Toon posts:

Satteliet TV op mijn PC

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben aan het kijken geweest wat de mogelijkheden zijn voor het TV kijken op mijn PC.
Als hier kabel zou liggen had ik aan een tv-kaart genoeg.
Ik ben er achter gekomen dat ik nu op de schotel een nieuwe kop erbij op moet zetten. Deze kabel dan naar mijn PC trekken. Maar dan weet ik niet wat voor PCI kaart ik moet kopen :? .

Is

http://www1.nl.conrad.com...age=1&price=Geen+prijs%21

goed genoeg dan?

Of kan ik dan alleen wat buitenlandse zenders ontvangen?

Ik hoop dat iemand hier verstand van heeft :)

Bij voorbaad dank :7

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Je kunt een Skystar 2 kaart kopen van 59 euro daar kan heel veel mee, o.a. softwarematige decoding, HDTV, 4:2:2 feeds. Alleen smartcards ondersteunt hij niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bigfoot schreef op 06 maart 2004 @ 16:44:
Je kunt een Skystar 2 kaart kopen van 59 euro daar kan heel veel mee, o.a. softwarematige decoding, HDTV, 4:2:2 feeds. Alleen smartcards ondersteunt hij niet.
Dan kun je dus ook de Nederlandse zenders ontvangen?

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Nee ik geloof het niet, want voor de nederlandse zenders heb je een smartcard nodig van canal+ die het hele nederlandse systeem regelt...

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb ik dan wel nodig? Zijn daar PCI varianten voor?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

DVB-S kaart

Staat ook nog info in :)
En met de skystar2 kun je WEL NL zenders ontvangen, maar niet op de legale manier :)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 21:33:
Wat heb ik dan wel nodig? Zijn daar PCI varianten voor?
Ja, bijvoorbeeld een van de Hauppauge kaarten. Optioneel is daarbij een common interface module bij verkrijgbaar waar je de Canal+ kaart in stopt. Probleem zou alleen kunnen worden om een Canal+ kaart te bemachtigen. Deze worden IMO alleen samen met (standalone) satellietontvangers verkocht.

• Xof

Xof

Henk007 schreef op 06 maart 2004 @ 21:40:
[...]

Ja, bijvoorbeeld een van de Hauppauge kaarten. Optioneel is daarbij een common interface module bij verkrijgbaar waar je de Canal+ kaart in stopt. Probleem zou alleen kunnen worden om een Canal+ kaart te bemachtigen. Deze worden IMO alleen samen met (standalone) satellietontvangers verkocht.
Nee deze zijn gewoon los te koop voor ongeveer 75 euro.

Verwijderd

zoek eens naar "PCTV SAT"
(ander merk weliswaar)

Heb gehoord dat Hauppage een tweetal producten heeft, een met- en een zonder hardwarematige mpeg2 decodering, waarvan de duurste ook

Uiteraard is dit product en alle andere te vinden in de pricewatch (maar je hebt hier toch wel zelf naar gezocht voordat je je vraag gepost hebt?)

Hauppauge WinTV DVB-s/NEXUS-s (incl. sateliet-tuner)
Hauppauge WinTV DVB-s CI Module

Ik ben zelf benieuwd naar Linux of BSD support voor deze kaart, en ook informatie over 'gratis nickelodeon/discovery/enz kunnen ontvangen. })

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 21:44:
zoek eens naar "PCTV SAT"
(ander merk weliswaar)

Heb gehoord dat Hauppage een tweetal producten heeft, een met- en een zonder hardwarematige mpeg2 decodering, waarvan de duurste ook

Uiteraard is dit product en alle andere te vinden in de pricewatch (maar je hebt hier toch wel zelf naar gezocht voordat je je vraag gepost hebt?)

Hauppauge WinTV DVB-s/NEXUS-s (incl. sateliet-tuner)
Hauppauge WinTV DVB-s CI Module

Ik ben zelf benieuwd naar Linux of BSD support voor deze kaart, en ook informatie over 'gratis nickelodeon/discovery/enz kunnen ontvangen. })
Het gratis ontvangen van nickelodeon, discovery, canal+ etc. kan niet (meer), Canal+ heeft vanaf november 2003 een andere codering en deze is tot nu toe nog niet gekraakt (of iig nog niet publiekelijk gemaakt). Je kunt alleen ned1, 2, 3 rtl 4, 5 etc. ontvangen.

De hauppage nexus word zonder problemen ondersteund door linux etc. :)
Wil je een goedkopere oplossing zoek dan naar de clone kaarten van de haupage, bijv. de skystar1 of een ander merk. Deze kosten ong. 170 euro :)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Xof schreef op 06 maart 2004 @ 21:52:
[...]

Het gratis ontvangen van nickelodeon, discovery, canal+ etc. kan niet (meer), Canal+ heeft vanaf november 2003 een andere codering en deze is tot nu toe nog niet gekraakt (of iig nog niet publiekelijk gemaakt). Je kunt alleen ned1, 2, 3 rtl 4, 5 etc. ontvangen.
Klopt, het betreft hier de SECA-2 codering. Al ligt deze momenteel behoorlijk onder vuur, en is voor een bepaald buitenlands pakket gedeeltelijk gekraakt (voorlopig)

Verwijderd

Topicstarter
Xof schreef op 06 maart 2004 @ 21:52:
[...]
Wil je een goedkopere oplossing zoek dan naar de clone kaarten van de haupage, bijv. de skystar1 of een ander merk. Deze kosten ong. 170 euro :)
Nog niet helemaal in mijn prijsklasse, maar in ieder geval te over zien. Is er trouwens iemand weet hoe ik een dubbele kop op onze schotel zet?

maar goedkopere kaarten die dat kunnen zijn er dus niet (nauwelijks)?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 00:03 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik kijk hier met mijn Hauppauge WinTV Nexus-S vrolijk naar SBS etc. :) Hiervoor had ik een WinTV Nova met een CI module. Daar was ik wat minder tevreden over.

Software decodering vreet van je systeem kan ik je wel vertellen. Hardware decoding is veel beter :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 23:58:
[...]

Nog niet helemaal in mijn prijsklasse, maar in ieder geval te over zien. Is er trouwens iemand weet hoe ik een dubbele kop op onze schotel zet?

maar goedkopere kaarten die dat kunnen zijn er dus niet (nauwelijks)?
Je kunt echt veel beter een hardware kaart kopen iig, deze zijn echt stukken beter dan de software kaarten.

Jah een dubbele kop erop zetten.. euh gewoon erop monteren lijkt mij? (betekend wel dat je weer een extra kabel naar binnen hebt he. :)
Als je bedoelt dat er al een receiver bij de tv staat en jij wilt dus ook op de computer satelliet kunnen kijken dan moet je er gewoon een twin lnb opzetten, dan heb je nml 2 uitgangen op de kop zitten, dus kun je een tweede kabel naar binnen trekken :)
Een twin lnb kost zo rond de 70 euro :)

Verwijderd

Topicstarter
MST_Morpheus schreef op 07 maart 2004 @ 00:05:
Ik kijk hier met mijn Hauppauge WinTV Nexus-S vrolijk naar SBS etc. :) Hiervoor had ik een WinTV Nova met een CI module. Daar was ik wat minder tevreden over.

Software decodering vreet van je systeem kan ik je wel vertellen. Hardware decoding is veel beter :)
Ik wou toch geen TV kijken als ik aan het computeren ben, en als het gebeurd maakt een kleine vertraging voor mij niet uit. Ook doet het minder pijn in de portomonnee..

Maar de Nova werkte verder goed dus? Afgezien van de iets mindere kwaliteit en de CPU usage?

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Correct. :)

• Xof

Xof

Op www.sat4all.com kun je ook heel veel lezen over dit soort dingen :)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.vanhunen.nl/html/sat.htm

Kijk kijk, DIT is nog eens handig! :)

Verwijderd

Ik zou er nog even mee wachten als ik jou was. Al die coderings systemen zijn recent herzien waardoor het voor de h4x0r onmogelijk is om, ermmm nouja, jeweetwel!, zoiets als 'back-ups' maken.

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 23:34:
Ik zou er nog even mee wachten als ik jou was. Al die coderings systemen zijn recent herzien waardoor het voor de h4x0r onmogelijk is om, ermmm nouja, jeweetwel!, zoiets als 'back-ups' maken.
hardware zal hetzelfde blijven hoor

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vernomen dat de gewone nederlandse zenders(RTL4 t/m Net5 etc) niet "officieel" te ontvangen zijn :)

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 00:15:
Ik heb vernomen dat de gewone nederlandse zenders(RTL4 t/m Net5 etc) niet "officieel" te ontvangen zijn :)
Zijn ze wel, via een smartcard van Canal+, een CAM en een CI module. Maar deze zenders kun je ook op een andere manier decoderen. Alleen daar zal ik hier maar niet over uitwijden. O-) (You know where to find me :P)

Pagina: 1