
hoe heb je dan de instellingen gedaan? via telnet?

Verwijderd

je bedoeld om op internet te komen ik zit bij tiscali en hoefde niks te doen ook telnet kan ik er niet in een ping naar 192.168.1.1 wil ook niet

Verwijderd

DRaakje schreef op 07 maart 2004 @ 18:09:
FXPen naar mijn eigen server achter de ingebouwde router van de zyxel. Alle porten zijn al geforward naar de ftp server. Verder staat ook in de server aangegeven wat het IP is van mijn aansluiting. (82.161.x.x )

Het zou dus moeten werken. Ik heb dezelfde setup als dat ik had met Chello + router. Alleen werkt het nu niet :(
kan je misschien de log voor de data connection refused pasten? daar staat nl. belangrijke info, nl. wat er gebeurd met passive active etc.

Trouwens, je kan NIET fxp'en binnen het netwerk zelf. Daarmee bedoel ik, dat je bijv. vanaf een andere pc in lan verbinding maakt met ftp server en dan probeert te fxp'en, want dan gaat het fout. Kan dan nl. alleen nog maar van buitenaf goed gaan in passive mode (dacht ik althans). Als je intern wilt verbinden moet je niet passive verbinden in je client, maar active.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 18:21:
je bedoeld om op internet te komen ik zit bij tiscali en hoefde niks te doen ook telnet kan ik er niet in een ping naar 192.168.1.1 wil ook niet
En toch zit je op internet :) Ik zou niet echt een veilig gevoel hebben om te internetten via een black box....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 18:21:
Als je niet kan pingen ligt het volgens mij niet aan die modem, ik heb er zelf ook 1 en voor zover ik weet zit er geen firewall functie op die icmp verkeer blokkeerd.
Ik zou als ik jou was even nakijken of je kabel wel in orde is misschien ff de netwerkkaart op 10/half ofzo.
Wat wel zo is, is dat je op de modem kan instellen op welke manier je modem kan/mag benaderen, web/telnet/ftp (met ftp kan je de config file uploaden of downloaden).
Dit kun je open zetten en blokken voor intern verkeer en extern verkeer, maar standaard staat alles van binnenuit open volgens mij

Verwijderd

Tiscali gebruikt het volgende ip adres om op de router/modem te komen:

192.168.1.254 (foutje in de beschrijving ... dank je wel Tiscali!!) :*)

Verwijderd

JAAA het werkt klasse voor de reactie en bedankt tiscali voor de verloren uurtjes :*) :*) :*) :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 20:54 ]

• DRaakje
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
150 Data connection accepted from 82.161.103.x:26330; transfer starting.
226 Transfer ok
PASV
227 Entering Passive Mode (213,46,226,40,206,245)
PORT 213,46,226,40,206,245
200 Port command successful.
STOR index.html
RETR index.html
ABOR

Dat is eigenlijk de enige die ik krijg...

Verwijderd

DRaakje schreef op 07 maart 2004 @ 21:40:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
150 Data connection accepted from 82.161.103.x:26330; transfer starting.
226 Transfer ok
PASV
227 Entering Passive Mode (213,46,226,40,206,245)
PORT 213,46,226,40,206,245
200 Port command successful.
STOR index.html
RETR index.html
ABOR

Dat is eigenlijk de enige die ik krijg...
ziet er naar uit dat de client active is in dit geval, en dus je ftp server verstuurd data naar de client. Dus ofwel refused de client de connectie van de ftp server, misschien firewall aan kant van de client, of je router blokkeert de poging van je ftp server naar 213.46.226.40 wat me sterk lijkt... Wat gebeurd er als je in ftp client passive uitvinkt?

• DRaakje
  • Niet online
Hmm inderdaad, als ik in flashfxp alternative downloading selecteer (not passive) dan doet ie het wel. Nou nog aan iedereen uitleggen die naar mij wilt fxpen dat het in alternative mode moet. :(

iig bedankt

Verwijderd

Ik heb hezelfde modem en het werkt prima. Probeer eens in te loggen met de FlashFXP optie 'site uses IP Masq/NAT/Non-Routable P' (deze functie heeft een andere naam gekregen in flash 3.x maar zit op exact dezelfde plek (het tabblad 'toggles' bij quick connect en/of site info in bookmarks). Ik weet de nieuwe naam niet uit mn hoofd. Ik gebruik zelf nog 2.x.) Zonder deze optie zal Flash het ip gebruiken dat de server doorgeeft. Dit is een lokaal ip en vandaar dat de dataconnectie niet tot stand gebracht kan worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 19:12 ]

Pagina: 1