3Com SuperStack II switch 320 probleem

Pagina: 1
Acties:

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ok situatie is als volgt.
Dit ding heeft 12 10mbit poorten, en 2 100mbit poorten
Mijn computer en mn server zitten op de 2 100mbit poorten, me Router(internet dus) zit op een 10mbit upload poort
ik heb op mn server een ftp server draaien, waar ik met 10mb/s vanaf kan downloaden. Maar zodra ik ook met 200k(heb adsl) van het internet ga downloaden, dropt mn snelheid vanaf mn ftp naar 10mbit.
Alle netwerkkaarten draaien op 100mbit full duplex btw

Is dit normaal bij switches? En kan ik hier nog iets tegen doen?

grtz Rev!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 22:44

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Cisco superstack 2, nooooit van gehoord ;)

Wat dropt er precies? De snelheid van je server?
Of de snelheid van je pc?

• NightCruiser
  • Niet online
tis een 3com idd
ik download dus vanaf mn server 10mb/s,en ga vanaf inet downloaden met 200kb/s
de download snelheid vanaf mn server dropt dan naar 900~1000kbs(oftewel 10mbit)

zo duidelijk?

Verwijderd

Normaal gesproken niet, normaal autosensen ze dit maar het zou kunnen zijn dat hij terugschakelt naar de laagste snelheid van de 2 bakken die contact zoeken. Maar dat zou ik persoonlijk niet echt verwachten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 20:25 ]

Verwijderd

Ja, dat is ook voor mij een bekend verschijnsel, de bottleneck is echter de hdd deze moet behoorlijk gaan seaken i.p.v. sequenteel lezen of schrijven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 20:42:
Ja, dat is ook voor mij een bekend verschijnsel, de bottleneck is echter de hdd deze moet behoorlijk gaan seaken i.p.v. sequenteel lezen of schrijven.
En dan maar 10mbit halen? Dat lijkt me wel heel stug... Mijn IBM'tjes halen dan toch echt wel meer dan 10mbit. Die 10mbit is wel heel erg toevallig. Sterker nog, dit lijkt me nogal belachelijk... Je schijf doet normaal +- 40mbyte/s. Hij kan lekker blazen met 10mbyte/s maar een internetdownloadje van 200kbyte/s kan er niet meer bij. Tenzij je een brak geconfigged systeem hebt, of een te trage cpu / te weinig geheugen lijkt me dit zeer onwaarschijnlijk. Ik heb hier daar echt absoluut geen last van, meetal kan ik een 100mbit gewoon volpompen, ook met meer dan 1 client.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 20:50 ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

waarschijnlijk verlies je heel veel bandbreedte aan TCP overhead nu je 2 streams hebt.

draai een keer een sniffer. dan kan je precies zien welk verkeer die stream knijpt.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Wat is het 3com nummer wat er op staat? Het lijkt mij dat dit een hub is. Het terug schakelen naar 10 mbit is namelijk een hub achtig.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

MoBi schreef op 07 maart 2004 @ 09:53:
Wat is het 3com nummer wat er op staat? Het lijkt mij dat dit een hub is. Het terug schakelen naar 10 mbit is namelijk een hub achtig.
I agree, opeens naar 10mbit lijkt me een beetje onzin omdat de hd het niet aan zou kunnen...

• NightCruiser
  • Niet online
MoBi schreef op 07 maart 2004 @ 09:53:
3c16460

• NightCruiser
  • Niet online
? :)
Pagina: 1