XP kan E partitie niet formateren

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Topicstarter
Ik heb mijn HDD moeten vervangen omdat de oude aan het overlijden was, maar na XP ge-instaleerd te hebben wil ik nu bestanden gaan overpompen van de oude naar de nieuwe HDD op een voor dat doe gemaakte partitie.
Dit doe ik door bij deze computer op de schijf te dubbelklikken waarna hij zegt "schijf is nog niet ge-formateerd" waarna je in t formateer menutje komt.
Als t lijkt alsof XP klaar is met formateren geeft ie in plaats van de melding "gereed" de melding "kan de schijf niet formateren" zonder te zeggen waarom niet :?

wie weet wat het zou kunnen zijn ???

ride on

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11
als je dan ook ff verteld wat voor HD het is etc. en wat de rest van je system specs zijn, dan heb je meer kans dat men je kan helpen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Crash op 06-03-2004 16:21 ]

• dikiedik

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Topicstarter
in deze pc (is van m'n pa) zit:

AK77 pro
amd 1800+
(nieuw) seagate baracuda 7200.7, 40.0 GB, 7200 rpm,ATA100
(oud) seagate 5400rpm 10.0 GB
liteon 40x cd-rom drive
nvidea riva TNT 8 Mb

ride on

• dikiedik

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Topicstarter
het is me uiteindelijk gelukt, hier is hoe;

- in bios boot volgorde op cd-rom eerst
- van XP cd opstarten en doen alsof je m weer opnieuw wil installen
- partitie die niet wilde formateren verwijderen
- partitie opniew aanmaken
- setup verlaten
- weer gewoon XP van HDD opstarten
- partitie formateren

tnx annyway's voor t meedenken ;)

ride on

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wellicht ten overvloede, aangezien het probleem reeds is opgelost, maar wist je dat je binnen XP ook gewoon kunt Partitioneren? Dat kan met de ingebouwde Schijfbeheer: control panel » admin tools » disk management of, makkelijker, start » run » diskmgmt.msc :Y) Zie verder ook "Hoe/waarmee kan ik mijn schijf het beste indelen?" in de FAQ van dit subforum B)

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-02 08:45
Ik heb tzelfde, het lukt mij niet een partitie te verwijderen. Maar er staan nog 2 bestanden op de harde schijf die ik ook niet weg krijg. 2 temporary internet files, waarvan 1 hotmail genaamd. Hij wil de bestanden niet verwijderen, en ik heb zon gevoel dat dit iets met het formateren te maken heeft?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de instellingen van Internet Explorer om de locatie te wijzigen ;)

Of je de volgende keer iets langer en met meer keywords wil zoeken. Het antwoord was zó te vinden:
[search=temporary internet files]
[google=temporary internet files]

Tot slot nog het verzoek om in het vervolg voor elk op zichzelf staand probleem gewoon netjes een nieuw topic te starten, in plaats van om het in andermans topic te posten, laat staan een oud topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.