Toon posts:

[NCR -> IBM] Unix Mainframe op mijn PC aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallow,

ik heb een ouwe Unix Mainframe opgehaald. Nu wil ik hem op mijn computertje aansluiten, maar dat wil niet echt lukken. Er zitten achterop 8 poorten + A en B poort + printerpoort. Ik heb er een hele bos snoeren bij gekregen, maar het lijken allemaal verlengstukken ofzo voor een printerkabel (mannetje/vrouwtje kabel, kan best wel cross lopen hoor!). Ik heb een kabeltje met aan de ene kant een stekkertje wat op 0-8+B past, maar de andere kant heeft een printeraansluiting die ook achter op de computer zit (met gaatjes dus) Hoe kan ik deze computer dan op mijn PC aansluiten?

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Heb je er geen oude terminal bij gekregen??

Verwijderd

Topicstarter
nej dat niet, hij zij dat je terminal emulatie software hebt, dat dat al bij windows in zit enzo... Mja als het niet lukt boeie, kheb het toch gekregen :+

Verwijderd

Misschien is het handig om eerst eens wat info te zoeken op het net en/of forums.
Geen idee wat voor bak je daar hebt, maar het zou kunnen dat die poorten niet eens RS-232 zijn. Als je mazzel hebt kan je met een gender-changer de pinout "omdraaien" en eens kijken wat het doet, maar ik zou er voor de zekerheid geen nieuwe pc aan hangen ;)

Verwijderd

Mja, hier kan niemand iets mee.

Je vraagt feitelijk "ik heb een mainframe, maar ik weet niet hoe ik hem aan moet sluiten". Zoals je begrijpt kan niemand iets zinnigs zeggen totdat je op z'n minst vertelt wat voor mainframe het is en duidelijk bent over aansluitmogelijkheden, software etc.

Ik stel voor dat je de tip van silentbob volgt en eens wat gaat uitzoeken over het ding.

Dit topic is gesloten.