[Emule) Part files veel te groot

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-08 10:08

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt, maar helaas niets relevants kunnen vinden.

Ik heb sinds een paar dagen Emule (met een high ID) op mijn pc.
Deftig ben ik begonnen met downloads aanklikken. Nu staat er een vrij grote lijst die gestaag bezig is te downloaden.

Ik heb op mijn HD een directory aangegeven voor Emule in de instellingen.
Nu kreeg ik een waarschuwing van mijn PC dat mijn HD ( bijna) vol is.
Ik kijk in de directory waar emule de *.part files bewaard en die is nu bijna 40 GIG! Terwijl mijn downloads echt nog niet de 40 gig hebben bereikt. De hoogste is nu ongeveer 500 mb. Sommige part files zijn echter 1,38 Gb of hoger!

Hoe kan dit? Is dit een instellingsfout. Kunnen die files gewoon worden weggegooid?

Beauty is in the eye of the beerholder

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik geloof dat eMule alvast de ruimte voor een download 'reserveert' op je harde schijf, zodat je tijdens het downloaden niet tegen het probleem krijgt dat je HD vol loopt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 06-03-2004 15:36 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Kan eigenlijk hier --> eMule opensource eDonkey, deel 10 ;)

Emule reserveert idd alvast de totale space die nodig is voor een part-file. Een file waarvan je dus 10 mb hebt maar een iso moet worden van 700 mb, is dus vanaf het begin 700 mb ;).

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Hoe kan het dan dat mijn hd steeds voller wordt als hij aan het downloaden is?

Verwijderd

Dat is inderdaad zo. Net als bij Overnet wordt de ruimte voor je downloads alvast vastgelegd zodat je in ieder geval niet voor vreemde verrassingen komt te staan.. Ook gaat het "completen" met een single part file sneller dan met 35 onafhankelijke..

• IceStorm

IceStorm

HellBeast schreef op 06 maart 2004 @ 15:40:
Hoe kan het dan dat mijn hd steeds voller wordt als hij aan het downloaden is?
Wat er aan de hand kan zijn... Part files worden pas aangemaakt als je 'iets' binnen hebt. Als je ze net in je queue zet nemen ze geen ruimte in, ze nemen pas de (volledige) ruimte in als je een paar mb binnen hebt.

Ik weet niet hoeveel files je aan het downloaden bent?

[ Voor 9% gewijzigd door IceStorm op 06-03-2004 15:46 ]

Verwijderd

Omdat ie in het begin niet direct die ruimte reserveert als ie niet direct sources heeft om te downloaden. Dus stel er is 0 byte gedownload, reserveert ie die ruimte nog niet. Zodra de allereerste byte is gedownt, reserveert ie dus de ruimte benodigd voor het hele bestand. Dit is vrij bekende n00b-kennis, had je ook gewoon kunnen vinden door in het help bestand van e-mule te kunnen kijken, of desnoods op hun site. Moet je maar niet zo'n grote queue openen als je geen ruimte hebt (hebberig??)

Verwijderd

De nog niet gedownloade delen van een .part bestand kunnen goed gecomprimeerd worden, dus als je van je downloads-dir een gecomprimeerde map maakt scheelt het al een hoop.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Nee, gewoon een goeie ADSL verbinding. ;)

Ik heb wat downloads eruit gegooid, maar de part files blijven even groot. Wist Emule ze niet na het cancellen? ;(

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Is dat ook uit te zetten, dat hij die ruimte van te voren gaat reserveren?

Verwijderd

Wat gebeurt er eigenlijk als je dan nu de Temporary Files directory verandert? (Als je bijvoorbeeld een grotere schijf wil nemen). Worden dan alle gedeeltelijk gedownloade bestanden verplaatst of weggeknikkerd?

• IceStorm

IceStorm

Had hierbij gekunt ;)
eMule opensource eDonkey, deel 11

Maar ok, als je van schijf wisselt, bewaar/kopier je temp file dir gewoon naar je nieuwe schijf (of liever, pak gewoon de hele eMule map), eventueel verwijzingen naar map goed zetten in je prefs en je kunt weer gaan ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgende keer deze vraag graag in een wat minder oude koe :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.