goedendag,
ik ben momenteel bezig met het bouwen van een webbased aplicatie voor een klein bedrijf. nu ben ik alleen tegen een gigantisch probleem aangelopen.
de backspace. op het moment dat net iemand iets in de database heeft gezet dan en hij of zei drukt op backspace dan worden de gegevens nog een keer ingevoerd.
nu ben ik aan het zoeken geweest op internet en heb ik voor dit probleem 2 oplossingen gevonden.
de eerste oplossing is een java script
<code>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
/* function key(e){
var k = e ? e.which : event.keyCode;
if(k == 8 ) {
alert('wegens veiligheids redenen is deze toets geblokeerd');
return false;
}
}
document.onkeydown = key;
</script>
</code>
de var k is hier het toets nummer. en 8 is de backspace.
en de tweede oplossing is een javascript regel.
history.forward();
beide scripts werken maar volstaan niet 100%
bij het eerste script wordt er voor gezorgt dat de site niet opnieuw laad maar op een pagina met tekstboxen is het script iritant omdat je ook binnen de textboxen ook geen backspace kunt gebruiken.
het tweede script laad de zelfde pagina opnieuw op het moment dat backspace of een andere vorm van terug wordt gebruikt. maar daardoor gooit tie ook de formulieren leeg.
ik ben dus opzoek naar een javascript (omdat het client-side gecontroleerd moet worden) die er voor zorgt dat minimaal de backspace gedisabeld wordt als deze niet wordt gebruikt in een formulier en die de site niet vernieuwd zodat een formulier gevult blijft.
wie kan mij vertellen waar ik deze oplossing kan vinden..
ik ben momenteel bezig met het bouwen van een webbased aplicatie voor een klein bedrijf. nu ben ik alleen tegen een gigantisch probleem aangelopen.
de backspace. op het moment dat net iemand iets in de database heeft gezet dan en hij of zei drukt op backspace dan worden de gegevens nog een keer ingevoerd.
nu ben ik aan het zoeken geweest op internet en heb ik voor dit probleem 2 oplossingen gevonden.
de eerste oplossing is een java script
<code>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
/* function key(e){
var k = e ? e.which : event.keyCode;
if(k == 8 ) {
alert('wegens veiligheids redenen is deze toets geblokeerd');
return false;
}
}
document.onkeydown = key;
</script>
</code>
de var k is hier het toets nummer. en 8 is de backspace.
en de tweede oplossing is een javascript regel.
history.forward();
beide scripts werken maar volstaan niet 100%
bij het eerste script wordt er voor gezorgt dat de site niet opnieuw laad maar op een pagina met tekstboxen is het script iritant omdat je ook binnen de textboxen ook geen backspace kunt gebruiken.
het tweede script laad de zelfde pagina opnieuw op het moment dat backspace of een andere vorm van terug wordt gebruikt. maar daardoor gooit tie ook de formulieren leeg.
ik ben dus opzoek naar een javascript (omdat het client-side gecontroleerd moet worden) die er voor zorgt dat minimaal de backspace gedisabeld wordt als deze niet wordt gebruikt in een formulier en die de site niet vernieuwd zodat een formulier gevult blijft.
wie kan mij vertellen waar ik deze oplossing kan vinden..
een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling