Toon posts:

probleem aansluiten op TV lukt niet, ligt dit aan TV?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
computer heeft een videokaart met tv out
in de tv out zit zo'n snoertje dat ie zowel naar video als s-video kan

s-video signaal gaat via scart verloopstukje naar mijn breedbeeld tv
beeld heb ik gekloond met nvidea en werkt perfect!

video signaal gaat gaat via scart verloopstukje naar een oudere erres tv
echter hier zie ik niks op! ook als ik de tv laat zoeken op te ontvangen zenders staat mijn gekloonde pc-beeld er niet tussen.

ik dacht op deze manier d.m.v. 1 tv-out 3 beeldschermen te hebben,
maar het oude tvtje laat niks zien. als ik een videorecorder in de scartingang van deze tv doe ziet ie meteen de videofilm, zonder naar een zender of videokanaal te zoeken. maar als ik in deze scartingang mijn gekloonde beeld plug (dmv scart verloopstukje en signlaa video of s-video) pikt ie geen signaal op!

is dit type tv hier gewoon te ouderwets voor of...?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:47

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

een videorecorder stuurt op een bepaalde pin een singaal dat hij uitzendt en dat de tv moet switchen. Via zo'n verloopstukje gebeurt zoiets niet, je moet dus zelf handmatig naar AV1 switchen. De scart ingang zal ook nooit tussen de gevonden zenders terecht komen, dat zijn alleen zenders die de tuner van je tv ontvangt.

zoek dus op hoe je op die TV naar AV1 switcht, meestal een knop met beeldschermpje met pijltje wat er in gaat.
Of je kan nog proberen om vanaf zender 0 omlaag te zappen dan kom je meetal ook langs de scart ingangen.

Het is trouwens heel goed mogelijk dat je S-video of composite kan gebruiken maar niet tegelijk dus plug die andere tv anders even los.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is mijn probleem nou net denk ik,
deze tv heeft helemaal geen knop om naar AV1 te gaan,
je kunt alleen maar zoeken over VH1, VH3 en UHF, en daar staat ie niet tussen dus.

alle gegevens van dit type tv op de achterkant zijn: ERRES 174352IR/04R PM069106 000905 220V- 50HZ 50W VHF+S+UHG

Verwijderd

Dan is meestal 0 het externe kanaal. (de scartaansluiting van achteren) Probeer dit uit door te switchen tussen tv en 0 terwijl je video erop aangesloten hebt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar op 0 staat ie ook niet.

ook als ik geen scart verloopblokje gebruik maar de video composiet rechtstreeks in de tv plug ziet ie m ook niet.

ik ondek zojuist dat nvide het bij deze tv niet lukt om een beeld te kloonen (optie is niet zichtbaar in nvidea menu wanneer deze tv er aan hangt)

ik denk dus dat deze tv gewoon niet modern genoeg is voor dit soort dingen

Verwijderd

Ik heb bijna dezelfde TV. Ook een Erres (kloon van Philips trouwens), maar dan iets andere nummers (2175blabla) maar wel dezelfde notatie. Klein wit stikkertje achterop, 4x3 cm.

--> Die AV-knop zit op de afstandbediening. :) En wel rechtsboven.
Oh en deze TV's ondersteunen geen S-VHS, maar alleen composiet. Anders krijg je zwartwit beeld namelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 13:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Der Vati je hebt gelijk, knop zat op afstandsbediening!

Maar for some damn rason krijg ik met video composiet ook zwart-wit beeld.

Zal 's onderzoeken of dit een softwarematig probleem is of een tv-probleem. thx.

Verwijderd

Hiero:

De grote tv-out FAQ

De nVidia tv-out geeft soms problemen (afgezien van oude TV icm S-video). Dat is allemaal wel op te lossen, bijv. met het welbekende TV Tool geloof ik. Heb zelf al jaren Ati dus weet dat niet precies.

Verwijderd

Topicstarter
Der vate:

ik weet van dat faq af, maar wederom blijft erres tv zwart-wit beeld geven.

als ik er een hypermoderne philips breedbeeld tv aanhang heb ik wel kleur,

daarom denk ik dat de tv te oud is.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-08 16:21

TheBorg

Resistance is futile.

Leuk die faq, maar als je gewoon de luminance aan de chrominance soldeert heb je perfect beeld op ALLE televisies.

Verwijderd

Topicstarter
-> TheBorg

Waar/Wat is luminance / chrominance eigelijk?

bedankt

Verwijderd

Topicstarter
hallo?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Als je de faq leest, waar vati de link van gaf, kan je zien wat je moet solderen.
De vraag echter is of het wel nodig is, je moet even kijken welke tv-out chip jij op je videokaart hebt zitten.

en kijk of je de boel wel goed ingesteld hebt.
dat het beeld zwart-wit is, kan ook liggen aan het feit dat je tv-out nog op ntsc staat.
moderne tv's pakken gewoon dat signaal, maar oudere kunnen daar weinig mee en dan wordt het zwart-wit.

dus 2 dingen waar je op kan letten:
welke tv-out chip heb je, te vinden op de videokaart zelf, of te zijn bij de videokaart eigenschappen.
heb je de boel wel ingesteld op pal

Verwijderd

Topicstarter
nee heeft niets met videokaart of chip te maken,
want zoals ik al zei als ik er een moderne philips breedbeeld aanhang heb ik wel kleur!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:56
Kijk eens goed of de zooi ingesteld staat op PAL. Een moderne TV kan ook met een NTSC signaal overweg, maar een oude vaak niet. Hierdoor krijg je dus wel kleur op je nieuwe tv en niet op de oude.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1