Problemen met Coax netwerk...

Pagina: 1
Acties:

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
Mijn opstelling ziet erals volgt uit

Terminator -> Server (linux)-> 20 meter -> WinStation 1 -> 10 meter -> Winstation 2 -> 10 meter -> Winstation 3 -> Terminator.

Nu kan ik van alle pc's via wingate het internet op... verder kan ik vanaf de server alle drie de stations pingen. Verder kan ik vanaf winstation 1 alles pingen behalve winstation 2. Vervolgens kan ik van winstation 2 alles pingen behalve winstation 1. Tenslotte kan ik vanaf winstation 3 alles pingen. Het probleem is dus weldegelijk te vinden tussen winstation 2 & 3... Verder gegevens zijn dat ik op de drie winstations MS client, TCP/IP, IPX, file sharing heb staan. Verder staat over de submask op 255.255.255.0 . Ip's zijn op volgorde 192.168.1.1 , 192.168.1.11 , 192.168.1.21 , 192.168.1.31 . Verder zijn op de winstations de gateway op 192.168.1.1 ingesteld en de DNS staat ingesteld op de DNS van chello...
Wat is mijn probleem? en belangrijker hoe verhelp ik het?

Grtz.. Uhmmie

Currently playing: MTG Arena (PC)

• TonyTone
  • Laatst online: 26-12-2025
Aan de fysieke verbinding kan het niet liggen.
het zal wel een protocol kwestie zijn.
Maar hellaas weet ik zo niet wat.
Ik ben druk bezig met m'n MCSE, over een half jaartje weet ik het. ;)

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• Crusader
  • Laatst online: 16:33

Crusader

Arc Nature

Ik zou op je lokale netwerkje niet de DNS instellen van chello. Jouw werkstationnamen worden namelijk niet geregistreerd in de DNS server(s) van chello. Laat de DNS entries op je winstations gewoon leeg, DNS wordt immers afgehandeld door de browsers <-> WinGate.
Je vertelt er niet bij hoe je de winstations pingt, doe je dat op naam van het werkstation of op het IP adres. Gezien jouw configuratie moet pingen op IP adres wel lukken. Als je pingt op werkstationnaam, dan kan het ook wel eens even duren voordat de pc's onderling van elkaar doorhebben hoe ze heten (typisch Microsoft). Dit treedt namelijk ook wel eens op als pc's net geboot zijn, en je ziet ze nog niet in je network neighborhood maar je kunt dan wel een net use uitvoeren vanaf de DOS prompt.

Succes

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
Hmm dus je wil je internet verbinding sharen ?

instaleer op alle pc's sygate 3.0
niet hoger
3.0 en lager zetten nl zelf aale dnsen op alle pc's zelf goed en 3.1 doet dat niet meer
is een werkje van 2 minuten
1 voor het instaleren 1 voor het herstarten en dan kun je internetten op alle pc's

.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Heb je de subnetmask wel op 255.255.255.0 staat, zodat je niet een extra subnet hebt aangemaakt waardoor er 1 uitvalt?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

En dan wel op ALLE computers natuurlijk...

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• Uhmmie
Alle instellingen staan goed...
hoe kunnen anders iedereen iedereen pingen behalve win1 en win2 hebben een probleem.. verder heb ik een linux server (wingate heb ik dus niet nodig/niks aan) verder kan ik van alle winstations pingen naar buiten (fisiek is ut ok) wanneer 1 pc op een andere submask zou staan, zou hij bij alle pc's niet zichbaar zijn, maar naar extra controle zag ik dat alles goed staat)... iemand nog tips?

Verwijderd

Let op wat Crusader zegt, want dat klopt als een bus. :)

• Uhmmie
Op het moment dat ik mijn DNS server disable kan ik het internet niet meer op :( Is dit echt het probleem? het heeft altijd wel gewerkt zo :(( maar ik weet dus niet wat ik nu fout doe...

• Crusader
  • Laatst online: 16:33

Crusader

Arc Nature

Howdy,

in je originele post maak je melding van het feit dat je via Wingate het net op gaat. Op basis daarvan heb ik een advies gegeven wat betreft je DNS instellingen. In een latere reply van jou zeg je dat je niets hebt aan wingate en dat dus niet gebruikt. Nou weet ik het ook niet meer, maar met Wingate moet je DNS leeglaten op de clients, met Sygate of een linuxbak als gateway moet je wel DNS invullen op de clients. Tot zover wat betreft DNS, dit zal waarschijnlijk niet je ping-probleem oplossen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1