Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

AOpen H340H en Hauppauge PVR350

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben bezig om een PTV-installatie te maken rondom MythTV ( http://www.mythtv.org => beetje traag ). De kast die ik hiervoor wil gaan gebruiken is die van AOpen H340H ( http://www.techcase.de/product_info.php?products_id=284 ).

Nu zit ik met het volgende... deze kast is dus low-profile (hxbxd=9.5x32x40).
Ik wil graag de Hauppauge PVR 350 gaan gebruiken, mede vanwege het feit dat deze al veelal succesvol in gebruik is bij MythTV (ed.) gebruikers.

Gaat dit passen?
En zoniet, wat voor mogelijkheden heb ik dan nog over? Het liefst wil ik bij deze kast blijven of iets soortgelijkens, als de hoogte maar onder de 10cm blijft.

Ben benieuwd,

EiSl

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 22:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Ik heb zelf een Aopen H340A gehad met een PVR 250.
Het past standaard niet maar ik heb er een simpel pci riser kaartje tussengezet (zelfde die bij via epia wordt gebruikt) en dan wat extra gaten gemaakt voor aansluitingen voor de tv kaart en slotplaat van de kaart verwijdert.
het zit dan verder niet echt vast dus je moet niet zomaar een kabel aansluiten, maar als je de kast open hebt en dan rustig een kabel aansluit als de pc uit staat werkt dat best. Je kan misschien ook een manier vinden om de kaart vast te zetten maar ik zag daar zo snel geen oplossing voor.

hier nog een foto van mijn opstelling, ging meer over de koeler en airflow maar kaart is hier ook goed te zien
Afbeeldingslocatie: http://www.darnt.cistron.nl/IMG_1541.JPG

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Wat cosmoOo dus eigenlijk wil zeggen is dat de PCI kaarten ook low profile moeten zijn... Je kan er dus wel een riser tussen zetten, maar dan zit de PCI kaart horizontaal terwijl de (lowprofile) sloten in de behuizing verticaal zitten. Dit is dus niet echt de bedoeling maar met een dremel is het allemaal wel passend te maken.

Verwijderd

Topicstarter
cosmoOo schreef op 06 maart 2004 @ 15:41:
Ik heb zelf een Aopen H340A gehad met een PVR 250.
Het past standaard niet maar ik heb er een simpel pci riser kaartje tussengezet (zelfde die bij via epia wordt gebruikt) en dan wat extra gaten gemaakt voor aansluitingen voor de tv kaart en slotplaat van de kaart verwijdert.
het zit dan verder niet echt vast dus je moet niet zomaar een kabel aansluiten, maar als je de kast open hebt en dan rustig een kabel aansluit als de pc uit staat werkt dat best. Je kan misschien ook een manier vinden om de kaart vast te zetten maar ik zag daar zo snel geen oplossing voor.

hier nog een foto van mijn opstelling, ging meer over de koeler en airflow maar kaart is hier ook goed te zien
[afbeelding]
Gracias.
Dat is inderdaad een eventuele oplossing.
Wat voor mainboard (type) is dat trouwens? Eentje van MSI?
Ik vind het wel even interessant om te weten hoe jou systeem is opgebouwd.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 22:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 18:10:
[...]

Gracias.
Dat is inderdaad een eventuele oplossing.
Wat voor mainboard (type) is dat trouwens? Eentje van MSI?
Ik vind het wel even interessant om te weten hoe jou systeem is opgebouwd.
Dit is een FIC AT31 moederbord. Socket A met als grote voordeel een chipset van ATI met onboard videokaart met zeer goede TV-out. Nu is dat niet meer zo probleem geloof ik maar in de tijd dat ik dit systeempje heb gemaakt waren er eigenlijk geen moederborden met hoge kwaliteits tv-out onboard en ruimte voor een videokaart is er eigenlijk niet.
Verder gewoon een Duron 1Ghz oid, 256MB ram DVD speler en irman (voor afstandsbediening) , goed genoeg voor alle mogelijke video's.

Ik heb dit systeem een tijd geleden verkocht en heb een KISS DVD speler (500, met netwerkondersteuning) gekocht. De PVR kaart zit nu in mijn server die in de gangkast staat en neemt alle programma's op die ik interessant vind dmv een zelf gemaakt programma'tje en wintvcap (command line recorder voor hauppauge PVR kaarten).

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.