Toon posts:

Epox 8KRAI + Athlon 2600+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
L.S.

Ik heb hier een Epox 8KRAI bord wat een FSB aankan van 400Mhz.
512MB DDR400 geheugen erin.
Welgeteld 1 jumper op het moederbord: clear cmos

Standaard geeft de bios het volgende:
Main Processor: AMD Athlon(tm) XP 1150Mhz(100x11,5),FSB 200
Memory Clock: DDR 266

Er klopt het een en ander niet met deze verhoudingen. Maar hoe krijg ik deze hoger?

Het feit is dat ik rare geluiden uit de kast krijg zodra ik windows setup wil beginnen.
Ik kom wel langs het hardware detectie stadium, maar zodra hij naar de setup GUI wil switchen krijg ik een hoge-beep, lage-beep, hoge-beep, lage-beep patroon te horen... en dan kan je de boel uitzetten en weer overnieuw beginnen.

Hetzelfde is ook wanneer ik een bestaande windows opstart. Ik kom tot het inlogscherm op 640x480, en dan log je in en dan is het *poef*.

De videokaart is niet het probleem, die heb ik al vervangen en het probleem blijft.
Hoe en wat nu?

Verwijderd

Topicstarter
Nu zou je zeggen dat het volgens de faq dit moet zijn:

2600+ T'bred-B 133MHz 16,0x 2133MHz

ik de CPU Clock op 133 gezet. De multiplyer op 16x. maar ik krijg nu helemaal nix meer te zien en hij blijft constant biepen... wat nu??

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:49
waarschijnlijk is het een barton-->een multiplier van 11.5. probeer is 166*11.5 en het geheugen op de zelfde snelheid. Waarschijnlijk zal die het dan wel goed doen.

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan instellen:

System Performance: [standard]
(grijs:)
CPU Timing: Normal
ROMSIP Table: Normal
DRAM Command Rate: 2T Command
Current FSB Frequency: 100Mhz
Current DRAM Frequency: 133Mhz
(/grijs)
DRAM CLock: [By SPD] (of: 133mhz)
Auto detect pci clk: Enabled
spread spectrum: disabled

En nu dus ingesteld:
CPU Clock: [166] (kan je zo intoetsen)
CPU Ratio: [x11.5] (moet je kiezen)

Default voltage verder... ik probeer het even

Verwijderd

Topicstarter
Hij begint direct nadat je 'm aan zet weer het HOOG-LAAG-HOOG-LAAG..................... beep patroon te volgen.

Ik heb alle randapparatuur en extra pcikaarten er al afgehad...

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:49
hmmz, apart, misschien dat de cpu-koeler geen goed contact maakt, kan de oorzaak zijn dat ie niet op z'n normale snelheid wil draaien. Weet je toevallig of het een barton of een thoroughbred is?

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Verwijderd

dat was het dus... koeler zat er wel goed op, maar ik had de fabriekspasta gebruikt..
Pagina: 1